Gå til innhold

Respons på side


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått i oppdrag å lage nye sider for www.fonnaflyoslo.no

og har kommet frem til at siden skal se noe ca. sånn

 

Vet allerede at bannern er litt høy, men er egentlig ikke så mye å gjøre med siden jeg vil ha med hele flyet og fremdeles ha avstand til det.

Desverre er bildet litt lite (zoomet veldig inn på flyet) så jeg har måttet clone vannet for å få det stort nok :p

 

vet ikke helt hva slags farge som kunne passet inn for å kanskje bryte det hele opp litt. blir kanskje litt mye sort/hvit/grått?

 

bar'n under bannern... burde jeg fjerne hele eller kanskje gjøre den om litt ?

 

-Diddern

 

Edit: Signerte.

Endret av Diddern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

baren under bilde og de andre som er make synes jeg var litt kjedelig gjør dem i menyen litt anderledes, så litt rart ut når 2 havnet oppå hverandre.

 

den grå bakgrunnen i hoved ruten var veldig "flat". og er heller ikke glad i scroll liker heller at innholdet forsetter ned.

 

 

dette er det jeg mener da:P

Lenke til kommentar

Sitter her å burde vell egentlig lagt meg, men det klarer jeg jo ikke siden det hele tiden er noe ved den siden som irriterer meg.

la opp enda et utkast til siden. HER

 

Har endret bannern så den ble "lavere".

Byttet fargen og gradient på bar'ene.

lekt meg litt mer med bakgrunnen. fortsatt noe som ikke stemmer helt.

også flyttet på ting siden det ble mer plass på toppen.

 

Noen fler som har noen meninger på gamle/nye designet ?

Lenke til kommentar

Det som ikke stemmer er; Gradient i bakgrunne, effekten med røde stripene bak overskriftene, innrammingen av siden, at logoen er presset opp i hjørnet, at du har blandet to skriftstiler, at bildebruken er kjedelig, at siden har lite pusterom, at bulletene i menyen har annerledesfarge enn bakgrunnen på menyen.

 

Og til slutt; at du har laget en mørk og dyster side om et selskap som tar folk langt over bakken.

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv kritikk :p var det mer negativt du kunne si ? :blush:

 

neida. har fikset på mye nå. er fortsatt ikke helt fornøyd da.

er noe med bar'ene og bakgrunnen som irriterer meg. er enig i at det kan bli litt dystert så jeg prøver meg med andre farger, men da får jeg beskjed om at det blir "monga" og at fargene ikke passer sammen av han jeg lager siden sammen med.

 

noen som har noe forslag til hva slags gradient jeg kunne lagt på? som ikke ser så dyster ut, men fortsatt ikke ser ut som det værste fargespraket.

 

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Hva med å bruke hvit som hovedfarge, i bakgrunnen? Også blått, og kanskje en farge til som brukes i firmaet du lager side for.

8210675[/snapback]

 

Nå har jeg lagt opp enda ett forslag. nå begynner jeg å tro jeg er på vei mot en litt mer endelig løsning.

siden ser en del mer "lykkelig" ut nå.

Bildet finner du her: HER

 

mulig jeg burde lage fargen på menyen litt lysere?

hva syns dere om bar'ene nå?

bakgrunnen ser vell en del bedre ut nå, ser litt ut som en himmel(?)

 

-Diddern

Lenke til kommentar
Jeg lurer på én ting; hvorfor bruker du de gradientene bak overskriftene?

8212095[/snapback]

 

Jeg skrev alt det og du kommenterte bare gradienten min xD

Bruker den fordi jeg syns den bryter det opp litt mer enn hvis den bare hadde vært svart.

Noe annet forslag til hva annet som kunne brutt den opp da?

 

-Diddern

Lenke til kommentar

Jeg kommenterte den ene tinge fordi jeg føler det er den som viser mest hvordan du designer. Du designer jo ikke for firmaet og tjenesten, men fordi det skal "se kult ut". Jeg foreslår at du leser litt på fargelære, og whitespace - typografi også.

 

Jeg kan godt kommentere mer, men det er nok best om du setter deg inn i ting selv, om du skal levere et produkt.

 

Siden er fortsatt rammet inn, typografi og bildebruken i innholdsfeltet er for kjedelig. Bulleten i menyen har feil bakgrunnsfarge. Du har underline på overskrifter som nok ikke er linker. Og du bruker fortsatt veldig mye sort.

Lenke til kommentar

Sånn... da har jeg gått helt vekk fra den gamle gradient typen og funnet på en litt mer spenstig en.

klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal gå for versjonen med eller uten skyer.

Denne eller denne

Den med skyene ser jo garantert fetest ut men den kan jeg ikke ta repeat-x på så den må være hele bortover og kommer til å bugge seg etter hvilken oppløsning folk har :(

 

Lovskogen: Rammen kommer jeg ikke til å ta bort fordi da jeg spurte oppdragsgiver om han likte den eller om jeg skulle drite i den så syns han det så bedre ut med den. Er jo oppdragsgiver som har siste ordet.

Fikset også underline på ting som ikke skulle ha det.

om bildebruken er kjedelig så bryr det meg egentlig midt på leggen. er bare ca. sånn det kommer til å se ut i innholdsfeltet.

Hva mener du med at fargen er feil i bulleten?

 

-Diddern

Lenke til kommentar

Greit, da får jeg komme med hva jeg mener du kan forbedre her da:

 

- Bytt ut den svarte fargen du bruker til å ramme inn hele siden med den fargen du har bak menyen. Mener dette skal få siden til å virke mindre oppstykket.

- Fjern alt du har av gradienter. Legg heller på en litt mørker farge her.

- Bulletene dine i menyen passer bare ikke inn, prøv deg frem med noe annet, kansje bare bruk ">>" uten hvit bakgrunn.

- Jeg trur det hadde sett like fint ut "Velkommen til Fonafly" og heller fått fram dette via tekst senere.

- Ser heller ingen grunn til at du skal la siden ende så brått, la den gå så langt det er tekst, så slipper du den ene scrollen i designet ditt, som jeg mener ikke akkurat er noe bonus.

 

Lykke til!

Endret av KimS
Lenke til kommentar
Greit, da får jeg komme med hva jeg mener du kan forbedre her da:

 

- Bytt ut den svarte fargen du bruker til å ramme inn hele siden med den fargen du har bak menyen. Mener dette skal få siden til å virke mindre oppstykket.

- Fjern alt du har av gradienter. Legg heller på en litt mørker farge her.

- Bulletene dine i menyen passer bare ikke inn, prøv deg frem med noe annet, kansje bare bruk ">>" uten hvit bakgrunn.

- Jeg trur det hadde sett like fint ut "Velkommen til Fonafly" og heller fått fram dette via tekst senere.

- Ser heller ingen grunn til at du skal la siden ende så brått, la den gå så langt det er tekst, så slipper du den ene scrollen i designet ditt, som jeg mener ikke akkurat er noe bonus.

 

Lykke til!

8215562[/snapback]

 

Takk for bra tilbakemelding.

Gjorde som du sa med rammen. ble bedre :)

Har endret litt på ting så du legger ikke så mye merke til gradientene. med mindre du leter etter dem da.

Så også faktisk bedre ut uten den hvite greia bak bulletene også. og "Velkommen til Fonnafly" hadde jeg tatt vekk allerede da jeg så innlegget din.

og skal forhøre meg litt med eieren om å få siden til å gå lengre nedover med skriften, er litt usikker på hvordan det kan gå, men blir lettere nå som den er fadet til helt hvit nederst.

 

Hvordan det ser ut nå kan dere se Her

 

-Diddern

Lenke til kommentar

Det ble i alle fall bedre nå etter min mening.

 

-Synes dog fortsatt at du kan fjerne det grå i gradienten, det har ingen nytte og er ikke pent.

- Jeg mener at du absulutt bør la siden gå ned til det ikke er mere tekst til stede, det er bare å la det nederste vere helt hvit. Ingen fare at vi ikke lenger ser det blå. Har vi først lest så langt, konsentrerer vi oss om teksten.

- Siden er jo som sagt litt dyster. Det er den vell fortsatt, for mørk er den. Må vell si at vi har sett en fremmgang da, så det er bra. Dette er mye bedre en ditt første utkast. Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...