Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Oppstart etter ny HD

Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskinen, henger den mellom et halvt og ett minutt akkurat idet windows-logoen fades inn. (kan såvidt skimte den) Etterpå starter maskinen opp, men det kan gå ett minutt til før man er klar til å jobbe i Windows. Dette skjedde da satte i ekstra HD. Noen som vet hva det er?

XP Home SP2

MSI K8N Neo platinum

AMD Athlon 64 3000+ (754)

Samsung SP 160 Gb (SATA)

Samsung SP 200 Gb (SATA)

Seagate Barracuda 250 Gb (SATA2)

Sapphire Radeon x800

Creative audigy 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får harddisken til å fungere på riktig måte ikke sant??

Isåfall kan det være at den har lagt seg foran din systemdisk på boot priority-lista i BIOS... Sjekk det. Det kan være at den leter etter windowsfiler på den en stund før den finner det for godt å søke på den "riktige" disken...

Velkommen til forumet forresten ;) ;)

Lenke til kommentar

Takk for det :)

SATA 2 disken er den nye ja. Den fungerer når jeg kommer inn i windows. Er bare så utrolig irriterende å vente i flere minutter ved en omstart :ermm:

Sjekket boot-priority i bios, og systemdisken står først på lista.

Har prøvd noe jumper-greier på SATA2-disken for å sjekke om det var problemet uten at det fungerte.

Lenke til kommentar

har tatt ut gammle ide disken.. så d er bare sata2 disken i maskinen.. fikk formatert via xp cden å instalert windows.. men etter d har jeg enda ikke kommet forbi loading screenen til windows.. aldri.. maskinen sto på i en halv time i går uten at den kom seg videre :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...