whaley Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har nå bestemt meg for å selge xbox360 maskina mi, og isteden anskaffe meg en liten håndholdt konsoll, problemet er hvilken... Nintendo ds eller Sony psp? Har lest mye fram og tilbake - og det virker som det er pros og cons med begge maskinene.. Hovedsaklig skal den kun brukes til spilling, ikke media og mp3 avspilling. Er likevel opptatt av fin grafikk, og her slår vel psp`en ds maskina.. Av spill liker jeg mest å pludre med rollespill, og her er vel utvalget heller dårlig på begge to, men ser det kommer noen kurrante titler til begge maskinene nærmere sommeren. Er det likevel noen som har noen tips til hvilken jeg skal velge? Har søkt på temaet i forumet og fant lite svar bare før noen begynner å fyre løs på at jeg ikke har søkt.. Lenke til kommentar
Strongbow Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Av RPG så har DS FFIII og Mario & Luigi: PiT som jeg regner med er de to mest solgte RPG-ene til den. Men det fins mange flere, der stort flesteparten får middelmådige kritikker. PSP har vel ikke noe særlig annet enn Tales of Eternia som er verdt å nevne. Endret 21. mars 2007 av Strongbow Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) PSP.Bedre skjerm.Mye bedre grafikk.Online(på en måte) Wifi spilling, gameshare....... Endret 21. mars 2007 av fanboy Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) DS har vel det beste spill-utvalget.. Fordelen med PSP ser jeg som på PS1 emulatoren! FFVII Ser nydelig ut på PSP! Men, bortsett fra at jeg får spille favoritt spillet, angrer jeg egentlig på at jeg ikke gikk for DS selv.. Edit: Av RPG spill til PSP, så har man Tales of Eternia (som allerede nevnt) og popolo crois, som jeg vil nevne.. Men, ingen er noen å rope høyt over.. Endret 21. mars 2007 av Sigurd_m Lenke til kommentar
whaley Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 PSP.......bedre skjerm...mye bedre grafikk...online(på en måte) wifi spilling gameshare.......fint at du selger 360'en din btw....streiket den eller bråkte den for mye? 8206073[/snapback] Den "frøys" på enkelte spill etter en stund spilling, hadde vel litt med plasseringen å gjøre.. Samt at jeg hadde den vannrett og ikke loddrett, skal vel kanskje helst stå oppreist? Men nå selger jeg grunnet at jeg ikke har så mye tid til å spille på den uansett, da jeg er lite hjemme =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) PSP.......bedre skjerm...mye bedre grafikk...online(på en måte) wifi spilling gameshare.......fint at du selger 360'en din btw....streiket den eller bråkte den for mye? 8206073[/snapback] Hvorfor er det fint at han skal selge Xboxen sin? Ds har vel wifi-spilling den også? Jeg hadde valgte ds. Flere spill jeg liker til den. Mario kart er jo himmelsk Endret 21. mars 2007 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
chelatoth Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Har nå bestemt meg for å selge xbox360 maskina mi, og isteden anskaffe meg en liten håndholdt konsoll, problemet er hvilken... Nintendo ds eller Sony psp? Har lest mye fram og tilbake - og det virker som det er pros og cons med begge maskinene.. Hovedsaklig skal den kun brukes til spilling, ikke media og mp3 avspilling. Er likevel opptatt av fin grafikk, og her slår vel psp`en ds maskina.. Av spill liker jeg mest å pludre med rollespill, og her er vel utvalget heller dårlig på begge to, men ser det kommer noen kurrante titler til begge maskinene nærmere sommeren. Er det likevel noen som har noen tips til hvilken jeg skal velge? Har søkt på temaet i forumet og fant lite svar bare før noen begynner å fyre løs på at jeg ikke har søkt.. 8205995[/snapback] Hvis det er RPG du er etter, så er nok DS det riktige valget. FFCC , Dragon quest IX og flere titler. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Fremtidsrettet tror jeg DS vil være det beste valget. PsP spill selger ikke noe særlig godt noe som vil vises i form av 3dje parts spill. DS derimot selger spill som hakka møkk (og enda litt til), noe som igjen fører til flere spill. Ettersom jeg har hørt er PSP og litt klumpen å holde i, samt at D pad systemet gjør den unøyaktig i enkelte spill. Brothers in arms fikk i alle fall "slakt" på styrings systemet, og egentlig på det resterende og da. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Jeg valgte DS. Mener det helt klart er denne konsollen som har best spillbibliotek. I tillegg til mange gode spill har den trykkfølsom skjerm som fungerer veldig bra. Med tanke på RPG har jeg ikke så god pipling, men Mario and Luigi: Partners in Time er rett og slett genialt. Velg den maskinen med flest og best spill du liker. Lykke til! PSP.......bedre skjerm...mye bedre grafikk...online(på en måte) wifi spilling gameshare.......fint at du selger 360'en din btw....streiket den eller bråkte den for mye? 8206073[/snapback] Hvorfor er du ikke bannet? Du lever i hvertfall opp til nicket ditt. Endret 21. mars 2007 av Aylars Lenke til kommentar
Ziltoid Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Om spill står i fokus ville jeg gått for DS, spessielt hvis du liker rollespill PSP.......bedre skjerm...mye bedre grafikk...online(på en måte) wifi spilling gameshare.......fint at du selger 360'en din btw....streiket den eller bråkte den for mye? 8206073[/snapback] Hvorfor er det bra at han skal selge 360'en forresten? Endret 21. mars 2007 av Sapphire56 Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis du er ute etter RPG, så har du også FF I - VI for GBA, som kan spilles på DS. Jeg har begge håndholdte konsoller, og ut i fra et RPG-synspunkt ville jeg gått for DS'en. Hvis du liker FF da. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg er veldig fornøyd med PSP'en.. DS er kanskje litt bedre på JRPG i.flg. ryktene, men PSP'en forbedrer seg på dette området. Av Western RPG: - Untold Legends: Brotherhood of the Blade helt OK rpg-spill synes jeg, i diablo-stil. - Untold Legends: The Warriors Code er også tilgjengelig, men har ikke prøvd det ennå. - Dungeon Siege: Throne of Agony skal vell vistnok være det beste i.flg. ryktene. - Dungeons & Dragons: Advanced Tactics er ett spill jeg gleder meg veldig til, og skal kjøpe. - Elder Scrolls Travels: Oblivion er vell kanskje også noe som er spennende å ta med på bærbar konsoll for enkelte. Av Japansk RPG: Det beste er: Tales of Eternia er ett spill som er utkommet, og jeg har over 40 timer, og tror jeg er ca. halveis i det. Monster Kingdom: Jewel Summoner solgte en 900.000,- i løpet av første uken da det kom ut i japan. I tillegg kommer Final Fantasy VII: Crisis Core. kommer, og det skal komme 2 flere Tales of ... spill.. I tillegg så er Joan D'arc verdt å sjekke ut. Hvis du har tenkt å spille i flere timer ville jeg gått for PSP, mens hvis du heller bare skal spille i 10-minutters doser ville jeg gått for DS tror jeg. Skjermen på PSP er fantastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå