Buddy Dakota Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Sålenge du alltid er inne. De blir jo fort ødelagt dersom de brukes ute i vått vær, med mindre du impregnerer godt før hver gang de brukes. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Ja, du kan aldri noensinne bruke dem ute når det er snø, iallfall. Rene drapsvåpenet. Iallfall hvis Aldwych sine såler er en indikator. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Kalosjer i snøen, gutter. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Jeg anbefaler Tarrago Nano Spray for impregnering av alle typer sko. Vannet bare renner av skoene og de blir heller ikke skitne. Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg gikk over sålen med veldig grovt sandpapir på et par jeg nettopp fikk fra Meermin. Gjorde underverker for bruk ute nå i vinter. Om det er bra for holdbarheten til sålen aner jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kalosjer i snøen, gutter. Hvor kan man få kalosjer rimeligst? Tenker da på de fra Swims. Lenke til kommentar
Sentenza Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg har noen brune dressko fra Loake, men jeg bruker disse på vinteren også, ute i snøen, uten impregnering. Tåler ikke dressko dette? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Hva går dere i nå om vinteren? Veldig fornøyd med mine Clarks som jeg fikk tips om tidligere i tråden, men det er ikke akkurat vintersko. Går dog greit rundt 0 grader i forhold til kulde, så lenge det ikke er vått. Har noen Caterpillar gule boots-støvler. Disse er solide som vintersko, men jeg synes de blir litt grove etter at jeg har blitt vant med Clarks-skoene mine, som er litt slankere. Tar gjerne i mot tips. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Likte godt Red Wing Beckman og Wolverine 1000 Mile, men ingen av de er å få kjøpt i Bergen + at prisen er i utgangspunktet altfor høy. Finnes der noen gode alternativer til disse som er litt lavere i pris og som en kan få prøvd i butikk i Bergen? Vil disse skoene klare vinterværet i Bergen som stort sett består av regn? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Likte godt Red Wing Beckman og Wolverine 1000 Mile, men ingen av de er å få kjøpt i Bergen + at prisen er i utgangspunktet altfor høy.[/size] Finnes der noen gode alternativer til disse som er litt lavere i pris og som en kan få prøvd i butikk i Bergen? Vil disse skoene klare vinterværet i Bergen som stort sett består av regn? [/size] Skobutikken Tennis (tror ihvertfall det er riktig navn) på Torgallmeningen har Red Wing, ihvertfall. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 1000 miles er ikke egnet til regn og sludd, du risikerer å ødelegge dem i løpet av en sesong. De er også spinnglatte på snø og is, og heller ikke så veldig varme. Fine sko, men det er best å unngå å bruke dem i noe verre enn litt lett regn. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Kjøpte meg Sorel Cheyenne nettopp, gode og varme, litt spesielt design (duck boots), men holder ned til 32 minus. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Ja da utgår de med glans, dessverre. Gjelder det samme for Red Wing? Har dere eventuelt noen gode alternativer? Sorel Cheyenne har jeg kun sett på bilder. Blir ikke helt enig med meg selv om hva jeg synes om de. Redd de blir litt for dominerende til hverdagsbruk? Endret 31. desember 2014 av kreps79 Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Det er skikkelige vintersko, overhodet ikke beregnet på en våt, vestnorsk vinter (blir litt overkill). Jeg ville sett etter noe robust å gå i på våte dager, kanskje noe litt rimelig fra Timberland f.eks. Så kan man bruke penere sko på fine dager. Endret 1. januar 2015 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 (endret) Er det noen her som har brukt skoblokker av tre for å absorbere fuktighet i vinterskoene sine? EDIT: Spørsmålet var litt sånn: Er dette vanlig? Er det noe alternativ metode for å hanskes med fuktighet? Endret 31. desember 2014 av Haakon1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 La de tørke uten skotrær i et døgn, så kan du putte de inni igjen. Har hørt tips om avispapir, men det hadde jeg aldri giddet. Ville ikke brukt varme om det er skikkelige skinnsko. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Jeg bruker alltid skotrærne med en gang. Da tørker skoen strukket ut, ikke nedsunket og skrukkete over vristen. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 La de tørke uten skotrær i et døgn, så kan du putte de inni igjen. Har hørt tips om avispapir, men det hadde jeg aldri giddet. Ville ikke brukt varme om det er skikkelige skinnsko. Så lenge skoene ikke er søkkvåte er det best å putte skotrærne ned i skoene med en gang. Er de søkkvåte så bruker du avispapir over natten før du bytter til skotrær. Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Er det noen som kjenner til en annen variant av denne hvor den grå delen er byttet ut med noe som ser ut som olabukse-materiale med litt sterk blåfarge. Husker jeg så noen brukte disse skoene, og de så skikkelig kule ut, men klarer ikke å huske noe mer enn det jeg har beskrevet. Har sett på skoene som Moods of Norway har på nettsiden, men der finner jeg ingen av dem. Noe som har lyst til å komme med en hjelpende hånd? :-) Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Er det noen som kjenner til en annen variant av denne hvor den grå delen er byttet ut med noe som ser ut som olabukse-materiale med litt sterk blåfarge. Husker jeg så noen brukte disse skoene, og de så skikkelig kule ut, men klarer ikke å huske noe mer enn det jeg har beskrevet. Har sett på skoene som Moods of Norway har på nettsiden, men der finner jeg ingen av dem. Noe som har lyst til å komme med en hjelpende hånd? :-) Ring Moods 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå