99tnor Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har tenkt til å utdanne meg som flermotors-pilot i forsvaret, men jeg skjønner ikke noen ting av hjemmesiden deres. Så jeg lurer på følgende ting: Må jeg ha "førstegangstjeneste" eller kan jeg gå rett på pilotutdanning? Og pilotutdanningen, hvordan fungerer denne? (Step-by-step) Takker for alle svar og erfaringer! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Har du forsøkt søkefunksjonen? Finnes en aktiv tråd om akkurat dette. Lenke til kommentar
99tnor Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Har du forsøkt søkefunksjonen? Finnes en aktiv tråd om akkurat dette. 8223388[/snapback] den er om utdanning utenfor forsvaret Endret 28. mars 2007 av 99tnor Lenke til kommentar
bærbar Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Du kan søke direkte til luftforsvarets flygeskole. Dersom du kommer deg gjennom fase 1 (evnetest) og fase2 (mer evner og fysisk test) vil du først måtte gå befallskole et halvt år for deretter ta flygedelen i bardufoss som andre del av befalsskolen. Dersom du består den delen må du ta første år av luftkrigsskolen (ihvertfall før når krigsskolen var 2 år). Når de andre begynner sin fagutdanning (2. år, eller 3. nå etter den nye modellen) vil du havne i ventetjeneste på en flystasjon. Her må du nok regne med et til to år etter hvor bra du ble rangert på flygeskolen før du reiser til usa. Før du reiser til USA er all utdanning lik. Det er først der man velger jet, heli eller flermotor. PS: Jeg sluttet i forsvaret for 3 år siden så du må ta litt forbehold om endringer etter det, men det var slik det var den gangen. Lykke til dersom du søker! Lenke til kommentar
different Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Har du forsøkt søkefunksjonen? Finnes en aktiv tråd om akkurat dette. 8223388[/snapback] den er om utdanning utenfor forsvaret 8257356[/snapback] Denne er om utdanning i Forsvaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå