Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ble tomt for kjølevæske. Nå vil ikke bilen starte.

Cotul

Anbefalte innlegg

Hei.

ca 3 uker siden fylt jeg opp med kjølevæske på bilen og alt var bra.

I går skulle dama kjøre en tur. Hun stoppet på en parkeringsplass etter ca 5 min, og skulle vente på ei venninne. Etter en stund kom det en del røyk fra motoren, hun slo da av bilen. Det luktet svidd veldig lenge etterpå.

Etter at røyken hadde lagt seg så hun under panseret. beholderen for kjølevæske var helt tom. Det ble så fylt på ny kjølevæske, men bilen ville ikke starte og batteri symbolet lyste. Ble prøvd å bruke startkabler uten noe resultat. Batteriet ble forsåvidt kjøpt rett før jul.

I løpet av dagen skal jeg prøve å se litt på bilen. Noe spesielt jeg burde se etter?

Er det håp for bilen?

Bilen er en renault 19 , 92mod (skal aldri ha renault igjen..)

Endret av Freud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekasje fra slanger og radiator. Fuktighet noen steder det ikke skal være fuktig. Dammer under bilen?

Lekasje mot sylindere. Fuktighet på tennplugger?

Lekasje mot olje. Sjekk for "grå" olje på peilepinnen.

Sjekk også vannpumpe - går denne istykker forhindres kjøling og kjølevannet fordamper...

Luktet svidd? Dette kan bety at motoren har gått svært varm og kan ha tatt skade.

Lenke til kommentar
Vel, bilen er nå levert inn til verksted så får vente å se hva dem finner ut av. Mannen fra falcken (som flyttet bilen) trodde det var starteren.

8221630[/snapback]

LOL, alle frå falken seier det er starteren! haha, hadd ein kompis som ringte dei og dei kom. såg på bilen og sa at det var starteren fordi batteriet var flatt og den ikkje tente. etter dei flytta bilen til min garasjen lada eg batteriet, sjekka gnisten og fann ut at det trengtes nye plugger og bilen gjekk som ny... LOL

Mennår du prøvde å starte den så gjekk den vel rundt uten å tenne?

viss ikkje så har den kanskje skjært seg..

Lenke til kommentar
LOL, alle frå falken seier det er starteren! haha, hadd ein kompis som ringte dei og dei kom. såg på bilen og sa at det var starteren fordi batteriet var flatt og den ikkje tente. etter dei flytta bilen til min garasjen lada eg batteriet, sjekka gnisten og fann ut at det trengtes nye plugger og bilen gjekk som ny... LOL

8224073[/snapback]

Da var det jo starteren likevel da, hvis ikke hadde rusk i forgasseren vært eneste anen mulighet :!:

Lenke til kommentar

8224073[/snapback]

Da var det jo starteren likevel da, hvis ikke hadde rusk i forgasseren vært eneste anen mulighet :!:

8243234[/snapback]

då gulla han denne gongen da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...