Gå til innhold

Power supply og skjermkort til PC. Hvilket valg?

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har fått tilbud på jobben om å kjøpe en HP Pavillion m8031.sc-a multimedia PC med Windows Vista Home Premium og Office 2007.

Dette er spek'en på PC'en. Spesifikasjoner m8031.sc:

●Intel® Core™ 2 Duo processor E6600 2.4GHz

●2GB DDR2-SDRAM

●640GB (2x320GB) SATA 3G-harddisk (7200rpm)

●320GB Personal Media Drive (kan koples eksternt til annen PC via USB)

●ATI RADEON X1700SE, med Avivo 512MB dedikert minne

●SATA DVD-stasjon 16x maks.

●DVD-opptaker SATA DVD RAM og to lags ±R/±RW med maks. 16x/8x

●Ethernet10/100BT integrert nettverksgrensesnitt

●IEEE 1394 Firewire®-grensesnitt

●15-i-1 minnekortleser

●Hybrid TV tuner med tekst TV (digitalt/analogt)

●Trådløst LAN 802.11b/g

Hovedkortet er et: ASUS P5LP-LE (Leonite). Spek for hovedkortet finnes her:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...3359872&lang=en

PC'en skal brukes til blant annet dataspill, f. eks. Neverwinter Nights 2. Jeg vil kjøpe en 22" widescreen LCD monitor til denne PC'en (1680x1050 oppløsning). Jeg ønsker å bruke PC'en til DirectX10 spill i fremtiden.

Slik jeg kan forstå er dette en helt grei PC, men skjermkortet er altfor dårlig. Så jeg har tenkt å kjøpe meg et eget DirectX10 kompatibelt skjermkort. Det står ikke noe om power supply, men HP mener at den kun er på 350W. ATI X2900 serien er ikke lansert ennå og jeg vet ikke om den kommer til mai så det ser mest ut til at jeg kommer til å kjøpe NVidia 8800GTS 640MB. Jeg har lest at den krever minst 500W power supply så jeg må anskaffe et bedre power supply.

Jeg trenger derfor hjelp til følgende:

1. Er det plass til en NVidia 8800GTS 640 MB i et micro ATX kabinett?. Jeg ser også at kortet krever bredde på 2 sloter slik at den vil ta plassen til 1 av PCI slotene. Er det plass nok der eller er det noe som blokkerer på baksiden av PCI sloten?

2. Et av disse kortene jeg i utgangspunktet kunne tenke meg å kjøpe:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327407

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=332048

Preferanser?

3. Jeg så følgende Hiper power supply. Er det å anbefale ut fra hva jeg trenger for å drive Geforce 8800 GTS 640MB + resten av PC'en?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851

4. Er det noe annet jeg bør tenke på før jeg bestiller PC og noe senere skjermkort og power supply? For eksempel behov for flere kjølevifter etc.?

Takk for hjelpen. :)

Endret av Stauffenberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal være plass til pci-e i m-atx såfremt noe ikke er gale med kabinettet extra lite og presser hd og kjøleribber mot hvor skjermkort skal stå.

du får rimeligere powersupply enn det også av hiper. bruk www.prisguide.no

samme hva slags skjermkort du kjøper av gts serien, dvs samme om det er xfx, gainward, etc

de er like, ulik bundle(spill, stuff i esken, etc)

hva koster pcen

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Helt enig med pizzafordi.

Jiper powersupply er et vald du ALDI kommer til og angre på... Bare til og slå til og satse litt høyt i begynnelsen på en hiper 580W så har du power til du ikke har pc lengre =)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar
det skal være plass til pci-e i m-atx såfremt noe ikke er gale med kabinettet extra lite og presser hd og kjøleribber mot hvor skjermkort skal stå.

du får rimeligere powersupply enn det også av hiper. bruk www.prisguide.no

samme hva slags skjermkort du kjøper av gts serien, dvs samme om det er xfx, gainward, etc

de er like, ulik bundle(spill, stuff i esken, etc)

hva koster pcen

8208576[/snapback]

Takk for svar. Jeg skal sjekke www.prisguide.no også.

PC'en koster kr. 257 pr. måned i 3 år etter at skattefordelen er trukket fra. Det blir kr. 9.252 til sammen. Det er ikke så verst for den PC'en på 3 års "avbetaling". Spesielt ikke fordi vi få installert Office 2007 på den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...