SpecialForce Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hei! jeg har en 250gig western digital mybook essential edition. Å på den pleier jeg og lagre ganske mange filer som overskrider grensen på 4,4 gigabyte per fil. på grunn av dette så har jeg tenkt på å konvertere denne til NTFS. det ser ut til at jeg trenger litt hjelp med og få den konvertert til NTFS. Jeg vet godt at jeg skal klikke på startmenyen\kjør\cmd men etter det har jeg litt problemer.... de kommandoene jeg har prøvd til nå er: convert f:\ ntfs her får jeg ugyldig parameter NTFS.. har pgså prøvd med små bokstaver men ennå er det trøbbel convert f: to ntfs da får jeg at jeg har et ugyldig parameter.. nemlig "to" convert f: men der stopper det opp... som dere sikkert ser så er partisjonsbokstaven f: så jeg trenger noen her til og legge inn en riktig kommando så jeg kan få den konvertert den uten og formatere skiten... er det noen kompetente brukere som kan være så snill og hjelpe meg? Dette er antakelig en smal sak men i så fall så trenger jeg hjelp her i fra. Mvh:SpecialForce edit: inni cmd skrev jeg volumetikett mybook isteden for my book så derfor fungerte det ikke ved mine første forsøk ved hjelp av syntaxen som ble oppgitt i denne tråden så tusen takk for hjelpen alle sammen! Endret 13. juni 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Enkleste: Ta en backup av filene som evt ligger på disken. Formatere den i ntfs... Vips Får jeg spørre hvorfor du valgte fat32 i utgangspunkte? Endret 22. mars 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Rett syntax er: convert f: /FS:NTFS Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Enkleste: Ta en backup av filene som evt ligger på disken. Formatere den i ntfs... Vips Får jeg spørre hvorfor du valgte fat32 i utgangspunkte? 8209446[/snapback] Desverre var den den eksterne disken min originalt Fat32 men på grunn av gode komprimeringsteknikker og dermed større lagringsplass velger jeg NTFS. Men jeg har hørt at det er ikke så lurt med ntfs på en ekstern... hva er grunnene til dette? jeg skal kanskje kjøpe ennå en på 500 gig så da får jeg også mer og ta av... disken med 250gig har 15gig og bruke opp og den er kanskje 3-5 mnd gammel(BT aktivitet) Det skal merkes at jeg ikke på noen måte oppfordrer ikke til nedlasting\fildeling Endret 13. juni 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Slettet, Dobbelpost Endret 13. juni 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Volumetikett er et egenvalgt navn på partisjonen. F.eks "MinBackup". Det er så vidt jeg vet ikke noe annet galt med NTFS på eksterne disker enn: 1. Ikke alle OS man kan finne på å koble maskina til støtter og kan lese fra eller skrive til NTFS. 2. Harddiskprodusenter formaterer ikke diskene selv til NTFS siden Microsoft er veldig strenge på å gi lisenser på bruk av deres NFTS filsystem til andre. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) vel... i så fall hvordan finner jeg volumetiketten min? er det i navnet til partisjonen? for denne her heter mybook isteden for F: så står det mybook dvs. at det står mybook innpå min datamaskin Endret 24. mars 2007 av boyeminem Lenke til kommentar
rakanishu Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Nå har du fått det forklart en gang før. Men skriv hva vil selv der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå