SIcario Skrevet 22. januar 2015 Del Skrevet 22. januar 2015 De skrev ikke ned verdien da jeg bestilte fra dem. Det var riktignok i fjor høst, så det kan jo hende at de har endret praksis siden det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7VkL9FAf93 Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Noen som har disse? http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=5&shoeid=8390 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Har noen tips til hvordan man kan gjøre (overraskende) glatte vintersko sikrere? Jeg kjøpte et par sko fra Timberland, type lave støvler, og de har fungert veldig greit hittil, men i dag var det litt mildere og glatt. Jeg er usikker på om det er gummi- eller plastsåle (kanskje en blanding). Husker ikke nøyaktig hva modellen heter, men de er kjøpt på Skoringen til 1399,-. Det finnes vel en spray man kan bruke under sålen? Jeg har også hørt at en skomaker kan feste en gummidel framme eller bak på skoen. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Noen som har disse? http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=5&shoeid=8390 De så bra ut, sikkert deilig med foring også. Men problemet med fòr er at du har ingen mulighet til å vaske det. Det er derfor ofte vintersko er større i størrelsen enn andre, fordi det er bedre å da fylle på med ullsokker, som er leter å vaske enn fòringen på sko. Det er bare noe å ha i bakhodet før man evt kjøper de. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Har noen tips til hvordan man kan gjøre (overraskende) glatte vintersko sikrere? Jeg kjøpte et par sko fra Timberland, type lave støvler, og de har fungert veldig greit hittil, men i dag var det litt mildere og glatt. Jeg er usikker på om det er gummi- eller plastsåle (kanskje en blanding). Husker ikke nøyaktig hva modellen heter, men de er kjøpt på Skoringen til 1399,-. Det finnes vel en spray man kan bruke under sålen? Jeg har også hørt at en skomaker kan feste en gummidel framme eller bak på skoen. Etter min erfaring er det ikke så mye du kan gjøre. Brodder fungerer vel, hvis du ikke er redd for å føle deg som en gammel dame. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 hvor får man kjøpt hverdags - og finsko til herre i størrelse 39? jeg sliter med å finne noe som passer meg i vanlige butikker da de fleste herremodellene starter på 40. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg har to par boots som har begynt å få slitt ned sålene, henholdsvis Meermins standard gummisåle (à la Dainite) og commando-såle fra Loake. Jeg går tydeligvis litt skjevt, så mesteparten av sålen er helt fin, men bakerst på hælen på den ene siden er det slitt ned slik at du nesten er på læret under gummisålen. Er det noen som har erfaring med å bytte ut kun hælsålen? Og finnes det noen løsninger for å forsterke sålen bakerst på hælen? Hvor i Oslo får jeg gjort dette relativt kjapt? (Masse ventetid hos Dagestad etter min erfaring) Lenke til kommentar
EJN Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 For den slags pleier jeg å gå til Skomaker'n som ligger i krysset mellom Cort Adelers gate og Ruseløkkveien i Vika. De er kjappe, fornuftig priset og har gode løsninger på ting. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 For den slags pleier jeg å gå til Skomaker'n som ligger i krysset mellom Cort Adelers gate og Ruseløkkveien i Vika. De er kjappe, fornuftig priset og har gode løsninger på ting.Da skal jeg gå innom der, det er rett ved jobben uansett. Takk for tips! Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 4. februar 2015 Del Skrevet 4. februar 2015 Da har jeg lært meg spitshine. Det tok noen år, men med riktig voks og forbedret teknikk så har jeg ikke brukt mer enn noen måneder. Så der er beviset på at selv utviklingshemmede kan komme langt om en bare har tilstrekkelig med tid. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Frister litt med en MTO fra Meermin. Classic collection og museum calf til €200. Har brukt penger på dummere ting enn det før! Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Frister litt med en MTO fra Meermin. Classic collection og museum calf til 200. Har brukt penger på dummere ting enn det før! Er vanligvis ikke så fan av de vanlige cap toe-skoene til Meermin, men disse likte jeg veldig godt. Vanskelig å slå den prisen på museum calf, ihvertfall. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Til og med 200 euro inkl. VAT, så uten VAT og med moms ender man vel på hyggelige ~2150 kroner. Det er ikke så ille! Lenke til kommentar
EJN Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Fine sko det! Kan også nevne at Carmina har free shipping på alle bestillinger over 250 euro. Det betyr at de "vanlige" parene fra Carmina kommer på 2900 ferdig importert til Norge. Lenke til kommentar
August. Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) Når vi først er inne på rimelige sko så kom jeg over Velasca Milano for litt siden. Laget for hånd i Italia, latterlig lav pris og gratis frakt samt retur i hele Europa. Edit: Rimelige og pene skotrær har de også. Endret 25. februar 2015 av August. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 De så ikke dumme ut. Har du noe derfra? Lenke til kommentar
August. Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Niks, men vurderer å bestille deres semskede brouge med Vibram såle til bruk som hverdagslig beater. Instagram-siden deres har mange flotte bilder. Vet at det kommer en mindre kolleksjon designet i samarbeid med Fabio Attanasio bak The Bespoke Dudes som jeg tror kan bli spennende. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Finnes det andre skomakere enn Dagestad som kan bytte såle på sko med "goodyear welt" i Norge? Mine Red Wing 8111 har sannsynligvis behov for en ny såle i løpet av året og det er stress å måtte sende skoene utenlands for omsåling. Tenker dog på å bytte til en "wedge"-såle fra Vibram, kanskje det er mulig å bare pusse ned yttersålen for å lime dem på? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Er det riktig av meg å velge Keds Champion foran Vans Authentic? Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Nei. Vans ser bedre ut. Keds gir meg fake Converse-vibber. Aner ikke hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå