MysticoN Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hei hei. har i en LENGRE tid hatt problemer med pc'en. har ikke hatt peiling på hva det kunne være, i dag instalerte jeg PC alert på pc'en (program som fulgte med hovedkortet) og når pc'en starta å jobbe (flytte filer fra A til B) fikk jeg en alarm.. det var: Voltage +12 der blinket det rødt 5,33, og lager en irriterende ulyd. hva betyr det, hva er galt og hvordan fixer jeg dette.. ver venlig å forklar nøye vist det er noe med bios. kan lite med den. har rota litt for mye der en gang før. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Tviler på at 12V-en er på 5,33 Ting som kan utløse dette: - Flere prg. som overvåker samtidig, eks. PCAlert og Everest/Aida - Feil overvåkingsprogram. (MSI har vel flere?) For sikkerhetsskyld: Hvilken PSU evt., kab., har du? EDIT: Generelt - IKKE BE OM HW HJELP UTEN Å OPPGI HARDWARE! Endret 21. mars 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) ups, her kommer de: RAM: 4 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB MB: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16 GPU: Asus GeForce 6600 256MB Silencer PSU: MIST, 600W er et lian li kabbinet. så du bildet btw? edit: tror at MSI har kun et, fant kun et når jeg "bladde" gjennom tools lista. Endret 21. mars 2007 av MysticoN Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Bildet? Hvilket bilde? Skal ikke stå på PSU, ihvertfall. EDIT: Trodde ikke PCAlert var til nyere HK... prøvd CoreCenter? Endret 21. mars 2007 av Spragleknas Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 PCAlert virker ikke på MSI's nyere hovedkort. Glem volt avlesningene derfra . Det som kan skape ustabilitet hos deg er dine Corsair Value ram. Prøv med evt. kun to stykker i en grønn og en lilla slot og sett opp spenningen på de til minimum 2.75volt (auto gir kun 2.5v :jedec spec og det er for lite ihh til ramguy hos corsair support) Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) PCAlert virker ikke på MSI's nyere hovedkort.Glem volt avlesningene derfra . Det som kan skape ustabilitet hos deg er dine Corsair Value ram. Prøv med evt. kun to stykker i en grønn og en lilla slot og sett opp spenningen på de til minimum 2.75volt (auto gir kun 2.5v :jedec spec og det er for lite ihh til ramguy hos corsair support) 8208185[/snapback] link til bilde siden jeg er på jobb får jeg ikke lastet opp bildet på nytt. bildet er på den posten, vist du kommer til første posten så er det bare ¨å scrolle litt ned. Kan RAM gjøre slik at HD oppfører seg rart?! tenker på ticking of death og andre ulyder. synd, likte pc alert mye bedre en CoreCenter. men da skal jeg instalere nye program og komme med rapport i morgen. pokker, jeg som hadde håpet på at jeg ENDELIG hadde funnet ut hva som feilte pc'en no. Endret 22. mars 2007 av MysticoN Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Som sagt PCAlert funker ikke , avinstaller den . Bruk evt MSI's corecenter , eller beste er kun å sjekke spenninger og temperatur i BIOS under hw monitor . Man har ram writback policy mot diskcache , så ja man kan få korrupsjon på disk grunnet ustabilitet på ram . Venligst prøv å sette vdimm/minne volt i bios til det som corsair anbefaler som jeg mener er 2.75 eller 2.80v for deres value . Endret 22. mars 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Som sagt PCAlert funker ikke , avinstaller den .Bruk evt MSI's corecenter , eller beste er kun å sjekke spenninger og temperatur i BIOS under hw monitor . Man har ram writback policy mot diskcache , så ja man kan få korrupsjon på disk grunnet ustabilitet på ram . Venligst prøv å sette vdimm/minne volt i bios til det som corsair anbefaler som jeg mener er 2.75 eller 2.80v for deres value . 8208373[/snapback] var litt gresk dette for meg, forsto det meste men ikke alt. men må si at denne posten (selv om jeg ikke forsto alt innholdet) gir meg litt håp. de siste 6 mnd'ene har jeg kun hørt sikkert ditt eller datt som er ødelakt.. kjøp ny. Bios er en skummel ting i mine øyer, har tuklet der en gang før og da ødla jeg vist noe:s så hadde det vert mulig å forklare litt "dypere" Endret 22. mars 2007 av MysticoN Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Syar2003 ber deg gå til "Control panel->Add/Remove programmes" og avinstallere PCAlert. Det er en "utility" som du trolig uten bedre viten har installert sammen med drivere på installasjons-CD'n. Kjekt lite program.. synes sikkert noen, jeg mener det er "søppel", og det virker altså ikke særlig bra på nyere hk for MSI (ifølge Syar2003 som burde vite det). Hadde PSU'en/hk'et ditt gitt ut 5volt på 12volt's rail hadde du fått en "instant reboot". Og nei.. Du behøver (og bør åpenbart) ikke "tukle" i Bios. PS. Dersom du vil gjøre det som Syar2003 forslår mhp VDimm (volts for minnebrikkene) gjør du det i "Cell Menu"... etter å ha trykket <del> tasten ved boot. (Menyvalet "Cell Menu" står opp til høyre i "Boot screen"). Der er det valg for å sette volts for CPU, VDimm.. default er "Auto" ("by CPU Vid"). Sett VDimm til 2.8, trykk F10, svar 'Y' (<enter>) og "that's it".. Endret 22. mars 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Flott forklart, TL1000S - tenk at du tok deg tid.... Generelt tips, nr2: RTFM ! Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Flott forklart, TL1000S - tenk at du tok deg tid.... Generelt tips, nr2: RTFM ! 8208459[/snapback] takker for svar ja. var no egentlig ikke nødvending å forklare hvordan jeg avinstalere, er no mest biosen jeg har litt dårlige erfaringer med. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) hva er AMD away driver? Edit: Da er PCalert avinstalert. Sjekka Biosen: tenkte at siden jeg har dere experter her så kan jeg skrive ned litt ekstra. så kanskje dere ser noe som er som det ikke skal være. CPU Coltage: 1,376v Current DDR Menory Frequency (DDR400) Current DDR coltage (V) var 2,65 er no på 2,80. ------- PCI-EXPRESS Frequency, MHz [100.000] Adjust PCIE VGA Coltage (V) (1,50) ------- Vcore : 1,376v +3,3v: 3,312v +5v : 5,196v +12v : 12,355v Cpu temp: 40 grader MB temp : 52 grader. så +12v stemmer, noe annet feil her, eller noe anne info fra biosen dere vil at jeg skal komme med? vist ikke er det vel bare å vente å se om jeg får noen flere blåskjermer eller hd lager noen nye lyder. Eller er det noe annet jeg kan gjøre for å leite etter feil? Takker igjen for all hjelpen. Endret 22. mars 2007 av MysticoN Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 26. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2007 som sakt så er volt til minne forandret.. men enda er det noe som ikke virker:s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå