Gå til innhold

bærbar ellR stajsonær?

Anbefalte innlegg

Jeg går i 8 kl. jeg vet at jeg er pålagt og ha bærabar på videregående men vet ikke om jeg skal kjøpe bærbar eller stasjonær men den kan jeg ikke ta med på skolen.

jeg kommer til å bruke den litt til spill også kom gjerne med forslag til bærbar eller bygge/stajonær budsjett maks! 10k!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for 10k kan du få en veldig god bærbar (spesielt hvis du har kontakter)

men en bærbra holder bare i ca 1,5 - 2 år før den er utdatert på diverse hardware

mens en stasjonær kan du fint få for 5 - 7k og like god som de bærbare til 10k

og i tillegg har du bedre oppgraderingsmuligheter med en stsjonær

Lenke til kommentar

Går du i 8. klasse nå så er den berbare maskinen du kjøper nå utdatert når du skal begynne på videregående. Dessuten er det bare på ytterst få skoler det er påbudt med laptop, vet egentlig ikke om noen.

Om to-tre år vil vi bla.a få se flash-disker som erstatter harddiskene, noe som senker strømforbruket og øker ytelsen dramatisk.

Det vil muligens bli brukt en annen strømbesparende skjermteknologi (OLED), batterikapasiteten vil øke og det samme vil den generelle ytelsen.

Så kjøp deg heller en stasjonær PC til 7-8000kr og vent med å kjøpe bærbar til du trenger det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg går i 8 kl. jeg vet at jeg er pålagt og ha bærabar på videregående men vet ikke om jeg skal kjøpe bærbar eller stasjonær men den kan jeg ikke ta med på skolen.

jeg kommer til å bruke den litt til spill også kom gjerne med forslag til bærbar eller bygge/stajonær budsjett maks! 10k!

8206298[/snapback]

siden du går i 8. klasse så er stasjonær veien og gå, å kjøpe laptop nå siden du kanskje trenger den på videregående er bare tull, den vil være utdatert når du går i 10. klasse...

Ville heller gått for det oppsettet det var linket til lengre opp i denne tråden, den er basert på komponenter som jeg vil tippe du med letthet kan oppgradere selv om et par tre år. Dessuten så er ytelsen i spill o.l langt bedre enn hva en ville fått i en laptop til samme prisen.

Det at laptop er pålagt på videregående skoler er bare tull, går selv på en av Norges største videregående skoler (Ås vgs.) og laptop er absolutt ikke noe must.

Hvis det skulle vise seg og være pålagt med laptop på den skolen du havner på

(noe jeg betviler) så har etter all sannsynlighet skolen en ordning der du betaler en egenandel og får kjøpt gjennom skolen, eventuelt kjøpe en billig før du begynner på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...