Starlafe Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Når jeg starter maskinen, henger den mellom et halvt og ett minutt akkurat idet windows-logoen fades inn. (kan såvidt skimte den) Etterpå starter maskinen opp, men det kan gå ett minutt til før man er klar til å jobbe i Windows. Dette skjedde da satte i ekstra HD. Noen som vet hva det er? XP Home SP2 MSI K8N Neo platinum AMD Athlon 64 3000+ (754) Samsung SP 160 Gb (SATA) Samsung SP 200 Gb (SATA) Seagate Barracuda 250 Gb (SATA2) Sapphire Radeon x800 Creative audigy 2 Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 du får harddisken til å fungere på riktig måte ikke sant?? Isåfall kan det være at den har lagt seg foran din systemdisk på boot priority-lista i BIOS... Sjekk det. Det kan være at den leter etter windowsfiler på den en stund før den finner det for godt å søke på den "riktige" disken... Velkommen til forumet forresten ;) Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Er "SATA2" harddisken den nye? Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 oj. Det glemte jeg å spørre etter. Jeg bare gikk ut ifra det Lenke til kommentar
Starlafe Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Takk for det SATA 2 disken er den nye ja. Den fungerer når jeg kommer inn i windows. Er bare så utrolig irriterende å vente i flere minutter ved en omstart Sjekket boot-priority i bios, og systemdisken står først på lista. Har prøvd noe jumper-greier på SATA2-disken for å sjekke om det var problemet uten at det fungerte. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 Veldig ofte når maskinen "låser" seg en stund akkurat på det stedet så er "command queuing" problemet. Disable NCQ Lenke til kommentar
ripster_16 Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 har tatt ut gammle ide disken.. så d er bare sata2 disken i maskinen.. fikk formatert via xp cden å instalert windows.. men etter d har jeg enda ikke kommet forbi loading screenen til windows.. aldri.. maskinen sto på i en halv time i går uten at den kom seg videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå