egd1 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har sittet i 6 timer med en Acer 5100 med Vista som en kamerat av meg kjøpte denne uka. Han er totalt grønn på PC. Han kjøpte også en Canon MP600 i tillegg + noe mer. Det første forhandleren sa til han, at det var noe problemer med Canon'en på Vista.... Det er lurt av en selger å selge dette til en grønn da... Men hadde det bare vært det som hadde vært problemet... Etter å ha gjort ferdig installasjonen la jeg inn MSN Live Messenger. Den bare krasjet, så den har jeg lagt inn og fjernet 3 ganger nå for å forsøke på nytt. Har ikke kikket på spec, men det er en AMD turion med 1 GB ram og 120 GB disk tror jeg. Men det kjennes ut som om jeg kjører en 286 med 4 mb ram. Det er bare sirrup! Noen som har noen tips å komme med? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Problemene med Canon og vista er vel det at vista ikke støtter RAW formatet til canon(Eneste jeg vet om hvertfall). Angående det med MSN er det en funksjon i vista som sperrer det(Som jeg ikke husker hva het igjen). Det kommer opp en notis når MSN låser, nede til høyre. Jeg måtte disable det for å få det til å funke (har samme PC). Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Holde dere unna vista! Bare problemer ! Mvh Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har sittet i 6 timer med en Acer 5100 med Vista som en kamerat av meg kjøpte denne uka. Han er totalt grønn på PC. Han kjøpte også en Canon MP600 i tillegg + noe mer. Det første forhandleren sa til han, at det var noe problemer med Canon'en på Vista.... Det er lurt av en selger å selge dette til en grønn da...Men hadde det bare vært det som hadde vært problemet... Etter å ha gjort ferdig installasjonen la jeg inn MSN Live Messenger. Den bare krasjet, så den har jeg lagt inn og fjernet 3 ganger nå for å forsøke på nytt. Har ikke kikket på spec, men det er en AMD turion med 1 GB ram og 120 GB disk tror jeg. Men det kjennes ut som om jeg kjører en 286 med 4 mb ram. Det er bare sirrup! Noen som har noen tips å komme med? 8207591[/snapback] Lever den tilbake! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg sliter med å forstå overskriften din. Det var dårlig av butikken å opplyse om at det var problemer med Canon og Vista? Heller dårlig å kjøpe noe man blir fortalt at det er problemer med når man er helt grønn vil nå jeg si. Lever den tilbake! 8207816[/snapback] Kommer an på hvor det er kjøpt om han kan levere tilbake. Dersom det ikke er en nettbutikk eller en butikk som har åpent kjøp har han ikke rett til å levere tilbake fungerende produkter. Og hvertfall ikke når han har blitt opplyst om mulige problemer. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Holde dere unna vista! Bare problemer ! Mvh 8207811[/snapback] Jeg har ingen problemmer med vista. Så er nok ikke bare problemer. Kommer litt annpå om man gidder å sette seg inn i feilene, og fikse dem. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Holde dere unna vista! Bare problemer ! Mvh 8207811[/snapback] Jeg har ingen problemmer med vista. Så er nok ikke bare problemer. Kommer litt annpå om man gidder å sette seg inn i feilene, og fikse dem. 8208184[/snapback] Jeg kjører Vista og MSN selv, så det er noe på den maskina hans. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg sliter med å forstå overskriften din. Det var dårlig av butikken å opplyse om at det var problemer med Canon og Vista? Heller dårlig å kjøpe noe man blir fortalt at det er problemer med når man er helt grønn vil nå jeg si. Lever den tilbake! 8207816[/snapback] Kommer an på hvor det er kjøpt om han kan levere tilbake. Dersom det ikke er en nettbutikk eller en butikk som har åpent kjøp har han ikke rett til å levere tilbake fungerende produkter. Og hvertfall ikke når han har blitt opplyst om mulige problemer. 8208100[/snapback] Når en nesten 50 år gammel mann kommer for å kjøpe PC for første gang, han har aldri tatt i en PC før, tror du da det er en tanke som han kan tenke selv at han bør holde seg unna...? Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Har du sjekket at du har innstallert de nyeste og de riktige driverne til pc`en? Jeg har selv kjørt vista en stund nå og vil ikke tenke engang på å gå tilbake til xp. Det fungerer som en drøm ihvertfall for meg. Tviler på at alle som klager har testet det ut noe særlig. Men mener du selgeren ikke burde solgt med den printeren??(var det ikke en printer) eller bare latt være å opplyse om at det kunne være noen kompatibilitets problemer med denne? Var kanskje ikke så lett for selgeren heller å vite hvilket nivå kjøpren var på? Lenke til kommentar
Avean Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Har sittet i 6 timer med en Acer 5100 med Vista som en kamerat av meg kjøpte denne uka. Han er totalt grønn på PC. Han kjøpte også en Canon MP600 i tillegg + noe mer. Det første forhandleren sa til han, at det var noe problemer med Canon'en på Vista.... Det er lurt av en selger å selge dette til en grønn da...Men hadde det bare vært det som hadde vært problemet... Etter å ha gjort ferdig installasjonen la jeg inn MSN Live Messenger. Den bare krasjet, så den har jeg lagt inn og fjernet 3 ganger nå for å forsøke på nytt. Har ikke kikket på spec, men det er en AMD turion med 1 GB ram og 120 GB disk tror jeg. Men det kjennes ut som om jeg kjører en 286 med 4 mb ram. Det er bare sirrup! Noen som har noen tips å komme med? 8207591[/snapback] Har ingenting med Vista å gjøre, dette er brukerfeil. Slå av UAC for å løse MSN problemet. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Når en nesten 50 år gammel mann kommer for å kjøpe PC for første gang, han har aldri tatt i en PC før, tror du da det er en tanke som han kan tenke selv at han bør holde seg unna...? 8208279[/snapback] Så hva mener du selgeren burde gjort, bortsett fra å opplyse om at det faktisk var et problem med Canon og Vista? Nekte å selge det kunden ber om? En nesten 50 år gammel mann, uansett kunnskapsnivå innen PC-problemer, bör väre voksen nok til å bestemme selv hva han vil ha. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Når en nesten 50 år gammel mann kommer for å kjøpe PC for første gang, han har aldri tatt i en PC før, tror du da det er en tanke som han kan tenke selv at han bør holde seg unna...? 8208279[/snapback] Så hva mener du selgeren burde gjort, bortsett fra å opplyse om at det faktisk var et problem med Canon og Vista? Nekte å selge det kunden ber om? En nesten 50 år gammel mann, uansett kunnskapsnivå innen PC-problemer, bör väre voksen nok til å bestemme selv hva han vil ha. 8212583[/snapback] Det var SELGEREN som satt opp og anbefalte denne pakka! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Når en nesten 50 år gammel mann kommer for å kjøpe PC for første gang, han har aldri tatt i en PC før, tror du da det er en tanke som han kan tenke selv at han bør holde seg unna...? 8208279[/snapback] Så hva mener du selgeren burde gjort, bortsett fra å opplyse om at det faktisk var et problem med Canon og Vista? Nekte å selge det kunden ber om? En nesten 50 år gammel mann, uansett kunnskapsnivå innen PC-problemer, bör väre voksen nok til å bestemme selv hva han vil ha. 8212583[/snapback] Det var SELGEREN som satt opp og anbefalte denne pakka! 8236946[/snapback] Tilbake til den første posten din. Det første forhandleren sa til han, at det var noe problemer med Canon'en på Vista. Det er faktisk ikke selgeren sin skyld at fyren på 50 velger å overse det han blir fortalt. Selgeren har opplyst fyren om at det er problematisk, så når han allikevel velger å kjøpe får han ta de problemene det blir. Selgere hverken skal eller bør være barnevakter for voksne mennesker. Lenke til kommentar
egd1 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Når en nesten 50 år gammel mann kommer for å kjøpe PC for første gang, han har aldri tatt i en PC før, tror du da det er en tanke som han kan tenke selv at han bør holde seg unna...? 8208279[/snapback] Så hva mener du selgeren burde gjort, bortsett fra å opplyse om at det faktisk var et problem med Canon og Vista? Nekte å selge det kunden ber om? En nesten 50 år gammel mann, uansett kunnskapsnivå innen PC-problemer, bör väre voksen nok til å bestemme selv hva han vil ha. 8212583[/snapback] Det var SELGEREN som satt opp og anbefalte denne pakka! 8236946[/snapback] Tilbake til den første posten din. Det første forhandleren sa til han, at det var noe problemer med Canon'en på Vista. Det er faktisk ikke selgeren sin skyld at fyren på 50 velger å overse det han blir fortalt. Selgeren har opplyst fyren om at det er problematisk, så når han allikevel velger å kjøpe får han ta de problemene det blir. Selgere hverken skal eller bør være barnevakter for voksne mennesker. 8237124[/snapback] Les meldinga over meldinga du skrev... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå