Broseph Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Har bestemt meg for å kjøpe et par Herring Langdale. 1. Store eller små i størrelsen? Jeg har et par Church's Consul i G, så jeg tror jeg går for G her også. Jeg kommer jo uansett til å bruke dem med tykke sokker. 2. Hvordan prepper jeg dem best for Norsk vinter? Det er kanskje ikke mer å gjøre enn å behandle dem på vanlig vis og sørge for å holde dem i stand jevnlig? Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 24. november 2013 Del Skrevet 24. november 2013 Har bestemt meg for å kjøpe et par Herring Langdale. 1. Store eller små i størrelsen? Jeg har et par Church's Consul i G, så jeg tror jeg går for G her også. Jeg kommer jo uansett til å bruke dem med tykke sokker. 2. Hvordan prepper jeg dem best for Norsk vinter? Det er kanskje ikke mer å gjøre enn å behandle dem på vanlig vis og sørge for å holde dem i stand jevnlig? Du kan bruke et litt tykkere lag med voks på utsatte steder som hæl og tupp, men utenom det tror jeg det beste er å pusse ofte. Du kunne jo også kjøpt swims gamasjer. 1 Lenke til kommentar
wmb Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Også viktig å vaske av saltmerker omtrent med engang du oppdager dem. 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Mitt par Alfred Sargent Culford bruker jeg som høst- og vintersko, mine har blitt behandlet med Filson's Boot Oil, Renovateur og voks på hæl og tupp; jeg kan stå Rhinen uten at disse trekker inn vann. 3 Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Takk skal dere ha. Langdale i posten. 3 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Takk skal dere ha. Langdale i posten. Jeg har Langdale i UK 9.5. Jeg har vel egentlig funnet ut at det, over tid, er noe for stort, slik at jeg egentlig bør ha UK9. Ved innkjøp av nye sko fra Herring Shoes har jeg konsekvent gått for UK9. Det er ikke verre enn at jeg har en innleggssåle i de og da funker det helt fint. (går for så vidt greit uten også) Eneste som plager meg der litt er at de blir litt trange opp mot ankelen, men det kan godt bare være mine føtter som er litt rare. Når det gjelder - 2 så har cbfn gode råd. Jeg gjør noe tilsvarende, men har ikke Filson's boot oil da, men funker ganske greit uten også. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg har Langdale i UK 9.5. Jeg har vel egentlig funnet ut at det, over tid, er noe for stort, slik at jeg egentlig bør ha UK9. Ved innkjøp av nye sko fra Herring Shoes har jeg konsekvent gått for UK9 Hvilken størrelse bruker du til vanlig (EU)? Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 Ooog Langdale på føttene. Imponerende leveringstid. Det virker som 9 G passet sånn grunnarealsmessig, men jeg har veldig høy vrist og dette merkes. Kommer læret til å utvide seg noe nevneverdig? Jeg har ikke lyst til å bytte dem inn i en halv størrelse større, da vil de bli litt store ellers. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. november 2013 Del Skrevet 27. november 2013 (endret) Ooog Langdale på føttene. Imponerende leveringstid. Det virker som 9 G passet sånn grunnarealsmessig, men jeg har veldig høy vrist og dette merkes. Kommer læret til å utvide seg noe nevneverdig? Jeg har ikke lyst til å bytte dem inn i en halv størrelse større, da vil de bli litt store ellers. Jeg "sliter" med litt av det samme, de er litt trange å få foten nedi. Derfor har jeg ikke snøret de helt fra toppen, men "hopper over" to eyelets. De er allikevel litt kjip å få på. Har hatt de siden januar i år og kan ikke si de har utvidet seg noe særlig akkurat der. Det er litt kjipt da Langdale er en flott sko. Endret 27. november 2013 av Xtra Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Skal til å kjøpe noen sko i julegave, og klarer ikke å skjønne det jævla Dr. Martens-styret uansett hvor mye jeg googler. Hun skal ha Dr. Martens 1461 (tror jeg??) i str. 37 Hun vil ha disse: Problem: Dette er vegan-versjonen. Altså dyrevennlig. Uten skinn. Syntetisk. "Problem" 2: Dette er de originale: Er ikke disse mer klumpete? Og går ikke fronten mer oppover? Utgjør lissene så stor forskjell? Synes vegan-versjonen virker mer feminin og som en penere sko, men mulig bildene lyver. Blir ikke klok. Noen som vet? Endret 30. november 2013 av spinkeljaevel Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Personlig synnes jeg de som var i spoiler så best ut. Dvs de jeg tror er Martens 1461. Btw Noen som vet om RM Williams Boots selges i Norge? Lenke til kommentar
Essem Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Høyer i Trondheim har det i hvert fall. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Rm Williams fåes vel nesten overalt for tiden. G12, Follestad, Høyer, Agnar Hagen, Ragazzi har dem vel ihvertfall. Dog ikke noen særlig god deal med tanke på pris. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) RM Williams er litt for smale for meg. Det har dog ikke alt for mye å si mtp at skinnet er så mykt at jeg bare fikk gnagsår i starten før jeg gikk de inn. De kan dog fåes i samme lest bare bredere. Har nettopp bestilt disse fra Meermin btw. Skal du ha RM Williams til billigst pris, kjøp de fra Australia for rundt 2000 NOK. Jeg kjøpte mine hos http://www.bootsonline.com.au Endret 2. desember 2013 av Rankiz 1 Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 RM Williams er litt for smale for meg. Det har dog ikke alt for mye å si mtp at skinnet er så mykt at jeg bare fikk gnagsår i starten før jeg gikk de inn. De kan dog fåes i samme lest bare bredere. Har nettopp bestilt disse fra Meermin btw. Skal du ha RM Williams til billigst pris, kjøp de fra Australia for rundt 2000 NOK. Jeg kjøpte mine hos http://www.bootsonline.com.au Fine sko! Trekker de fra VAT når man bestiller til Norge? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Meermin sine chelsea boots er så mye, mye finere enn RM Williams. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skulle gjerne hatt dem i glatt (vokset) skinn, da. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Skulle gjerne hatt dem i glatt (vokset) skinn, da. Liker best semsket når det kommer til vintersko, lettere å holde fine. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Er litt enig. Meermin har jo ikke så mye glatte vintersko lenger. Kanskje det rett og slett ikke selger så godt hos dem da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå