Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SATA Problemer med MSI K8T NEO

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har byttet et hovedkort og cpu på en gammel PC jeg har. Dermed trenger jeg å legge inn windows på nytt.

Jeg ser at han finner hardisken og jeg kan boote fra den med er ingenting på den. Jeg kjører windows og han starter. Når jeg skal starte å instalere finner ikkje windows hardisken og sier at jeg må avslutte og skjekke kabler osv.

Jeg har MSI K8T Neo og har hat en likt problem før når jeg skulle legge inn windows på SATA hdd, men da brukte jeg en IDE harddisk som windows hdd og da gikk det.

any help?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Sjekk om hoverdkortet ditt har innebygget SATA-kontroller, eller om dette er noe du må installere separat.

- Hvis du har innebygget SATA-kontroller, sjekk BIOS og se om SATA-kontrolleren er aktivert/deaktivert.

- På mange hovedkort med innebygd SATA-kontrollere så er det slik at du kun kan ha 1 Hdd tilkoplet ved ny-install av windows. Dersom du har flere harddisker tilkoplet så fjern disse.

Lenke til kommentar
Det hovedkortet har Via satakontroller, du må ha disketten under install. F6 osv.

8209566[/snapback]

- Sjekk om hoverdkortet ditt har innebygget SATA-kontroller, eller om dette er noe du må installere separat.

8209566[/snapback]

Det er vel det samme dere snakker om? Hvor får jeg tak i det, muligens laste ned?

- Jeg har skjekket hele bios og finner INGEN muligheter for SATA enable/disable.

- Jeg har bare EN HDD i [sATA], og har en CD-ROM [iDE].

Endret av andrrs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...