eimelb Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Hei! 1. Bruker gir-mopeder mindre bensin enn scootere? Eller motsatt for den saks skyld. 2. Hvor mange mil kan man i gjennomsnitt kjøre med en moped på full tank? Og hvor mange kan man kjøre med en scooter? Hvis det ikke er likt da... 3. Øker bensinforbruket mye ved å sette inn større dyse? Endret 21. mars 2007 av eimelb Lenke til kommentar
wilai Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 3, eg trur vertfall det, større dyse mer bensin .... Lenke til kommentar
Mrpusten Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Disse svarene får jeg overlate til fagfolk Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 girmoped bruker mindre bensin en scootere vist du kjører på lavt turtal . og vist du skifter til større dyse vil bensin forbruket øke . Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) De bruker latterlig lite. Den scooteren jeg hadde gikk fra Askim til Lillehammer non-stop på en tank. Nå har jeg en Yamaha DT, og den tror jeg nesten bruker mindre. Jeg tanket 8 liter "flybensin" på Shell forrige fredag, og jeg har kjørt et godt stykke, men den er fortsatt ca. halvfull. Endret 22. mars 2007 av larschroe Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 dette kommer helt ann på mopeden/scooter`n det. 1) trur evil-duck har rett 2) kommer helt ann på mopeden.. min bruker litt under en liter på mila 3)jo større dyse jo mer bensin Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 I disse miljøtider er det verd å merke seg paradokset med sperren som er satt inn i scootere. Fjerner man den, og ikke kjører på full gass hele tiden, men holder seg til ca 50 i toppfart, bruker scooteren mye mindre bensin. For ikke å snakke om hvor mye penere motoren går. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Vet hvertfall at min Piaggio Zip bruker 0.3 liter på mila, så har dere et konkret tall å sammenligne med. Etter at jeg fjernet ringen tror jeg bensinforbruket har minsket en smule, men nå minskes jo effekten av det på grunn av at jeg kjører scooteren hardt, blir en del start og stopp med harde akselerasjoner. Når jeg kjører så kjører også alltid på bånn gnu, og da går det litt bensin. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg vet ikke, men bruker litt mye ProRace sylinder ProRace potte ProRace CDI MHR reed Oko24 /m 138 dyse ( orginalt i en 12-14mm forgasser er vel rundt 50-60) Jeg vet ikke, kjører jeg konstant på 10 - 13 000 så runder det vel kanskje 0,6-1L sekkert.. Men orginal, ingenting, kan kjøre til helvette og tilbake Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Mye bortkastet drivstoff, hvertfall. Knallerten din bruker mer drivstoff en sykkelen min på 600 ccm. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Mye bortkastet drivstoff, hvertfall. Knallerten din bruker mer drivstoff en sykkelen min på 600 ccm. 8222361[/snapback] og da er vel knalerten din 4 takt da . Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Det stemmer. Vet godt totaktere bruker litt mer, men likevel. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) men som du ser så tyner han ut alt av krefter i den lille 2 takts motoren å da ryker det endel bensin å du kjører heller neppe konstant på 10 - 13 000 Endret 23. mars 2007 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå