Cotul Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Hei. ca 3 uker siden fylt jeg opp med kjølevæske på bilen og alt var bra. I går skulle dama kjøre en tur. Hun stoppet på en parkeringsplass etter ca 5 min, og skulle vente på ei venninne. Etter en stund kom det en del røyk fra motoren, hun slo da av bilen. Det luktet svidd veldig lenge etterpå. Etter at røyken hadde lagt seg så hun under panseret. beholderen for kjølevæske var helt tom. Det ble så fylt på ny kjølevæske, men bilen ville ikke starte og batteri symbolet lyste. Ble prøvd å bruke startkabler uten noe resultat. Batteriet ble forsåvidt kjøpt rett før jul. I løpet av dagen skal jeg prøve å se litt på bilen. Noe spesielt jeg burde se etter? Er det håp for bilen? Bilen er en renault 19 , 92mod (skal aldri ha renault igjen..) Endret 22. mars 2007 av Freud Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Lekasje fra slanger og radiator. Fuktighet noen steder det ikke skal være fuktig. Dammer under bilen? Lekasje mot sylindere. Fuktighet på tennplugger? Lekasje mot olje. Sjekk for "grå" olje på peilepinnen. Sjekk også vannpumpe - går denne istykker forhindres kjøling og kjølevannet fordamper... Luktet svidd? Dette kan bety at motoren har gått svært varm og kan ha tatt skade. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Lukter det bensin i motorrommet etter du har prøvd å starte den? Toppen kan ha gått (hjem til Frankrike) og du har null kompresjon. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Nei, syntes ikke det luktet noe uvanlig i det hele tatt. Ikke at jeg skal si med 100% sikkerhet hvordan det vanligvis lukter Endret 23. mars 2007 av Freud Lenke til kommentar
Harrald Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Får du dratt motoren runt da med kabler? Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 Vel, bilen er nå levert inn til verksted så får vente å se hva dem finner ut av. Mannen fra falcken (som flyttet bilen) trodde det var starteren. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Vel, bilen er nå levert inn til verksted så får vente å se hva dem finner ut av. Mannen fra falcken (som flyttet bilen) trodde det var starteren. 8221630[/snapback] LOL, alle frå falken seier det er starteren! haha, hadd ein kompis som ringte dei og dei kom. såg på bilen og sa at det var starteren fordi batteriet var flatt og den ikkje tente. etter dei flytta bilen til min garasjen lada eg batteriet, sjekka gnisten og fann ut at det trengtes nye plugger og bilen gjekk som ny... LOL Mennår du prøvde å starte den så gjekk den vel rundt uten å tenne? viss ikkje så har den kanskje skjært seg.. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 når jeg prøvde å starte den så var det som om den prøvde men bare fikk ikke til. Nesten som den hostet litt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 når jeg prøvde å starte den så var det som om den prøvde men bare fikk ikke til. Nesten som den hostet litt. 8225240[/snapback] Sikker på at du ikke har fått fuktighet i fordelerlokket? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Blir spennende å høre hva som er galt! Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 toppakningen din har muligens gått til helvete Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 Fikk nettopp telefon fra verkstedet, var starteren som hadde tatt kveld. Koster meg 1850 kr for starteren så blir det en times arbeid i tillegg. Kunne vært verre så jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 LOL, alle frå falken seier det er starteren! haha, hadd ein kompis som ringte dei og dei kom. såg på bilen og sa at det var starteren fordi batteriet var flatt og den ikkje tente. etter dei flytta bilen til min garasjen lada eg batteriet, sjekka gnisten og fann ut at det trengtes nye plugger og bilen gjekk som ny... LOL Mennår du prøvde å starte den så gjekk den vel rundt uten å tenne? viss ikkje så har den kanskje skjært seg.. 8224073[/snapback] Da var det jo starteren likevel da, hvis ikke hadde rusk i forgasseren vært eneste anen mulighet :!: Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 LOL, alle frå falken seier det er starteren! haha, hadd ein kompis som ringte dei og dei kom. såg på bilen og sa at det var starteren fordi batteriet var flatt og den ikkje tente. etter dei flytta bilen til min garasjen lada eg batteriet, sjekka gnisten og fann ut at det trengtes nye plugger og bilen gjekk som ny... LOL Mennår du prøvde å starte den så gjekk den vel rundt uten å tenne? viss ikkje så har den kanskje skjært seg.. 8224073[/snapback] Da var det jo starteren likevel da, hvis ikke hadde rusk i forgasseren vært eneste anen mulighet :!: 8243234[/snapback] då gulla han denne gongen da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå