Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Kvaliteten er suveren, og tåler norske forhold, og så skryter du av at bootsa er "nesten like fine" 3 år senere? 

Jeg går utelukkende i dressko på jobb, når jeg ikke bruker et par svarte chelsea boots fra RM Williams. Dresskoene er fra Loake, Crockett & Jones, Meermin og Carmina. Det meste ble kjøpt inn mellom 2013 og 2020. Jeg har byttet såle på noen av skoene, og pusset dem jevnt og trutt, og alle er like fine som eller finere enn da jeg kjøpte dem. At sko er "nesten like fine" 3 år senere er ikke noe å skryte av, og in house design-merket til Eurosko-gruppen er definitivt ikke av "suveren kvalitet". Det er ikke mulig å finne ut grunnleggende ting som skinnkvalitet eller hvordan sålen er laget eller festet til overdelen. Kjøp gjerne sko derfra dersom du synes de er fine, men å sammenligne dem med Church og Loake gir ingen mening.

Og jeg vil gå så langt som å si at Church, Loake og Meermin definitivt er verd prisforskjellen ned til de skoene du nevner, om man først 1) har råd og 2) bryr seg om kvalitet og at skoene varer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nosgis skrev (På 8.10.2024 den 3:13 PM):

Må ha nye vintersko. Må være foret, og aller helst halvhøye eller høye.

Noen som kan anbefale noe fresht til hverdagsbruk? 

Kommer an på stil og pris..

Jeg bruker Wolverine Apprentice mokkasiner på vinteren som jeg fikk tips om her inne, er på tredje paret nå og de varer mange år, men de er nesten umulig å få tak i nå.

Jeg er også veldig fornøyd med Clarks skoene mine.

Jeg tror jeg satser på Clarks boots som jeg liker neste gang, fordi de er kvalitet og rimelige.

Om noen har andre forslag rundt tusenlappen eller 2k om det er valuta så er jeg interessert i å vite også.

Lenke til kommentar
PanserJohan skrev (4 timer siden):

Stockholm Design Group

Gode forslag. Gikk for Tiger of Sweden den gang, og de har vært av tålig bra kvalitet. Stockholm Design Group har vært litt mixed bag med lavere kvalitet på lær og såler av plast. Men de parene jeg hadde den gang varte vel i litt over et år, så de gjorde jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...