Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre som må gå over seilerskoene nå som våren er her? Har lyst til å gjøre en full overhaling, med helt ny snøring og annet stell. Noen som har et bedre forslag enn tannkrem på sålen (husker det var snakk om det for en stund siden), for å få en pen hvitfarge?

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Andre som må gå over seilerskoene nå som våren er her? Har lyst til å gjøre en full overhaling, med helt ny snøring og annet stell. Noen som har et bedre forslag enn tannkrem på sålen (husker det var snakk om det for en stund siden), for å få en pen hvitfarge?

Det kommer jo an på om de er i semsket eller glatt skin. Mine Docksides er i glatt skinn. Jeg setter dem inn i sadelfett når de trenger behandles. Tar snøringen ut av flappene foran på skoen (tør ikke dra dem ut av hælen) og børster litt over iblant, men føler ikke jeg trenger bytte tykke lærlisser så ofte.

Lenke til kommentar

 

Det kommer jo an på om de er i semsket eller glatt skin. Mine Docksides er i glatt skinn. Jeg setter dem inn i sadelfett når de trenger behandles. Tar snøringen ut av flappene foran på skoen (tør ikke dra dem ut av hælen) og børster litt over iblant, men føler ikke jeg trenger bytte tykke lærlisser så ofte.

 

Er glatt skinn. Sadelfett, faktisk? Hehe, kanskje jeg får spørre ridejenta i klassen om et besøk. :p

Er også skeptisk til å få snoren inn igjen, men har lyst å prøve. Kan si hvordan det gikk senere!

Lenke til kommentar

Vil ikke ekskludere de helt, men ikke ha de som eneste sko hvis du skjønner.

 

Neida, jeg forstår såpass.

 

Men hvis man skal kjøpe seg et par båtsko á la Sperry eller Sebago Docksides, navy eller brunt? Må si jeg personlig lener mer mot brunt, men blått er vel også en OK farge for slike sko?

Lenke til kommentar

Andre som må gå over seilerskoene nå som våren er her? Har lyst til å gjøre en full overhaling, med helt ny snøring og annet stell. Noen som har et bedre forslag enn tannkrem på sålen (husker det var snakk om det for en stund siden), for å få en pen hvitfarge?

 

Hei, Sebastian. Henger ikke så mye på forumet lenger, så svarer litt seint. Som du sikkert vet, er seilersko fra Sebago og Sperry ikke laget av vanlig skinn. Noen kaller skinnet plastikk pga det er veldig stivt i begynnelsen og tåler ekstremt mye. I utgangspunktet trenger ikke seilersko fra Sebago og Sperry å behandles. Har hørt om folk som har hatt de i 10 år uten å behandle de.

Om du vil gjøre en liten overhaling, anbefaler jeg deg å gjøre dette:

 

1. Vask skoene med varmt vann for å få av skitt. (Ja, du kan ta de rett under springen om du ønsker det)

2. Vask sålen med tannkrem eller zalo. (Bruk en tannbørste)

3. La skoene tørke. Ta ut lissene om de skal skiftes ut.

4. Smør skoene inn med kløver vaselin, venetian shoe cream, eller vanlig nøytral skokrem. La skoene stå i 15min - 30min. Børst/tørk deretter av rester fra kremen. Vær obs på at skoene kan bli i overkant "glossy" de første dagene.

5. Sett i nye lisser. Har ganske mange par med originale brune Sebago lisser med nål. Ta kontakt pr PM om du er intr.

 

Et lite triks ang lisser, er å ta bittelitt vaselin på for å få de til å holde etter du har knyttet de. Lissene blir litt seige og holder mye bedre.

 

Håper dette var til hjelp! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det jeg som suger, eller sender de ikke til Norge? Jeg får bare opp at "Sebago Men's Docksides Boat Shoe cannot be shipped to the selected address"

 

Får den samme meldingen selv. Vet ikke hvorfor de har sluttet med å sende Sebago til Norge. Kan være Aqua Terra som har søkt om å få forbud mot det????

 

Da var årets sommersko på plass!

 

oBKDG1C.jpg

 

Fine! Horween-kolleksjonen er en premium kolleksjonen som Sebago prøver seg på i år. Får litt baseball-stich følelse, noe som er nice!

Lenke til kommentar

Får den samme meldingen selv. Vet ikke hvorfor de har sluttet med å sende Sebago til Norge. Kan være Aqua Terra som har søkt om å få forbud mot det????

 

Det høres veldig rart ut at en forhandler kan søke om at det blir forbudt å importere fra andre forhandlere...

 

Det er nok en annen forklaring, synd, da jeg helst skulle hatt et par før jeg dro på ferie om to uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...