Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs router for familiebruk

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en trådløs router som kan gjøre følgende:

1. Gi tilgang til internett for enkelt PC'er basert på klokkeslett

2. Logge hvilke web sider som blir besøkt

3. Mulighet for å sperre uønskede web sider

(De tre første dekkes såvidt jeg kan se av Netgear sine trådløse routere)

4. Båndbredde begrensning for enkelt PC'er både inn og ut på ADSL forbindelsen

(Eventuellt andre router administrerte måter å unngå at fildelings programmer spiser opp hele båndbredden)

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette kan du også gjøre i ditt modem ved å taste inn http://10.0.0.1/ i en inet leser, eller så kan jeg anbefale D-Link router. :)

8206306[/snapback]

Jeg kan si det så langt at jeg ikke anbefaler d-link. Synes det stort sette er kluss med dem, og at mye må gjøres for å få dem stabile.

Tror det er heller få rutere som støtter logging av besøkte websider. Det hørtes mer ut som en firewall-jobb.

Lenke til kommentar

WRT54G (helst WRT54GL med DD-WRT) oppfyller alle kravene dine bortsett fra nr 2, der må du rett og slett skaffe firewall, bruke eksternt skrivebord/sitte fysisk foran PCen for å se logger ol.

På krav nr 4. kan du ikke styre direkte hvor mye båndbrede hver PC kan ha, men du kan prioritere trafikken vha QoS.

Vil også tipse deg om å bruke nr 1 minimalt :)

Lenke til kommentar

Takk for tipset om Firewall, det ser ut til at det er slik det må gjøres. Netgears FVG318 (1350kr hos Komplett) ser ut til å dekke alle punktene. Båndbredde begrensningen blir da som som du sier vha prioritet. Dvs sønnen i huset som driver med fildeling får lavest prioritet på utgående trafikk. Når det gjelder bruken av nummer 1 så blir det kun for hindre at ungene sitter oppe hele natta midt i uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...