Gouldfan Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Vet ikke om de var helt min stil, egentlig. Kanskje de tåler kulde, slaps og den slags godt, men ville helst hatt noe annet. Kanskje Chelsea boots eller noe i den duren, men vet ikke om de egner seg hvis man må gå gjennom snø o.l. Kan vel fint bruke Chelsea om vinteren, det ser mer "ordentlig eller klassisk" ut også. For min del bruker jeg mest jeans og skjorte/genser til hverdags og da passer det fint med Wolverine. Lenke til kommentar
TBlock Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 Når vinteren slår "skikkelig" til (-15 og over), så bruker jeg selv disse: http://www.porhomme.com/2011/12/closer-look-ugg-hannen-boot/ Veldig fornøyd med disse. Tåler det aller meste norsk natur kan slenge i mot deg, og koster ikke så alt for mye. (Får de til under 200 dollar på eBay i hvert fall). Ble brukt på Svalbard i -30 og stiv kuling med stor suksess Fine sko det. Men er de store og klumpete ? Jeg er så tynn Vet du hvordan Loake Wolf er? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2013 Del Skrevet 24. september 2013 http://www.llbean.com/llb/shop/57044?feat=katahdin-SR0&page=men-s-katahdin-iron-works-boots-waterproof&attrValue_0=Brown&productId=933531 Blir nok litt over budsjettet ditt med frakt og moms, men det er gode vinterstøvler til en god pris. Laget av Chippewa i USA om jeg ikke husker feil. De støvlene så gode ut, men ikke helt de rimeligste nei. Ligner litt på disse da, synes jeg. Men de er sikkert av mye dårligere kvalitet... http://www.zalando.no/skechers-boots-stovler-brun-sk112c00e-703.html?wmc=DIS47_RT_NO_2006814.&opc=2211 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 (endret) Fine sko det. Men er de store og klumpete ? Jeg er så tynn Vet du hvordan Loake Wolf er? De er store, og de er klumpete ja. Forestill deg militærstøvler/M72, men tykkere. Selv ville jeg nok gått for Loake Wolf om de var i andre farger. Endret 25. september 2013 av Vertical^ Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Herring Tregony kan vel være et alternativ? http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7359 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg synes det er fantastisk digg å gå i joggesko, typ løpesko. Finnes det noe som er like behagelig, men som ser greit ut? Jeg blir ødelagt i beina av harde sko, og det orker jeg ikke. Går som regel i jeans/chinos og skjorte/tskjorte. Lenke til kommentar
TBlock Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 De er store, og de er klumpete ja. Forestill deg militærstøvler/M72, men tykkere. Selv ville jeg nok gått for Loake Wolf om de var i andre farger. Det var dumt, jeg får ta en tur å se på de Loake skoene Takk for hjelpen Herring Tregony kan vel være et alternativ? http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=7359 Likte ikke helt de, da går jeg heller for Loake wolf eller et par chelsea boots. Men takk for forslaget. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Fins veldig mange alternativer her. Kanskje lurt å droppe foret, i og med at det kan bli i overkant varmt. Skal i all hovedsak bruke dem innendørs, er som regel ute kun 20 - 30 min av gangen. Mye snakk om Chelsea boots, kunne godt ha tenkt meg det, men er det noen som har forslag til hvilke jeg bør velge? Ser bl.a. Loake Thirsk, men har ikke noe greie på hva som gjør dem dårligere/bedre enn andre alternativer. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Synes Herring Tregory så utrolilg fine ut, men passer mest til klassisk pent tøy tror jeg? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Fins veldig mange alternativer her. Kanskje lurt å droppe foret, i og med at det kan bli i overkant varmt. Skal i all hovedsak bruke dem innendørs, er som regel ute kun 20 - 30 min av gangen. Mye snakk om Chelsea boots, kunne godt ha tenkt meg det, men er det noen som har forslag til hvilke jeg bør velge? Ser bl.a. Loake Thirsk, men har ikke noe greie på hva som gjør dem dårligere/bedre enn andre alternativer. Chelsea boot passer fint for norsk vinter, med mindre det pleier å bli -40 der hvor du bor. Spesielt ettersom du stort sett kommer til å bruke dem inne.Jeg frøs ikke i chelsea boots når jeg gikk til og fra skolen i fjor vinter.Ville imidlertid droppet Loake Thirsk, de er ikke spesielt pene IMO. Se heller på Herring Coltham, Loake Mitchum, Loake Chatsworth eller RM WIlliams. Lenke til kommentar
TBlock Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Chelsea boot passer fint for norsk vinter, med mindre det pleier å bli -40 der hvor du bor. Spesielt ettersom du stort sett kommer til å bruke dem inne.Jeg frøs ikke i chelsea boots når jeg gikk til og fra skolen i fjor vinter.Ville imidlertid droppet Loake Thirsk, de er ikke spesielt pene IMO. Se heller på Herring Coltham, Loake Mitchum, Loake Chatsworth eller RM WIlliams. Bør man gå opp en halv sko størrelse så man kan få plass til ullsokker om det trengs? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Det anbefales. Selv går jeg såpass opp at jeg har plass til en varm såle og ullsokker. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Vanlige støvler trenger nok ikke impregnering. Ikke bruk det på vanlige skinnsko(!), men på nubuck og semsket som Mladic sier. Hvordan skal jeg behandle skinnstøvler som ikke er nubuck eller semsket da? Skokrem og voks? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Fikk nettopp i hus et par Wolveringe 1000 mile-støvler, og lurer også på hvordan de skal behandles. Holder vel med skokrem? Er jo ikke fjellstøvler akkurat. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 1000 mile er vel stort sett laget av Horween Chromexcel-skinn som er et veldig robust skinn og man trenger ikke å behandle de mer enn at man bruker litt Renovateur i ny og ne, samt skokrem om du får riper. Har du skotrær i de? Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Nei, jeg har ikke det. Er det nødvendig utenom når man setter skoene bort for sesongen? Endret 27. september 2013 av Buddy Dacote Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Chelsea boot passer fint for norsk vinter, med mindre det pleier å bli -40 der hvor du bor. Spesielt ettersom du stort sett kommer til å bruke dem inne.Jeg frøs ikke i chelsea boots når jeg gikk til og fra skolen i fjor vinter.Ville imidlertid droppet Loake Thirsk, de er ikke spesielt pene IMO. Se heller på Herring Coltham, Loake Mitchum, Loake Chatsworth eller RM WIlliams. Loake Chatsworth virket ganske greie, hvilken side er det billigst å bestille dem fra? Jeg har nå også sett litt på Wolverine, som ble anbefalt tidligere. Hva synes dere om disse? Så også en del jeg likte innen 1000 mile-serien, men de virket å være utenfor budsjettet mitt, med mindre jeg har funnet sider som har unormalt høye priser. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Tviler på at du finner Loake Chatsworth noe særlig billigere enn hos Pediwear. Wolverine-skoene synes jeg ikke var noe særlig. Ville gått for noen fra 1000 mile-serien om jeg var deg. Lenke til kommentar
Xposure Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Tviler på at du finner Loake Chatsworth noe særlig billigere enn hos Pediwear. Wolverine-skoene synes jeg ikke var noe særlig. Ville gått for noen fra 1000 mile-serien om jeg var deg. Da tror jeg at jeg satser på dem. Hvordan er de i størrelsen? Har et par med Loake Sahara fra før, og der ble str. 9 for stort, selv med såler. Regner med at jeg bør gå ned til 8,5 her? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå