Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

svchost.exe - bruk av CPU

Anbefalte innlegg

hei

har et problem med svchost.exe på min maskin. når pc-en startes bruker denne all kapasitet på CPU-en.

har prøvd å avslutte den via oppgavebehandlingen, men da forsvinner lyden på maskinen. for melding om at lydenhet ikke er installert når jeg kjøre f.eks. windows media player.

noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.liutilities.com/products/wintas...ibrary/svchost/

"Description:

svchost.exe is a system process belonging to the Microsoft Windows Operating System which handles processes executed from DLLs. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated."

Dette er noe windows trenger for å kjøre, du kan ikke (eller burde ikke) avslutte dette programmet

Lenke til kommentar

rettelse ang windows update:

Problemet oppstår gjerne når microsoft update søker etter oppdageringer for office. Microsoft har utarbeidet en patch til dette, men den er ikke sluppet enda (men kan skaffes hvis man har serviceavtale). Løsningen hittil er å gå tilbake til windows update.

Lenke til kommentar

Her på jobben kjører vi ikke automatiske oppdateringer til windows/ Microsoft men fikk allikevel dette problemet med installering av en patch som ble sluppet utestet ut (moro gitt når alle maskiner som ikke er dual core blir nærmest ubrukelige et par timer pga dette). Tror den patchen som JKJK sikter til ble sluppet etter den som forårsaker problemet med svchost... Hvis du tror det kan være en oppdatering som går, så la bare denne går ferdig så lenge rett og slett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...