Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli kvitt flass

Andreas-J

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Head and Shoulders funker ikke i det hele tatt på meg, og gjør det bare enda værre. Jeg anbefaler deg å gå inn på enn frisørsalong å spør de om de kan anbefale deg en shampoo mot flass. De vil sikker se litt på håret ditt osv, og så finne ein shampoo som fungerer til håret ditt. Disse shampooene er ofte litt dyre (ca 200) men til gjengjeld så varer de lenge, og de virker.

Lenke til kommentar

Spørte frisøren som klipte meg om hva shampo som var best mot flass.. og at jeg hadde brukt head and shoulders. Ifølge ho hjelper ikke H&S i det hele tatt :hmm: Det beste rådet var å gni shampoen godt ned i hårbunnen

Endret av kiddaren
Lenke til kommentar

Det som er viktig å få med seg, er at det kan være forskjellige grunner til at man flasser. Det er derfor viktig at man får en shampo som er tilpasset hodebunnen din. Spør frisøren din neste gang du er og klipper deg. Det hjelper ikke å bare si til en hvilken som helst frisør "jeg skal ha en flass-shampo".

Som Ueland sier, det kan være at hodebunnen din ikke får nok luft. Det er derfor viktig å ikke legge seg med vått hår, og ikke sette håret rett i et stramt strikk mens det er vått.

Husk å massere shampoen godt ned i hodebunnen. Balsam skal IKKE i hodebunnen.

Head and shoulders hjelper kanskje i starten, men det er en shampo som er ALT for sterk. Den er ikke å anbefale. Den kan føre til forverring av problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...