Gå til innhold

Creat.Sware Aut. opdate finner ikke lydkortet mitt

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et kjempe problem som jeg håper Dere kan hjelpe meg med.

Jeg har et Sound Blaster X-Fi Fatal1ty Professional kort, dette kortet er veldig bra for meg men jeg ønsket å bruke headsett i tillegg til høytalere og bestemte meg derfor å kjøpe denne Sound Blaster X-Fi Upgrade Kit.

Dvs det er den I/O consolen

Jeg angret litt for at jeg ikke kjøpte alt i et her i norge men men.. vel nå kommer mitt problem: jeg instalerte alt til pungt å prikke iflg. bruksanv. jeg skrudde av strømmen og koblet ekstra strømkontakt på lydkortet (den kreves for å drive I/O consolen) så kobla jeg den link kablen fra lydkort til consolen og skrudde på maskinen.

Alt startet opp og det kom lys i consolen og jeg prøvde å vri på alle knottene og di virket.. det kom (og kommer forsatt) O.S.D når jeg skrur på f.eks lyden.

Vel så skulle jeg til å instalere den cd,n som fulgte med siden den inneholder alt for å styre consolen med fjernkontrollen som fulgte med.

Men det var da alt begynnte å gå GALT... etter at jeg hadde valgt land og språk og skulle til å velge software for I/O consol så begynnte den å instalere men det tok bare none sekunder før jeg fikk denne beskjeden(se bilde)

Jeg prøvde da og bruke Creative Software AutoUpdate men da fant den ut at jeg IKKE hadde noen Creative produkter på maskinen...

Etter mye lesing på Creative sine sider så ble jeg ikke noe klokere. Men det jeg prøvde på var å dra fra kablen fra lydkortet og consolen, starte opp på nytt og se om autoopdate fant noe da ... og JA da fant den mitt lydkort.

Så.. hva vil dette si: A: det er noe feil med consolen. B: den støtter ikke consolen (selv om det står at mitt lydkort kan bygges ut)

eller C: det er en jumper på lydkortet som må settes riktig?

Vel dette ble sikkert mye for en hver å lese men jeg håper noen av Dere som vet hva problemet er, kan si meg hva jeg gjør videre. For alt virker som sakt men det er litt kjipt å ikke få brukt fjernkontrollen da (som forøvrig går ann å trykke på og jeg ser at consolen reagerer ved å blinke på IR porten, grønn blinking for at den mottar signal) :hmm:

post-20262-1174518828_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...