Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaler dere meg en Switch?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle så gjerne hatt meg en switch nå i disse juletider.

Så jeg lurte på om dere hadde noen gode/dårlige erfaring med noen switcher ute på markedet.

Min. specs:

[*]10/100Mbit

[*]Helst 8 porter (men kan klare meg med mindre)

[*]Må ha uplink port

[*]Bør være priset under 1000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-12-12 23:37, skrev Dikky:

Synes den var sexy ;-D

Hvorfor er du så useriøs? Han har til og med postet i riktig kategori, hvis du ikke vil gi noe svar, eller ikke kan noe om det så la andre svare.

----

Jeg har ikke prøvd den switchen som ble nevnt, men har denne http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=SD080S

Den er litt billigere, og jeg har hatt det en stund nå og har aldri hatt problemer med den.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-13 00:00, skrev unwill:

Hvorfor er du så useriøs? Han har til og med postet i riktig kategori, hvis du ikke vil gi noe svar, eller ikke kan noe om det så la andre svare.

Drit i han. Alle andre gjør det.

Quote:

Jeg har ikke prøvd den switchen som ble nevnt, men har denne

Den er litt billigere, og jeg har hatt det en stund nå og har aldri hatt problemer med den.

Hmm.. Dilemma. Skal tenke nøye gjennom det. Har egentlig litt lyst på 3Com når jeg først skal kjøpe en switch, men siden du har gode erfaringer med den andre, skal jeg tenke på det..

Takk for svaret.

Lenke til kommentar

Ja, det er korrekt.

En hub sender alle pakkene den får inn på en eller annen port og sender de ut på alle andre. Dette forårsaker en god del kollisjoner, og gjør at hastigheten begrenses.

En switch, derimot, "lærer" seg IP-adressene som er på de forskjellige pakkene, leser IP-pakken, og sender kun ut på til riktig maskin.

Og nå som prisforskjellen på disse to så forskjellige komponentene er tilnærmet lik null, er det ingen grunn til IKKE å kjøpe switch.

Lenke til kommentar

Jimmy: så mange poster som du har (og forøvrig så virker det som du vet hva du skal ha)

...så burde det vel ikke være vanskelig å finne det selv? Med så lite som 8 porter eller mindre skulle det ikke være noe problem å finne en 3com switch, men spørs om du kommer deg under 1k.

Mener forøvrig jeg så en 3com office connect sak på itbutikken.no med 5 porter elns til ca 500 kroner...

Kanskje den er aktuell til ditt bruk?

Lenke til kommentar

Nei, selvfølgelig hadde jeg klart å finne en selv, og jeg kommer nok til å gå for den jeg valgte (hvis du ser litt opp har jeg utmerket meg en 3COM 8-porter på komplett til 549,-)

Det var ikke det som var problemet. Jeg bare lurte på om det var noen her med gode erfaringer til andre produkter...

Selv om jeg har 3000 (?) poster, betyr ikke at jeg ikke tar imot råd.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 8 porters på Biltema, Jimmi!

Den har 8 proter, hvor port 8 kan brukes som uplink om det er ønskelig. 10/100.

Den var veldig billig tror jeg, husker ikke hva den kostet.

Men den virker enda, og aldri hatt problemer med den.

Du kan jo bare ta bussen opp til Sandsli etter jobb en dag :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-13 01:06, skrev Jimmy Pop:

Quote:

Den 2002-12-13 00:00, skrev unwill:

Drit i han. Alle andre gjør det.

Quote:

Jeg har ikke prøvd den switchen som ble nevnt, men har denne

Hmm.. Dilemma. Skal tenke nøye gjennom det. Har egentlig litt lyst på 3Com når jeg først skal kjøpe en switch, men siden du har gode erfaringer med den andre, skal jeg tenke på det..

Takk for svaret.

Jeg har akkurat den samme som i linken, bare at når jeg kjøpte den så kostet den 8-900 ca :sad:

men jeg har heller aldri hatt prob med den......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...