Gå til innhold

Spill og Linux

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å ha Linux på maskinen min isteden for Windows, og da er jo alltid det store spørsmålet: virker spillene mine på det?

HL:CS osv vet jeg virker, med virker WC3 og Starcraft? Dette er veldig viktig, og hvis det ikke er mulig så gidder jeg ikke å legge det inn, så det er viktig at dere er 100% sikker på at det virker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det, men nå har jo ikke jeg egentlig peiling på linux.

Det høres ut som om det ikke er så viktig med linux for deg, så derfor vil jeg gi deg to anbefalinger:

1. Dualboot linux og windows. Du kan velge om du vil starte windows eller linux når du starter maskinen.

2. Bruke VMware (f.eks), og lage en virtuel linux maskin.

Jeg vil anbefale alternativ 2. Da kan du bruke linux mens du er i windows. Dette synes jeg i hvertfall er utrolig praktisk, så slipper jeg å reboote når jeg vil inn i windows igjen. (praktisk for en n00b som meg)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-12 23:12, skrev Basus:

Jeg har tenkt til å ha Linux på maskinen min isteden for Windows, og da er jo alltid det store spørsmålet: virker spillene mine på det?

HL:CS osv vet jeg virker, med virker WC3 og Starcraft? Dette er veldig viktig, og hvis det ikke er mulig så gidder jeg ikke å legge det inn, så det er viktig at dere er 100% sikker på at det virker.

De fleste spill funker bare med Windows... Også Starcraft og Warcraft 3... (selv om noen spill blir gitt ut i Linux og Mac- versjoner)

Starcraft Reqs:

Windows 95/98/NT

Warcraft 3 reqs:

Windows® 98/ME/2000/XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...