Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc henger seg, kommer ikke inn i bios

Anbefalte innlegg

Etter en del kåling med både XP og Vista,( jeg får ikke installert noen av os'ne, det bare henger seg, nå har jeg formatert begge diskene mine (2x samsung 250gb sata )

Og på oppstart når den initsialiserer så stopper det bare opp, akkurat som om den venter på en enhet elns, jeg kommer ikke inn i bios, først når jeg kobler ut begge sata diskene mine så kommer den forbi oppstarten og kan kjøre bios, men ettersom det tydeligvis er diskene mine som er problemet så får jeg ikke gjort noe med de siden jeg må koble de ut :hmm:

Hva kan gjøres for å fixe diskene? kan det være noe raid greier som er feil eller mbr som er ødelagt etc?

Jeg får ikke kjørt fdisk/mbr, wipe eller noe som helst siden jeg må koble ut diskene for å få kjørt bootdisk

Er det absolutt ingen håp med å få alt fra scratch igjen?

Har:

Asus A8N32-SLI Deluxe ATX

AMD Athlon 3700+ 939

2x Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA

Nec 3550 DVD-rom

Seasonic 380W psu elns

Radeon X1600XT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra det du sier, virker det som en av enhetene du kobler til har en feil.

Hvis maskinen ikke kommer inn i bios, men blir hengende når den dekterer disker/DVD/usb, Kobl ut en og en enhet, til maskinen klarer å gå inn i bios.

Lenke til kommentar

Har prøvd en og en disk. og prøvd de om hverandre, men det stopper fortsatt opp.. hva andre grunner kan det være til at de stopper opp? ser ut som når den ene hdd er koblet i så kommer jeg så langt at det står 3rd ide master -- ok, så skjer det ikke mere, akkurat som den venter på den andre disken elns

Lenke til kommentar

Ok nå fikk jeg den ene disken til å fungere, slo av alt av raid så da fikk jeg formatert og installert Vista så det funker, men om jeg prøver å boote med den andre disken så stopper den ved capable and status: OK -- så skjer det ikke mere, er den død?

Lenke til kommentar
Ok nå fikk jeg den ene disken til å fungere, slo av alt av raid så da fikk jeg formatert og installert Vista så det funker, men om jeg prøver å boote med den andre disken så stopper den ved capable and status: OK  -- så skjer det ikke mere, er den død?

8211189[/snapback]

Jeg ville installert Xp først. Bruker selv både Vista og Xp og har knota litt med det. Har 2 S-ATA disker, en for hvert OS (ikke raid). Når jeg installerre Xp først på den ene disken, og deretter Vista på den andre virker alt som det skal. Prøver jeg derimot å installere Vista først, og deretter Xp, så får jeg ikke noe valg om hvilket OS jeg vil starte opp når jeg skrur på maskina. Maskina går rett inn i Xp uten noe mulighet for å bruke Vista. Vet ikke hvorfor dette skjer, så hvis noen har noen forslag til hva som går galt er jeg interisert i å vite det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...