Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelige problemer med pcen

Anbefalte innlegg

Hei!

Bygde meg en ny pc for ca 2 mnd siden.

Abit KN9 ULTRA nForce570 Ultra Hovedkort

POV GeFORCE 7300 GS 256MB PCIe

OCZ DDR2 1024MB Gold Edition PC2-7200 900 MHZ

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2,2 Ghz BOXED AM2 DualCore energy efficient 65w

I begynnelsen så funket pcen om en drøm. Alt gikk fort og smooth. Men nå de siste ukene så har jeg måttet formatere 3 ganger pga det går treigt. Igår formaterte jeg nok en gang, og etter jeg hadde installert Opera, ZoneAlarm, Nod32 og Office, så begynte pcen å bli drit treig, Windows brukte 3 min på å komme opp, Opera brukte 2 min på å starte osv osv...

Trodde det var noe feil med disken, så jeg byttet disk med en annen pc for å teste og hadde samme problem der.

Noen som vet hva det kan komme av? Jeg må ha en pc som er rask og tåler tunge programmer, og som det er nå, så tåler ikke den Opera engang :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh.....ikke for å være kverulant, men du sier at du prøvde å bytte harddisk med en annen maskin, og hadde samm problem der?? Betyr det at du fikk de samme problemene med harddisken på en annen maskin, eller at den nye maskinen din hadde de samme problemene med en annen Harddisk?

Syntes vel det høres ut som om du har kommet til den rette konklusjonen selv. At det er noe galt med Harddisken din. Iallefalle dersom denne ga trege resultater på en annen maskin også.

Det er jo mange ting som kan gjøre dette. Det kan være at Harddisken sliter rent fysisk, eller at den er infisert av malware, virus eller annen styggedom.

Sjekk oppgavebehandling når maskinen nettopp er startet opp... hvis det er sinnsykt mange kjørende prossesser så kan dette gi en indikasjon. Eller om det er en eller flere prossesser som benytter store ressurser.

Post gjerne et screenshot dersom det virker som om det er noe muffens her.

Lenke til kommentar
Eh.....ikke for å være kverulant, men du sier at du prøvde å bytte harddisk med en annen maskin, og hadde samm problem der?? Betyr det at du fikk de samme problemene med harddisken på en annen maskin, eller at den nye maskinen din hadde de samme problemene med en annen Harddisk?

Syntes vel det høres ut som om du har kommet til den rette konklusjonen selv. At det er noe galt med Harddisken din. Iallefalle dersom denne ga trege resultater på en annen maskin også.

Det er jo mange ting som kan gjøre dette. Det kan være at Harddisken sliter rent fysisk, eller at den er infisert av malware, virus eller annen styggedom.

Sjekk oppgavebehandling når maskinen nettopp er startet opp... hvis det er sinnsykt mange kjørende prossesser så kan dette gi en indikasjon. Eller om det er en eller flere prossesser som benytter store ressurser.

Post gjerne et screenshot dersom det virker som om det er noe muffens her.

8209236[/snapback]

Mente selvfølgelig at det er samme problem med en annen harddisk... Dvs, den nye maskinen hadde samme problemene med en annen harddisk, ja...

Infisert av virus kan godt hende, men syns det er litt rart mtp at jeg installerte antivirus og zonealarm FØR jeg satt den på nett...

Men skal ta å sjekke prossessene osv når jeg kommer hjem. Skal poste screenshot også...

Men er litt merkelig at Opera f.eks tar 80-90% av cpu'en når den er starta og idler. Merkelige greier :hmm:

Uansett, takker for svar :)

Lenke til kommentar

Prøv å avinstallere Opera - sjekk så om maskina går i normal hastighet.

Hvis den stivner når du legger inn Opera igjen har du funnet kilden til problemene.

Hvis den er lett og fin i kroppen etter re-installasjon av Opera har du fikset problemet.

A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...