PatSharpX Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Adidas er ganske små i størrelsen de også. Så er vel ganske tilsvarende. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 28. august 2014 Del Skrevet 28. august 2014 Hos Nike Free 5.0 bruker jeg 7.5UK, mens hos alle andre merker bruker jeg 6.5UK. Gå opp en størrelse. Lenke til kommentar
Brap Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Kan Dagestad legge på gummisåler på et par Loake Chester? Pris? Eventuelt noen i Stavanger som kan? Har begynt å slite bort sømmen framme. Har blitt litt for mye rølp i de. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Kan Dagestad legge på gummisåler på et par Loake Chester? Pris? Eventuelt noen i Stavanger som kan? Har begynt å slite bort sømmen framme. Har blitt litt for mye rølp i de. Dagestad tar vel såvidt jeg vet ikke inn sko som ikke er solgt i butikken hans for tiden, og hvis han gjør det er det veldig dyrt. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 29. august 2014 Del Skrevet 29. august 2014 Kan Dagestad legge på gummisåler på et par Loake Chester? Pris? Eventuelt noen i Stavanger som kan? Har begynt å slite bort sømmen framme. Har blitt litt for mye rølp i de. I Søregata er det åpnet en skomakerbutikk som sier de skifter lærsåler og bytter fra lær til gummi. De selger også Barker og Aurland. Tar 320,- for å skifte lærsåler. Har ikke levert inn sko der selv, og betjeningen hadde ikke særlig peiling på sko. Men du kan jo ta med skoen og høre hva de sier. Ellers er det ingen som skifter lærsåler i Stavanger, ikke det jeg vet om. Utover det så går det helt fint å bruke sko selv om sømmen fremme er slitt vekk. Skoen trenger omsåling når du kjenner de har blitt myke under. Det er et tegn på at læret er tynnslitt. Da er det like før du er inne på den myke korken. Fortsetter du å bruke dem da, varer det ikke lenge før det er hull rett igjennom. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 Høst og snart tid for å ta frem høststøvlene. Kjempefornøyd med Wolverine. Lurer på om jeg skal behandle de med noe før jeg bruker de igjen. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 30. august 2014 Del Skrevet 30. august 2014 (endret) Hvilken modell? 1000 mile bør du i alle fall behandle pent, mine er begynt å falle fra hverandre etter én sesong. Endret 30. august 2014 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
Khapha Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hallo! Skaffet meg nå nylig et par nydelige Red Wing Moc Toe. Behandlet dem med Red Wing Natural Boot Oil som sies å være en blanding av "pine pitch and mink oil". Nå har jeg søkt litt rundt på nettet og lest at mink oil skal ikke være så bra på slike skinnsko. Obenauf's LP Heavy Duty skulle visst være noe bedre. Er det noen her som har peiling på dette? Lurte på om jeg skulle fortsette med RW sin olje eller bytte til Obenauf's når flasken går tom. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Ikke bruk Obenauf's Heavy Duty LP på dem. Vet ikke hvordan Red Wings Boot Oil er, men den bør jo funke greit i og med at Red Wing selv selger den. Obenauf's er knall til å gjøre sko vannavstøtende/-tette, men har den bieffekten at det gjør læret matt og en del mørkere, samt "dreper" patinaen som er gøy å ha på ordentlige boots. Så med mindre du må ha skoene veldig vanntette, bruk noe annet hvis du vil at skoene skal best mulig ut. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Fikk Herring Burgh nå. Veldig fornøyd. Særdeles glatte selv på tørr brostein, men det går seg vel til. Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Noen som har en formening? Vet ikke helt hva jeg syns om disse... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Noen som har en formening? Vet ikke helt hva jeg syns om disse... Disse var fine, men ofte synes jeg denne type to-skinnssko ofte kan bli for bråkete. Det er også vanskelig å finne antrekk til denne type sko. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg likte dem ikke. Veldig sjelden jeg ser såkalte sko med forskjellige farger eller skinntyper som jeg liker. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Forslag til sko til marineblå dress som ikke er svarte? Tenker burgunder, evt. en mørk brunfarge. Så på disse, men vet ingenting om dem: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8466 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Forslag til sko til marineblå dress som ikke er svarte? Tenker burgunder, evt. en mørk brunfarge. Så på disse, men vet ingenting om dem: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=8466 Skulle godt gjøres at det ble feil med de der. Klassiske formelle oxford i burgunder/okseblod. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Skal preparere skoene får høsten, men er litt usikker på hva jeg skal gjøre med mine semskede sko. Noen som har tips til å gjøre dem noenlunde vanntette samtidig som jeg ikke ødelegger skinnet? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Behandlet mine semskede sko her forleden dag, og de ble bedre enn nye samt 100% vann- og skitavstøtende: 1. Vasket over med shampoo. 2. Skylte godt. 3. Smørte på en blanding av balsam og kokosnøttolje. 4. Vask og smør på den andre skoen. 5. Skyll godt bort alt. 6. La tørke i 2-3 dager. 7. Bruk en børste over hele skoen. 8. Spray med impregneringsspray; jeg kjøpte min på Clas Ohlson. Endret 23. september 2014 av cbfn Lenke til kommentar
gard. Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Hopper som regel rett til steg 7, jeg. Er alle de andre stegene verdt det? Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Endret litt på den. Dette var første gang jeg gjorde det, men jeg så og merket store forbedrelser i læret på alle mine semskede sko. Ville kanskje gjort det røflig en gang i året, etter det er det nok med børste og spray. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg bruker den guiden til renovering av semskede sko som står på thehangerproject. Funker strålende for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå