Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en asus wl500g trådløs router. Den brukes kun som aksesspunkt da jeg benytter dhcp i routeren fra ngt. Pga div problemer med denne routeren og stock firmware la jeg inn Oleg sin custom firmware igår. Jeg la inn siste versjon 1.9.2.7-7f

Firmwaren inneholder en rekke ting, bla telnet/ssh tilgang samt at den fikset opp i en haug med issues som Asus ikke har tatt seg bryet med å fikse. Nå kommer jeg på nett med alle maskinene igjen, og ikke bare iMac'en slik det plutselig ble.

Men, et nytt problem har dukket opp. Vi får ikke logget oss på enkelte vpn nettverk. Jeg får logget på mitt via windows xp sin standard vpn forbindelse men fruen som benytter en cisco basert sak kommer ikke inn. Dvs den ringer opp og får tilsynelatende kontakt, men hun får ikke tak i hverken bedriftsnettverket eller internett. Dette virket tidligere, dvs før firmware oppdatering av asus boksen.

iptables 1.2.7a er det som kjøres i asus boksen nå. Jeg er ikke interessert i å ha noen som helst regler eller filtre kjørende der da den kun brukes som internt trådløst aksesspunkt. Kan noen hjelpe meg med script regler for å fjerne/rydde opp så vpn fungerer igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dersom du vil fjerne alle regler fra iptables så benytt følgende:

# iptables -F

Dette skal slette alle reglene i iptables. Det er ikke dermed sagt at det vil hjelpe på VPN tilgangen.

Ville sjekket om det i det hele tatt ligger noen regler der som kan hindre VPN tilgang:

# iptables -L

-/maskefjes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...