Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har duck boots på hytten. Kjempedigg, skulle gjerne hatt det i byen og, men det holder som regel med et vanlig par gummistøvler i Bergen.

Hvordan er de i størrelsen? Tenkte jeg skulle bestille et par snart, ser for meg at de blir kult med raw jeans og oilskinjakke. :cool:

Tror jeg går for disse og ikke de vanlige.

Endret av Haawy
Lenke til kommentar

Ville gått for Church's Sahara om de ikke skal brukes om vinteren, ellers ville jeg også gått for Pimlico/Kempton.

Er nysgjerrig på hvorfor du mener de ikke duger om vinteren. :hmm:

Jeg er forøvrig meget fornøyd med Church Sahara (m/gummisåle), spesielt når jeg fikk en ca 40£ i avslag på de i tillegg.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg er forøvrig meget fornøyd med Church Sahara (m/gummisåle), spesielt når jeg fikk en ca 40£ i avslag på de i tillegg.

Fordi de er unlined (uforet), Dette gjør de mer behagelige å gå med, men til gjengjeld er de litt kaldere. Siden de ikke har et ekstra lag med lær på innsiden vil de også kunne miste fasongen lettere, så da er det enda viktigere å bruke skotrær.

Btw. så er Herring Gosforth II prikk lik som Kempton, bare i en mørkere farge.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Fordi de er unlined (uforet), Dette gjør de mer behagelige å gå med, men til gjengjeld er de litt kaldere.

Greit poeng det, tenker jeg får se når vinteren kommer, men jeg er usikker på hvor mye det har å si. Nå skal det nevnes at jeg bor på vestlandet slik at det som regel er ganske mildt selv midtvinters.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Sahara er vel så vidt jeg vet uforete (unlined), noe som gjør de marginalt kaldere enn de andre. Også synes jeg personlig chukkas med 3 snørehull egner seg hakket bedre enn chukkas med 2 snørehull til vinteren.

Men, dette utgjør vel ikke annet enn småpirk i det hele. Jeg elsker mine Saharas jeg også!

E: Rankiz kom meg i forkjøpet, men ditto.

For øvrig ville jeg gått for Meermins mørkebrune chukkas til vintern selv.

Endret av gard.
Lenke til kommentar

For øvrig ville jeg gått for Meermins mørkebrune chukkas til vintern selv.

Enig, Meermin sine chukkas er flotte, men når QC er ustabil samt at leveringstiden kan variere mellom alt fra 3 til 10 uker (ut ifra SF-tråden deres) så er det litt tiltak å velge Meermin. Bommer du på størrelsen kan du jo risikere å vente 4 måneder på et par sko fra dem i riktig størrelse.

Det er jo riktignok worst case, men mulig de har blitt bedre i det siste, har ikke lest så mye i SF-tråden deres i det siste. :p

Lenke til kommentar

Hvordan er de i størrelsen? Tenkte jeg skulle bestille et par snart, ser for meg at de blir kult med raw jeans og oilskinjakke. :cool:

Tror jeg går for disse og ikke de vanlige.

Har Sorel, og ikke LL Bean, så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Det jeg kan si er at de er nokså store i størrelsen, men det kan hende LL Bean er helt annerledes.

Lenke til kommentar

Stygge er også et begrep for de.

Fikk se de i virkeligheten nå, ikke spesielt pene nei.

Men da trenger jeg noen tips til støvletter til høst/mild vinter. Har et par grå chelsea-støvler fra Timblerland, kunne tenke meg noe brunt og helst ikke chelsea-støvler. Noe som kan anbefale noe som ikke er for dyrt for en student?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...