Josh! Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har tenkt å kjøpe meg en brikke for å kjøre homebrew, roms o.l. på Nintendo DS. Har hele tiden hatt en M3 DS Simply i tankene, men leste på internett nå at den ikke støtter NES, SNES og GBx roms. Jeg vet det finnes emulatorer for NES og SNES som fungerer ganske bra(?). Spørsmålet mitt er derfor: Finnes det emulatorer også for GBA, GBC og GB som jeg kan kjøre på M3 DS Simply, eller bør jeg kjøpe en annen brikke? Det å kunne spille GBx roms er ganske viktig for meg... Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
aulin Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Du vil ikke kunne spille av GBA-backup med M3 simply, da denne backupenheten kun benyttes i slot1(ds-slotten). For å kunne spille av både gba og ds-backuper må du benytte en dualslot-løsning. Altså et passcard i slot1, og en backup-enhet i slot2. Jeg bruker M3 perfect, og denne fungerer perfekt. Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Hva med emulatorer for Gameboy? Finnes det? Lenke til kommentar
bajazzo Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Tror ikke det finnes da det ikke er noe behov for å emulere det på DS da denne allerede kan spille GBA spill. Løsningen for deg om du vil spille GBA spill er å droppe M3 Simply og heller gå for en M3 Lite med Passcard. Edit; om du har DS Lite altså. Har du den første DS'en som kom så kjøper du M3 Perfect. Endret 23. mars 2007 av bajazzo Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 23. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2007 DS har jo ikke støtte for Color eller vanlige GB-spill. Støtter likevel M3 Perfect dette? Lenke til kommentar
Josh! Skrevet 27. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg bruker M3 perfect, og denne fungerer perfekt. 8211774[/snapback] Hvordan er denne (og M3 Lite) på avspilling av homebrew, DS-roms og SNES-emulatorer? Yter den bedre/dårligere/det samme som M3 Simply? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå