Gå til innhold

oppsigelse, frist og sluttidspunkt

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig kanskje et dumt spørsmål, men det er jo greit å få høre det sikkert fra andre så jeg vet om jeg har tolket rett eller galt.

Jeg skal si opp jobben min fordi jeg har fått ny, og oppsigelsesfristen er 1 mnd. Så står det i kontrakten at oppsigelsesfrister løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted.

Da vil det si at hvis jeg sier opp idag, 22. mars, så jobber jeg til 1. mai eller 1. april?

Litt dumt egentlig å si at det er en mnd oppsigelsestid når det blir den 1. i en mnd uansett egentlig.. for da blir det jo sjelden akkurat en mnd...

Men flere på jobben har sluttet andre dager enn 'den 1.'?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da vil det si at hvis jeg sier opp idag, 22. mars, så jobber jeg til 1. mai eller 1. april?

8208751[/snapback]

hvis jeg ikke husker feil så hvis du sier opp den første i en måned så går det over til neste. altså du sier opp 1. mars men siden det er den første i en måned går det en måned for de begynner å "telle". med andre ord så er du ikke ferdig før 1. april

men hadde du sakt opp den 28. februar så hadde du vært ferdig 1. mai

dette er pga. oppsigelsen ikke blir "registrert" før siste dag i måneden.

Lenke til kommentar
Så står det i kontrakten at oppsigelsesfrister løper fra og med første dag i måneden etter at oppsigelsen fant sted.

8208751[/snapback]

Det står greit her. Det betyr at den ikke begynner å løpe før 1. i måneden etter at oppsigelsen fant sted. Hvis du f.eks. leverer oppsigelse 1. april og har én måneds oppsigelsesfrist, så er du faktisk ikke ferdig i jobben før mai måned er ferdig.

Lenke til kommentar

8208751[/snapback]

hvis jeg ikke husker feil så hvis du sier opp den første i en måned så går det over til neste. altså du sier opp 1. mars men siden det er den første i en måned går det en måned for de begynner å "telle". med andre ord så er du ikke ferdig før 1. april

men hadde du sakt opp den 28. februar så hadde du vært ferdig 1. mai

dette er pga. oppsigelsen ikke blir "registrert" før siste dag i måneden.

8208789[/snapback]

Her var det mye virrvarr....

Har man èn mnd oppsigelsestid så teller tiden fra den 1'ste. Dvs. sier du opp 23/3 teller det fra 1/4 og du er ferdig 1/5.

leverer du oppsigelse 28/2 teller det fra 1/3 og man er ferdig 1/4 (og ikke som du sier 1/5)

Hilsen en som nettopp har sluttet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...