Hei8787 Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Har redigert innlegget. 8.5 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Bruker samme størrelse i Hiro og Rui. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg også, men Rui er en del romsligere. Ikke nevneverdig lengre, men føler de er litt større i alle andre retninger. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Forslag til flere steder som selger størrelse 50-51, vært fast kunde hos store sko i Oslo frem til nå, men leiter etter flere steder hvor jeg kan kjøpe i fra. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Say wut? http://minmote.no/2014/03/er-du-mann-bor-du-ha-disse-skoene-i-garderoben/ Skotrær, sko fra Church, Chukkas og R.M. Williams nevnt i artikkel hos Minmote. Endret 6. mars 2014 av Xtra Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Gratulerer, de har klart å få noe riktig. Kanskje dette bare er starten. Tviler... Liker svaret Jostein K.(herfra?) fikk av journalisten: "Jeg er også uenig i at Chelsea boots ikke skal brukes til dress, og jeg tror du vil finne at mange er av samme oppfatning. Det ser jævlig bra ut om man legger opp dressbuksene noen millimeter lenger enn hva man skulle ha trodd, og spesielt hvis du har oppbrett på buksen - tro meg." Endret 6. mars 2014 av hfthomas 3 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Gratulerer, de har klart å få noe riktig. Kanskje dette bare er starten. Tviler... Liker svaret Jostein K.(herfra?) fikk av journalisten: "Jeg er også uenig i at Chelsea boots ikke skal brukes til dress, og jeg tror du vil finne at mange er av samme oppfatning. Det ser jævlig bra ut om man legger opp dressbuksene noen millimeter lenger enn hva man skulle ha trodd, og spesielt hvis du har oppbrett på buksen - tro meg." Så en versjon av det der på svenske luksusfellen. Begge økonomene hadde dress og Chelsea boots. Super slimfit bukser som krøllet seg oppover over Chelsea bootsene. Så forferdelig ut. 3 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Say wut? http://minmote.no/2014/03/er-du-mann-bor-du-ha-disse-skoene-i-garderoben/ Skotrær, sko fra Church, Chukkas og R.M. Williams nevnt i artikkel hos Minmote. Liker navnet på skotrær da - "sedertre-blokk". Ellers er det jo et par feil her og der, men hva er vel MinMote uten det? "Investerer du i et skopar med skinnsåler kan du få skiftet sålen når den begynner å slites. Kjøper du et par med gummisåle vil skoen være ferdig når sålen er ferdig." Forøvrig får jeg vondt inni meg av å lese kommentarfeltet. Huff. Endret 6. mars 2014 av Henrik C 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) Kommentarfeltet i denne artikkelen har også potensiale: http://www.side3.no/her-er-oslos-dyreste-jeans/5174272.html Aah, feil tråd. Endret 6. mars 2014 av JorgenH Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hva sier ekspertpanelet om Doucals, er det kvalitet?http://www.zalando.no/doucal-s-oakland-snoresko-brun-do412c018-709.html Lenke til kommentar
Populært innlegg Henrik C Skrevet 7. mars 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. mars 2014 (endret) Alt håp er heldigvis ikke ute for all norsk motejournalistikk. Kort artikkel i D2 i dag om brogues, skrevet av Tony Stylvester fra Turboneger. Her har MinMote noe å lære. Tar meg friheten til å gjengi den her jeg. Herretøy handler mindre om rigide regler enn om overlevert skikk og bruk: Råd og retningslinjer å tenke og reflektere over, holde seg til eller arbbeide med. Det handler i hvert fall ikke om å kaste bort penger på de siste prangende må ha-tingene, for dyrest er ikke alltid best. Men det ene området hvor det er tilrådelig å investere, er fottøy. Som en klok mann en gang sa: "Kjøp gode sko og en god seng: for hvis du ikke er i den ene, er du i den andre." Siden ubegrenset pengebruk dessverre ikke kommer på tale for de fleste av oss, er valuta for pengene et overordnet hensyn. Det vi trenger, er forseggjorte, slitesterke sko som kan matche resten av garderoben på flest mulig måter. Mine herrer, jeg nominerer broguen. Klassikeren har sin opprinnelse i Skottlands fuktige myrlandskap. En enkel horteskinnsmokasin ble utformet for å beskytte foten, og det ble stanset hull i den for å lufte og tørke dem. Begrepet brogue stammer enten fra det galliske for "hull" eller "sko", alt etter hvem du snakker med. I årehundrenes løp utviklet disse stansede hullene seg og ble utstyrt med taggete kanter og sydde mønstre for å skape et estetisk ekko av de enkle og praktiske røttene. Dekorasjonen, som nå kalles brogueing, entret verdensscenen først som en besynderlighet på lyse tennis- og golfsko, før d for alvor slo gjennom i formell påkledning. Enda en innovasjon man kan takke "Duke of Dandy", Edward Windsor, for. - For meg handler broguen om holdning og stil, lyder det kloke råd fra Steven taffel, mannen bak leffot, en av New Yorks fineste forretninger for håndlagde sko. - Det har noe maskulint over seg, og kan variere fra uformell til det mer formelle. Jeg sitter likhetstegn mellom kvalitet og verdi. Med det mener jeg at jo bedre kvaliteten på skoene er, jo lengre vil du ha dem. Når Taffel presses til å anbefale det beste kjøpet, har han en klar anbefaling. - Jeg synes en longwing er en av de mest allsidige skoene man kan eie. Til høstbruk vil jeg anbefale dem i cordovan: Den tar seg godt ut som et uformelt alternativ sammen med denim, men også til finere bruk. Alden lager sko som er utmerket for pengene, og de kan repareres om og om igjen. Som bestefar pleide å si: "Jeg er altfor fattig til å gå i billige sko." Og så er det bilder av sko fra Tricker's, Alden, Edward Green, Swims i ymse variasjoner, samt en forklaring av forskjellen på longwings, "mid atlantic" brogue og engelsk brogue. Endret 7. mars 2014 av Henrik C 11 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Tenk så sykt mye feter Tony Stylvester er enn Hank von Scientology! Husker det var en lang artikkel om han i D2(?) da han ble vokalist i Turboneger. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Tenk så sykt mye feter Tony Stylvester er enn Hank von Scientology! 100% enig. Blir flau hver gang jeg ser Hank på tv. Snakk om døv type. Mener også at D2 en gang skrev en artikkel om Liverano & Liverano også (pluss en del andre italienske skreddere, tror jeg). Har dessverre aldri fått lest den. :/ Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 D2 har en del bra til tider, ja. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Fett at han nevner Alden og Shell Cordovan. In other news. Dagestad skjegger på høy nivå. 1 Lenke til kommentar
August. Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Tenk så sykt mye feter Tony Stylvester er enn Hank von Scientology! 100% enig. Blir flau hver gang jeg ser Hank på tv. Snakk om døv type. Mener også at D2 en gang skrev en artikkel om Liverano & Liverano også (pluss en del andre italienske skreddere, tror jeg). Har dessverre aldri fått lest den. :/ http://timetalk.se/wp-content/uploads/2012/03/Lino-D2.jpg Ti sider som tok for seg alle de store italienske skredderene og detaljforskjellene fra by til by. Må si D2 står for den beste motejournalistikken i Norge, der de fleste andre er helt på trynet. 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Yes, hadde den utgaven av D2 liggende på pulten på kontoret en god stund husker jeg. Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Har nettop kjøpt 2 nye sko fra Meermin, Chelsea og Chukka Boots. Skal bli godt å gå våren i møte med de! 1 Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Anelse om hvor lang ventetid det er på sko fra Meermin for øyeblikket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå