Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Beste måten å gjøre det slutt med typen?


Anbefalte innlegg

Okey, jeg trenger litt hjelp da.. Skal gjøre det slutt med en jeg har vært sammens med i ett år.. Følelsene (fra min side) har vært borte ganske lenge, imens han vil at vi skal flytte sammens.. Hadde håper at vi kunne fortsette å være kompisser (noe jeg tviler på at ikke kommer til å skje;p)

 

Hvordan ville du gjort det slutt med typen din? evt. hvilken måte ville du at dama di skulle gjøre det slutt med deg på? Bare kom med hva som helst.. hva som helst hjelper;p

Endret av Snupps
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke lett det nei.

beste måten er vel å fortelle sannheten, at du føler at dere må ta en pause for å tenke igjennom forholdet dere har?

før dere flytter sammen, for å se om dere vil dette, så etter en liten tid kan du si at du ikke føler for å fortsette som par, men vil være venner, kanskje enklere slik?

men gjøre det slutt er aldri kjekt for noen av de

Lenke til kommentar

Jeg ville unngått de to største kjipe fellene:

 

Ikke si "det er meg, ikke deg", vær ærlig og si at følelsene er borte og at det ikke er så mye å gjøre med det. Si at du har tenkt på det en stund, sånn at han ikke tror du gjør det spontant eller at han nylig har gjort noe galt.

 

Ikke si at dere skal være venner, han har absolutt ikke godt av å se deg og late som han ikke har følelser for deg. Han vil antageligvis trenge tid med kompiser (og kanskje til og med en ny jente), ikke å hele tiden bli minnet på at han elsker deg og du ikke har noen følelser tilbake.

 

Ellers gjelder det å bare si det på en måte som viser at du også er lei deg, likegyldighet kan være det vondeste å oppleve. Vær fast når du sier det, ikke la det være noen håp om at hvis han dukker opp med et dusin roser og gitar på slep så vil han klare å redde forholdet; la ham komme over deg så raskt som mulig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ja, men problemet er at vi har vært bestekompisser siden ungdomsskolen, så det blir vanskelig å ikke ha noe med han å gjøre i det hele tatt..

 

Så du syns d blir feil å si "det er meg, å ikke deg"? For det er jo det som er sannheten da, at det er jeg som har mistet følelsene, og ikke han som har forandret seg..:p

Lenke til kommentar
Ja, men problemet er at vi har vært bestekompisser siden ungdomsskolen, så det blir vanskelig å ikke ha noe med han å gjøre i det hele tatt..

 

Så du syns d blir feil å si "det er meg, å ikke deg"? For det er jo det som er sannheten da, at det er jeg som har mistet følelsene, og ikke han som har forandret seg..:p

8207819[/snapback]

 

Det er kanskje sannheten, bare ikke bruk den setningen!

Lenke til kommentar
Ikke si "det er meg, ikke deg", vær ærlig og si at følelsene er borte og at det ikke er så mye å gjøre med det. Si at du har tenkt på det en stund, sånn at han ikke tror du gjør det spontant eller at han nylig har gjort noe galt.

8206457[/snapback]

Enig. "Det er ikke deg. Det er meg!" er evig hat å høre.

Bare si ting som det, vær bestemt og direkte. Å gjøre slutt er alltid vondt, men det må dessverre gjøres i blant.

 

Og ja, ta det face to face.

Ender man forhold o.l. bør man absolutt ta det direkte, og ikke gjennom sms, tlf, msn etc. Det suger max.

Endret av Aidskake
Lenke til kommentar

Det aller viktigste er jo at du gjør det face to face i det minste. Er ikke noe verre enn å høre sånt over tlf eller noe lignende. Du har jo vært en del sammen med han, så det er vel egentlig ikke noe problem i ditt tilfelle.

 

Som de andre sier er det nok best å være ærlig fra starten, og ikke komme med typiske klisjeer. Men å si at du vil ha han totalt ut av livet ditt kan bli feil det og(for det er ikke det du vil eller?)

 

Om det hadde vært meg som var i situasjonen at jeg skulle blitt dumpet av en jeg hadde vært sammen med et år og vurderer å flytte sammen med, hadde jeg nok ønsket en skikkelig forklaring på hva som har skjedd her og hvordan ting kan ha forandret seg. Så som sagt er det bare å legge kortene på bordet og si at du bare ikke føler det samme lenger.

 

Lykke til og håper dere begge kommer godt gjennom det :)

Lenke til kommentar
Og ja, ta det face to face.

Ender man forhold o.l. bør man absolutt ta det direkte, og ikke gjennom sms, tlf, msn etc. Det suger max.

 

egen erfaring med å bli dumpet på msn eller tilsvarende eller..?

 

edit:

jeg fikk jeg-må-finne-ut-hva-jeg-føler-samtalen på msn av den forrige kjæresten... ble egentlig ingen bombe at hun dumpet meg uken etterpå... men kjipt ikke å få det face-2-face egentlig.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Og ja, ta det face to face.

Ender man forhold o.l. bør man absolutt ta det direkte, og ikke gjennom sms, tlf, msn etc. Det suger max.

 

egen erfaring med å bli dumpet på msn eller tilsvarende eller..?

8209123[/snapback]

Jeg har.. På sms :p det er ikke noe moro =/

8209143[/snapback]

 

Regner med at man føler det ikke blir helt slutt da? :p

Lenke til kommentar
egen erfaring med å bli dumpet på msn eller tilsvarende eller..?

8209123[/snapback]

Nja. Noe lignende hvertfall. Fikk sms.

 

Beste er alltid face to face. Da får man forklart og snakket om det skikkelig uten at det blir dumt og kleint. Bor man veldig, veldig langt unna hverandre er det minste man kan gjøre å ta det over telefonen, selvom jeg syntes det blir teit det og.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Ikke si "det er meg, ikke deg", vær ærlig og si at følelsene er borte og at det ikke er så mye å gjøre med det. Si at du har tenkt på det en stund, sånn at han ikke tror du gjør det spontant eller at han nylig har gjort noe galt.

8206457[/snapback]

Enig. "Det er ikke deg. Det er meg!" er evig hat å høre.

Bare si ting som det, vær bestemt og direkte. Å gjøre slutt er alltid vondt, men det må dessverre gjøres i blant.

 

Og ja, ta det face to face.

Ender man forhold o.l. bør man absolutt ta det direkte, og ikke gjennom sms, tlf, msn etc. Det suger max.

8207925[/snapback]

 

 

Ja, må jo nesten gjøre det face 2 face, synes det blir feigt å gjøre det på en annen måte! Kunne aldri tenke med til å gjøre det over MSN eller SMS ihvertfall, utrolig upersonlig og feigt! Såå, d blir face to face.. men hvis jeg kjenner han rett begynner han slik; Men vi kan prøve litt til, jeg lover deg at det kommer til å gå bra.. osv.. Hva skal jeg si da? Uff, gruer meg..

Lenke til kommentar
Ja, men problemet er at vi har vært bestekompisser siden ungdomsskolen, så det blir vanskelig å ikke ha noe med han å gjøre i det hele tatt..

8207819[/snapback]

Vel, jeg hadde samma problemstillinga. Vi hadde vært bestekompiser siden u.skola, men.. Det funker ikke! Kanskje seinere, men han komme helt over deg først, om ikke blir det mongovanskelig for han. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...