Merko Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hehe, kanskje litt dumt spm. Det har seg sånn i natt hadde jeg en litt rar drøm. Drømmen var at jeg var på skolen, og gjorde ikke en prøve. Læreren kjeftet på meg, jeg sa stygt om mannen hennes (læreren var kvinne). Det endte meg at hun kvalte meg, så plutselig våknet jeg med veldig vondt i halsen. Var ikke slik at jeg måtte gå til lege, men var litt rart i grunn. Hvordan kan dette ha seg? Får da ikke håpe at jeg egentlig "kvalte" meg selv mens jeg sov Det har skjedd et annet tilfelle bare ikke med halsen, det var for noen uker siden da Noen som har noe peiling ang. Dette? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Gjør du ting i søvne kan du naturligvis dø av det. Stikker du seg selv med kniv i søvne så tror jeg du kommer til å merke et lite papirkutt når du våkner. Drømmer derimot, nei da dør du nok ikke Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Du dør nok ikke fordi du dør i en drøm, har gjort det svært mange ganger og jeg lever enda... Det kan jo hende at du dør i en drøm, men da skal du ha et svakt hjerte. Når du våkner etter et mareritt så dunker jo hjertet som bare det, og det er ikke så rart at noen får et infarkt. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Hmm.. Ja men var ikke noe mareritt engentlig, i drømmen storkoste jeg meg jo nesten da jeg blei kvalt. Er litt smårart igrunn, men nei jeg pleier ikke gjøre ting i søvne.. Ivertfall ikke gå i søvna . Men dette skjer vel alle, var bare litt rart heh. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Blir vel litt som en slangs placebo-effekt (i mangel på noe bedre å kalle det), jeg feks kan kjenne det stikke i balla om jeg ser en veldig grafisk fremstilling av noen som blir sparka i dem, og hadde jeg drømt realistisk at jeg selv ble det, så hadde jeg garantert kjent det. Ble knivstukket i magen en gang i en drøm, og jeg var litt uggen i myra da jeg våknet, uten tvil. Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Synes det blir vanskelig å svare på noe sånt men.. Kanskje du brukte dine _egne_ hender da du ble "kvalt" av lærerinna, Altså du har svart på mysteriet i posten din eller no? Men i all hovedsak trur jeg egentlig ikke dette er noe en har go grunn til å ha peiling på.. Ren tilfeldighet at du hadde vondt i halsen da du våknet, spør du meg. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tror ikke det er tilfeldigheter det er snakk om. Jeg tror heller man drømmer etter hva man føler i virkeligheten. Altså, i trådstarters tilfelle så ville jeg si at han/hun var allerede vond i halsen og det var det som startet drømmen. Jeg har opplevd det samme flere ganger. Husker spesielt en gang for mange år siden jeg var på hytten, også hadde jeg spurt om det var en spesiell grunn til at jeg alltid fikk eplet servert i to deler med kjernen fjernet. "Nei" fikk jeg til svar, men jeg klarte ikke å la være å tenke over det. Samme natt drømte jeg at alle de andre i familien som også var på hytten hadde spist epler med kjernen, altså hele eplet. Alle sammen, bortsett fra meg så klart, ble til det jeg da kalte eplemonstere (utrolig hvor tåpelig diverse drømmer kan være, spesielt i den alderen.) Jeg våknet ved at noen i drømmen tok meg i armen med en svært kald hånd. Da jeg våknet så lå jeg med armen utenfor dynen, og var derfor svært kald på armen. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) Jeg har hørt om dette, det minner meg filmen om The Matrix, der de gikk inn i Matrix og viss du døde der inne så ville hjernen dø i virkeligheten... "Imaginery death!" Det kommer vel ann på om du tror på at du er død i drømmen, det er nok sikkert pyskisk mulig. Du ser jo hvor påvirket man kan bli av en drøm =P Står opp etter et løpe mareritt og våkner og er svett og sliten. Rent psykisk er det nok mulig og dø i en drøm for så og dø i virkeligheten men jeg tror nok du skal være i en eller annen forstyret form som f.eks dypt dypt såret kansje, jeg aner ikke... Men det hadde vert litt fasinerende om det faktisk var mulig... Det går jo et program på Discovery channal: Mysterious Death Reasons elns... Det var jo litt kult... Men, som alle vet: Det er mer mellom himmel og jord enn vi tror! =D Endret 22. mars 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg tror ikke det er tilfeldigheter det er snakk om. Jeg tror heller man drømmer etter hva man føler i virkeligheten. Altså, i trådstarters tilfelle så ville jeg si at han/hun var allerede vond i halsen og det var det som startet drømmen. Jeg har opplevd det samme flere ganger. Husker spesielt en gang for mange år siden jeg var på hytten, også hadde jeg spurt om det var en spesiell grunn til at jeg alltid fikk eplet servert i to deler med kjernen fjernet. "Nei" fikk jeg til svar, men jeg klarte ikke å la være å tenke over det. Samme natt drømte jeg at alle de andre i familien som også var på hytten hadde spist epler med kjernen, altså hele eplet. Alle sammen, bortsett fra meg så klart, ble til det jeg da kalte eplemonstere (utrolig hvor tåpelig diverse drømmer kan være, spesielt i den alderen.) Jeg våknet ved at noen i drømmen tok meg i armen med en svært kald hånd. Da jeg våknet så lå jeg med armen utenfor dynen, og var derfor svært kald på armen. 8208561[/snapback] True, hvis jeg har vært på byen drømmer jeg ofte om vann om natten (siden man ofte kan være småtørst etter slike utflukter). Etter en spesiellt hard kveld drømte jeg at jeg var oppdagelsesreisende på jakt etter det perfekte vannet og sleit meg gjennom poler og urskog for å finne rene kilder, hvor jeg drakk vann i vill ekstase. Lenke til kommentar
hds Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Har man sex drømmer hele natten, pleier det være no uvelkomment i underbuksen når man våkner for å si det slik. Så dauer man i drømmen, så kan det sikkert skje. Si du blir kvalt i drømmen, så kanskje du eter tunga og ikke får puste elns. Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Du faller ut av senga og drømmer du faller utfor et stup. Du har vinduet oppe og drømmer at du er på et isfjell. Du har av en eller annen grunn vondt i halsen, og drømmer at læreren kveler deg.. Det var i alle fall det første jeg tenkte på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå