Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaler dere meg en Switch?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke meningen å "ta over" tråden, men dette var noe jeg også lurte litt på og trenger litt hjelp.

Ok, jeg som har chello abbonement må da ha både en ruter og en switch for å sette opp nettverk med internettilgang til alle maskiner?

Unex IS050P, Broadband Router+4Port 10/100Mbps LAN+1Port 10Mbps WAN+LAN-LAN VPN Support

Unex SD080S, Switch 8-Port 10/100Mbit N-Way

Vil dette da fungere for meg?

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Raz på 2002-12-13 09:46 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Raz på 2002-12-13 10:06 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Raz på 2002-12-13 10:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-13 09:33, skrev Raz:

Ikke meningen å "ta over" tråden, men dette var noe jeg også lurte litt på og trenger litt hjelp.

Ok, jeg som har chello abbonement må da ha både en ruter og en switch for å sette opp nettverk med internettilgang til alle maskiner?

Unex IS050P, Broadband Router+4Port 10/100Mbps LAN+1Port 10Mbps WAN+LAN-LAN VPN Support

Du har mange maskiner?

Det er innebyggd en 4-porters switch i routeren så med dette opplegget du skisserer så kan du koble opp 12 maskiner. Greier du deg med bare routeren kan du droppe den ekstra switchen.

Lenke til kommentar

...snipp...

Du har mange maskiner?

Det er innebyggd en 4-porters switch i routeren så med dette opplegget du skisserer så kan du koble opp 12 maskiner. Greier du deg med bare routeren kan du droppe den ekstra switchen.

Ehhh Han kan kople til 10 maskiner.

3+7 er 10 maskiner kan han kople til.

3 på routeren +1 til switch

7 på switchen +1 fra routeren.

olds69

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-13 09:33, skrev Raz:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Raz på 2002-12-13 09:46 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Raz på 2002-12-13 10:06 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Raz på 2002-12-13 10:23 ]</font>

Hvis reglene ikke er forandra fra da jeg hadde chello, dersom du har chello maestro så får du 3 iå adresser.

Så der er kun når du har lyst til å få flere enn 3 maskiner på nett at du trenger en router, eller så kan du bare kjøpe en switch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...