Movieheart Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Trenger hjelp til valg av kjøler til min bærbare pc. Har sett litt på de som komplett.no har, men ingen som har skrevet noen erfaringer om de der... Så derfor lurte jeg på om noen her på forumet har erfaringer med noen kjølere og om de har noen å anbefale. Takker for svar! Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Av de erfaringer ejg har lest rundt omkring, og det folk ofte sier, er at slike kjølere ikke gjør så store forskjell på temperaturen i selve pc-en. Den blir kanskje noen få grader lavere, men ikke noe særlig. En fordel er jo at du slipper å bli så varm i fanget. Men har du kjøpt en god PC skal standard-kjølingen være bra nok. Hvis den ikke er det har du kanskje kjøpt en litt dårlig PC med tanke på byggekvalitet og kjøling. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Av de erfaringer ejg har lest rundt omkring, og det folk ofte sier, er at slike kjølere ikke gjør så store forskjell på temperaturen i selve pc-en. Den blir kanskje noen få grader lavere, men ikke noe særlig. En fordel er jo at du slipper å bli så varm i fanget. Men har du kjøpt en god PC skal standard-kjølingen være bra nok. Hvis den ikke er det har du kanskje kjøpt en litt dårlig PC med tanke på byggekvalitet og kjøling. 8207483[/snapback] Pcen jeg har er en HP Pavilion dv6184ea... Når jeg har den i fanget merker jeg at den blir veldig varm, særlig når jeg spiller... Derfor hadde det vært fint med en viftekjøler under så jeg slipper å svi av fingrene når jeg spiller Vet at de fleste ikke senker tempen på komponentene, men det er ikke krise for det... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 kjøpe et par usb-vifter? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SKUF02S&mcat=15s360 rette 2 slike mot tastaturet brurde vel i teorien hjelpe litt på tastatur temp, men ikke noe erfaring med slikt.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) hva med en stor & tjukk bok? funker utmerket oops, du brenner deg på fingerne? så den er glovarm over tastaturet? Endret 22. mars 2007 av mandela Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 hva med en stor & tjukk bok? funker utmerket oops, du brenner deg på fingerne? så den er glovarm over tastaturet? 8211968[/snapback] Okei så den er ikke så varm at jeg brenner meg på tastaturet, men til tider er det ganske plagsomt når det er litt varmt. Har prøvd en kjøler mens jeg spilte og det var en helt annen verden. Selv om komponentene i maskinen ikke ble kjølt ned mer, så var det mye mer behagelig å spille spill på maskinen. Så hvis det er noen som orker å være litt seriøse her og poste noen skikkelige erfaringer. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Hvis du ikke er redd for litt riper o.l. så kunne du jo prøvd å tatt av dekslene og lagd luftehull i de, eventuelt montere på en vifte eller to? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hvis du ikke er redd for litt riper o.l. så kunne du jo prøvd å tatt av dekslene og lagd luftehull i de, eventuelt montere på en vifte eller to? 8212320[/snapback] Det er snakk om pc som er mye på farten her. Så å montere noen flere vifter på den er helt uaktuelt. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Så hvis det er noen som orker å være litt seriøse her og poste noen skikkelige erfaringer. 8212007[/snapback] tja, jeg er seriøs uansett hjelper det å skrive detaljert og lett forståelig. "Når jeg har den i fanget merker jeg at den blir veldig varm, særlig når jeg spiller... Derfor hadde det vært fint med en viftekjøler under så jeg slipper å svi av fingrene når jeg spiller" Hvorfor blir den varm når du har den på fanget og ikke ellers? (delvis retorisk spørsmål, dersom det er fordi ventilasjonsuttakene blir dekket trenger du ikke annet enn en bok som maskinen kan stå på og på den måten sørge for luftgjennomstrømning) Har ikke selv førstehåndskunnskap om eksterne kjølere for bærbare, men her står det masse om dem: http://forum.notebookreview.com/search.php?searchid=918984 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Så hvis det er noen som orker å være litt seriøse her og poste noen skikkelige erfaringer. 8212007[/snapback] tja, jeg er seriøs uansett hjelper det å skrive detaljert og lett forståelig. "Når jeg har den i fanget merker jeg at den blir veldig varm, særlig når jeg spiller... Derfor hadde det vært fint med en viftekjøler under så jeg slipper å svi av fingrene når jeg spiller" Hvorfor blir den varm når du har den på fanget og ikke ellers? (delvis retorisk spørsmål, dersom det er fordi ventilasjonsuttakene blir dekket trenger du ikke annet enn en bok som maskinen kan stå på og på den måten sørge for luftgjennomstrømning) Har ikke selv førstehåndskunnskap om eksterne kjølere for bærbare, men her står det masse om dem: http://forum.notebookreview.com/search.php?searchid=918984 8212365[/snapback] Når jeg har den i fanget har jeg den slik at lufteinngangene ikke blir dekket til. Likevel blir maskinen varm, den blir også varm når den står på pulten min. Men nå gir jeg opp denne tråden og kjøper en kjøler fra komplett... Virker ikke som om det er noen her som har noen erfaringer med de likevel... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Men nå gir jeg opp denne tråden og kjøper en kjøler fra komplett... Virker ikke som om det er noen her som har noen erfaringer med de likevel... 8212392[/snapback] virker som om du ikke har søkt gjennom forumet for å finne noe svar før du postet. Par uker gammel tråd som eksempel:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...48&hl=+kj%F8ler dessuten, min link kan gi deg indikasjoner om det i det hele tatt er vits i å kjøpe noe slikt Endret 22. mars 2007 av mandela Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Men nå gir jeg opp denne tråden og kjøper en kjøler fra komplett... Virker ikke som om det er noen her som har noen erfaringer med de likevel... 8212392[/snapback] virker som om du ikke har søkt gjennom forumet for å finne noe svar før du postet. Par uker gammel tråd som eksempel:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...48&hl=+kj%F8ler dessuten, min link kan gi deg indikasjoner om det i det hele tatt er vits i å kjøpe noe slikt 8212654[/snapback] Det vil jo uansett kjøle ned pcen litt da... Har selv testet en slik kjøler og jeg merket veldig mye forskjell. Så da kan det enten være at det var en skikkelig bra kjøler eller at de som har testet det har for store krav til det. Tror jeg kommer til å snakke med han jeg prøvde den til og spørre han om hvor han kjøpte den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå