Beej80 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei, er litt fersk her. Har sneket mye rundt i gangene og observert, men ikke 'deltatt' ennå. Var ute en tur i dag, og endte opp med 2 bilder jeg er rimelig fornøyd med. Ingen av bildene er spesielt gjennomtenkt, bare mer "Hum, kanskje det kanskje - knips". Men jeg kunne trenge noe konstruktiv kritikk, og å høre hva folk mener. Blir ikke særlig mye flinkere dersom bildene bare råtner på disk. Kameraet som er brukt er et Pentax Optio-X, har lyst på K10D, men har vet ikke om jeg tør å bruke så mye på et kamera enda. Holder på å overbevise meg selv :-P Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det første bildet var meget uorginalt, men tøft. Måtte titte litt på det for å se hva du egentlig hadde tatt bilde av. Dette bildet kan være verdt å sette i et album. Med litt redigering i picasa eller aller helst PS, så blir dette bra. Bilde nummer 2 tror jeg ikke er verdt diskplass. Var tøft at lyset skinner gjennom bladet, men bakgrunnen er helt utbrent og hvit. Her er belysningen helt tilfeldig. Husk at et bra bilde inneholder summen av mange faktorer: -Komposisjon -Fokus -Dybdeskarphet -Eksponering -Farger og hvitbalanse -Belysning og sikkert 1000 til... Men lykke til videre. Litt mer planlegging neste gang, så er du der! Lenke til kommentar
foffle Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Må henge meg på Luske_Ludvig. Ble veldig nysgjerrig på hva det var du egentlig hadde tatt bilde av(det første). Flott bilde. (Har ingen som helst peil på foto, men jeg forbeholder meg retten til å synes hva som er pent og ikke pent ) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det første bildet var meget uorginalt, men tøft. Måtte titte litt på det for å se hva du egentlig hadde tatt bilde av. Denne starten på en tilbakemelding er noe av det mest originale jeg har sett, og jeg har jaggu sett litt av hvert. Hva i det mest besynderlige, svartsvidde og grønnstekte er det du mener med først å si at det er uoriginalt, for deretter å si det er tøft, og at du måtte ta en nærmere kikk? Det at man trigges til å ta en nærmere titt, og at motivet er annerledes gjør jo bildet til noe utenom det vanlige ...? Bildet er meget originalt etter min mening Steady as you go! meget god start for fotografen Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Det første bildet var meget uorginalt, men tøft. Måtte titte litt på det for å se hva du egentlig hadde tatt bilde av. Denne starten på en tilbakemelding er noe av det mest originale jeg har sett, og jeg har jaggu sett litt av hvert. Hva i det mest besynderlige, svartsvidde og grønnstekte er det du mener med først å si at det er uoriginalt, for deretter å si det er tøft, og at du måtte ta en nærmere kikk? Det at man trigges til å ta en nærmere titt, og at motivet er annerledes gjør jo bildet til noe utenom det vanlige ...? Bildet er meget originalt etter min mening Steady as you go! meget god start for fotografen 8208700[/snapback] Ehhe. Var litt trøtt i morges! Spør meg ikke hvorfor jeg står opp så tidlig... Skulle stått "orginalt og" tøft der oppe... Men lar det stå sånn som det er, så får vi håpe på at flere ler. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Digger bilde nr 1! Originalt og uventet. Som de andre - måtte se flere ganger. Og etterpå et par ganger til for å sjekke at jeg så det jeg så. Bilde nr 2 må du prøve på en gang til. Husk at bakgrunnen kan ødelegge (eller gjøre) mye for et bilde. Så du bør prøve å sette planta oppå noe, slik at du får vinduskarmen ut av rammen. Når det gjelder baklyst plante mot utbrent bakgrunn, så hender det at det blir kult det, altså! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Tusen takk Dette var da hyggelige tilbakemeldinger å få, på begge bildene faktisk (ja planten ble slaktet, men det gjør ikke noe, det er tilbakemeldingen som er viktig). Det første bildet likte jeg selv veldig godt Det er bilde av en bekk, der den er meget stilleflytende og går under en liten "steinbro/overgang". Har prøvd å redigere det litt, men ikke hatt særlig suksess i Gimp. Syns selv at steinen til høyre i bildet ble litt for 'flashet', og at lyset i utgangen av tunnellen er litt for skarp til venstre for trærene. Men vet ikke helt hvordan jeg skal fikse det, dersom det er mulig i det hele tatt. Planten var tilfeldig ja, tatt i et gammelt skur, der fant jeg denne voksende inn. Bildet er tatt i 'delvis' mørket, mot en MEGET skitten rute, med dagslys utenfor. Det jeg likte med det bilder var vel overgangen fra lys til skygge på selve planten, og har ikke fundert noe særlig på bakgrunnen. Men når dere sier det, så ser jeg at det blir veldig skarpt/forstyrrende. Men som sagt, tusen takk for tilbakemeldingene. Nå har jeg lyst å ta en tur ut å ta flere bilder Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vil bare opplyse om at bilde nr.1 er innlemmet i mitt meget eksklusive galleri for skrivebordsbakgrunner. Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå