narnold Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei! Har mange pcer i her i huset, og da er jo deling av ting og tang over nettverket ein fin ting. Siden eg sjølv har ein laptop i tillegg til stasjonære hadde det vert greit å ha full tilgang til den stasjonære frå laptopen. Derfor har eg satt på deling av heile C: over nettverket. Men hadde vert veldig greit å fått passordbeskytta denne, noen som veit korleis eg kan passordbeskytte heile C: for deling over nettverket? Har Windows XP SP1 Home Edition hvis det har noen betydning. mvh Steffen Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 kommer an på hvem du ikke vil at skal se på filen dine hvis du har tråløst så holder det å kun ha passord på det. kommer også an på om det er ekstern eller inntern. har du ekstern så er det ikke mye du kan gjøre men har du inntern (på en av pcene) kan du sette passord på pcen slik at du må ta passordet for å få tilgang men hvis ikke så må du sette passord direkt på harddisken Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Meiner når du logger inn over nettverk (eksempel \\10.0.0.12, kjem opp mappe over delte filer (C:) ) då er du logga inn som gjest på maskinen (som deler mappen) so eg meiner det berre eg og sette passord på gjeste kontoen din. Sette passord: Min Datamaskin-> Høgre klikk-> Behandle-> Lokale brukere og gruppe-> Brukere-> Så høgre klikk på gjest og ta angi passord så sett passord so skal det være i boks. Ta og test det ut og sjå om det funker no. Endret 22. mars 2007 av Neddo Lenke til kommentar
narnold Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Neddo: prøver din metode, men finner ikke noe so heter "Lokale brukere og grupper" på Datamaskinbehandling. Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Kjøyre du Windows XP? versjon, Home eller Pro? Skal ligg under systemverktøy, du kan prøver og endre det i "Brukerkonto" i kontrolpanel. Lenke til kommentar
narnold Skrevet 24. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2007 Køyrer XP Home. Det som ligger under systemverktøy hos meg er: Hendelsesliste Delte Mapper Ytelseslogger og -varslinger Enhetsbehandling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå