Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Krokar er den nye vinen.

Krokar?

 

Er du nødt til å kjøpe bredere sko fra andre merker også? Jeg ser at det står hos Meermin at Rui er EE, men da jeg sendte de mail sa de at de ikke hadde sko med bredere fits.

De er ikke veldig brede. Captoe bootsene mine på 024-lesten fra Loake er en hel del bredere og rundere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du nødt til å kjøpe bredere sko fra andre merker også? Jeg ser at det står hos Meermin at Rui er EE, men da jeg sendte de mail sa de at de ikke hadde sko med bredere fits.

Jeg kjøper ellers alltid sko i F eller bredere og da pleier de å sitte som et skudd. Rui ble en tanke for smal for meg, men jeg tvang skoene på meg og har fått de gått ut såpass etter 4-5 gangers bruk at de endelig er blitt behagelige å ha på. Synd de ikke lager bredere sko for ellers er jeg kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

De er ikke veldig brede. Captoe bootsene mine på 024-lesten fra Loake er en hel del bredere og rundere.

024-lesten fra Loake er imidlertid veldig smal bak tåbåksen - aka rundt roten av lilletåen. Den smalner inn veldig tidlig, og da hjelper det ikke om den smalner inn lite og fortsatt har bred tupp ihvertfall ikke for mine føtter.Capital-lesten som er mye smalere og elegant passer meg mye bedre. Skulle være laget en tegning av alle de ulike lestene til sko man kunne kjøpe på nett. :p
Lenke til kommentar

Jeg kjøper ellers alltid sko i F eller bredere og da pleier de å sitte som et skudd. Rui ble en tanke for smal for meg, men jeg tvang skoene på meg og har fått de gått ut såpass etter 4-5 gangers bruk at de endelig er blitt behagelige å ha på. Synd de ikke lager bredere sko for ellers er jeg kjempefornøyd.

Kan også ta med for trange sko til skomakeren og be han strekke de ut, gjorde det og skoene passet bra etterpå. Bare vær nøye med å si hvor mye han skal strekke de, så han ikke peiser på.

Lenke til kommentar

Mange vil nok påstå at det er enklare å kjøpe sko som passar, enn å be skomakaren strekke skoen.

Skal man kjøpe over nett er det dessverre umulig å vite sikkert om en lest passer før man har pøvd den. Kjøper man fra utlandet er det gjerne greiere å blokke ut et par sko en liten smule enn å returnere det og tapoe frakt begge veier+fortollingsgebyr, selv om du skulle gidde å fylle ut fire forskellige deklareringspapirer, få bekreftelse fra nettbuikken og f tilbake moms og toll.
Lenke til kommentar

 

Ja, krokar er som kjend den nye vinen. He-he.

Huh? Tviler på at det er noen som forstod den spøken.

Gitt mangelen på skomakarar, og ofte ventetid, føretrekk eg heller å returnere. Då unngår ein dessutan det sjansespelet det er å blokke ut ofte dyre sko.

Er da masse skomakeren som kan strekke sko. Da typen kombinert skomaker/renseri/systue. Det gikk helt fint å strekke skoene mine, men det er viktig å presisere at de bare skal strekkes litt, for de er ofte ikke 100% stødig i norsken.

 

 

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...