Gå til innhold

artic cooling freezer 7 pro

amelbye

Anbefalte innlegg

artic cooling freezer 7 pro, jeg hører at mange bruker denne kjøleren med core2duo prosessorer.

Hvor bra er den i forhold til dyrere kjølere som tuniq tower 120, thermaltake big typhoon og scythe infinity?

Jeg finner tester av hver enkelt kjøler, og tester som sammenlikner flere kjølere, men artic coolig freezer 7 pro er aldri med i disse større testene..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
artic cooling freezer 7 pro, jeg hører at mange bruker denne kjøleren med core2duo prosessorer.

Hvor bra er den i forhold til dyrere kjølere som tuniq tower 120, thermaltake big typhoon og scythe infinity?

Jeg finner tester av hver enkelt kjøler, og tester som sammenlikner flere kjølere, men artic coolig freezer 7 pro er aldri med i disse større testene..

8207861[/snapback]

Freezer 7 passer bra til C2D prosessorer, og klarer også Prescott som har opptil dobbelt så høy varmeutvikling. Hovedforskjellen fra de andre kjølerne du nevner ligger i vifte/viftestyring. Freezer 7 har en PWM-styrt 92mm vifte, noe som betyr at viftehastigheten varier med belastningen for å holde en konstant CPU-temp (regulerbar i BIOS). Ved maks. hastighet (2500 rpm) støyer denne vifta endel, ved laveste hastighet (800 rpm) er den knapt hørbar. De andre kjølerne har 120mm vifter som går med konstant (lav) hastighet og lavt støynivå, og CPU-temperaturen vil da variere med belastningen.

Klarer du å leve med litt støy ved høy CPU-last, er Freezer 7 helt ok. Den gir mer enn bra nok kjøling for C2D.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har en slik en selv, riktig nok for en sokket 939 3700+ prossesor. Den er lydløs(med viftestyringa mi iaallefall) og kjøler idle 35 grader i et 20graders rom. Load går ikke over 43grader. Meget meget bra. Billig er den og. Kjempefornøyd jeg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...