Need44speed Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Vil ikke ekskludere de helt, men ikke ha de som eneste sko hvis du skjønner. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Andre som må gå over seilerskoene nå som våren er her? Har lyst til å gjøre en full overhaling, med helt ny snøring og annet stell. Noen som har et bedre forslag enn tannkrem på sålen (husker det var snakk om det for en stund siden), for å få en pen hvitfarge? Endret 1. april 2013 av -sebastian- Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 angående seilersko noen som fortsår det forvirrende størrelse systemet her? http://www.amazon.com/Sperry-Sider-Mens-Brown-Shoes/dp/B007F411AW/ref=sr_1_1?s=shoes&ie=UTF8&qid=1364855878&sr=1-1&keywords=sperry og sahara eller brown? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Det er bredde på skoen. Upopulær MoV synspunkt: Jeg liker ikke seilersko. 1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 angående seilersko sahara eller brown? brown Det er bredde på skoen. Upopulær MoV synspunkt: Jeg liker ikke seilersko. Tror ikke du er alene om å mene det. 2 Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Andre som må gå over seilerskoene nå som våren er her? Har lyst til å gjøre en full overhaling, med helt ny snøring og annet stell. Noen som har et bedre forslag enn tannkrem på sålen (husker det var snakk om det for en stund siden), for å få en pen hvitfarge? Det kommer jo an på om de er i semsket eller glatt skin. Mine Docksides er i glatt skinn. Jeg setter dem inn i sadelfett når de trenger behandles. Tar snøringen ut av flappene foran på skoen (tør ikke dra dem ut av hælen) og børster litt over iblant, men føler ikke jeg trenger bytte tykke lærlisser så ofte. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Alden-skoene jeg bestilte passet bra. De er i 11.5EE på Barrie-lasten. Litt trange akkurat på toppen av foten, men regner med dette blir bedre med litt bruk. Kan se stygt ut som det blir flere par fra Alden etterhvert. Synd at de er ganske så dyre. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Upopulær MoV synspunkt: Jeg liker ikke seilersko. +1 Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Det kommer jo an på om de er i semsket eller glatt skin. Mine Docksides er i glatt skinn. Jeg setter dem inn i sadelfett når de trenger behandles. Tar snøringen ut av flappene foran på skoen (tør ikke dra dem ut av hælen) og børster litt over iblant, men føler ikke jeg trenger bytte tykke lærlisser så ofte. Er glatt skinn. Sadelfett, faktisk? Hehe, kanskje jeg får spørre ridejenta i klassen om et besøk. Er også skeptisk til å få snoren inn igjen, men har lyst å prøve. Kan si hvordan det gikk senere! Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Vil ikke ekskludere de helt, men ikke ha de som eneste sko hvis du skjønner. Neida, jeg forstår såpass. Men hvis man skal kjøpe seg et par båtsko á la Sperry eller Sebago Docksides, navy eller brunt? Må si jeg personlig lener mer mot brunt, men blått er vel også en OK farge for slike sko? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 om du skal velge en vil jeg si brun fordi det passer til mer, og jeg liker det bare bedre Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 den som heter brown elk synes jeg er fin Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 (endret) Blå er jo standardfargen. Om jeg skulle kjøpt annen farge ville jeg valgt noe mer sommerlig enn brunt. Endret 2. april 2013 av Herr Brun Lenke til kommentar
Ansiktets fjes Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvordan behandler dere sålene på skoene deres? Har noen med ganske tørr/stygg lærsåle som jeg ikke har brukt på noen måneder, er det bra å sette de inn med et tykt lag lærsmørning og la de stå noen dager før jeg bruker de? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvordan behandler dere sålene på skoene deres? Har noen med ganske tørr/stygg lærsåle som jeg ikke har brukt på noen måneder, er det bra å sette de inn med et tykt lag lærsmørning og la de stå noen dager før jeg bruker de? Du kan bruke dette. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 undersiden? det har jeg ikke gjort før, de blir slitt uansett Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Blå er jo standardfargen. Alle godt voksne menn med seilersko har dem i brunt. Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Andre som må gå over seilerskoene nå som våren er her? Har lyst til å gjøre en full overhaling, med helt ny snøring og annet stell. Noen som har et bedre forslag enn tannkrem på sålen (husker det var snakk om det for en stund siden), for å få en pen hvitfarge? Hei, Sebastian. Henger ikke så mye på forumet lenger, så svarer litt seint. Som du sikkert vet, er seilersko fra Sebago og Sperry ikke laget av vanlig skinn. Noen kaller skinnet plastikk pga det er veldig stivt i begynnelsen og tåler ekstremt mye. I utgangspunktet trenger ikke seilersko fra Sebago og Sperry å behandles. Har hørt om folk som har hatt de i 10 år uten å behandle de. Om du vil gjøre en liten overhaling, anbefaler jeg deg å gjøre dette: 1. Vask skoene med varmt vann for å få av skitt. (Ja, du kan ta de rett under springen om du ønsker det) 2. Vask sålen med tannkrem eller zalo. (Bruk en tannbørste) 3. La skoene tørke. Ta ut lissene om de skal skiftes ut. 4. Smør skoene inn med kløver vaselin, venetian shoe cream, eller vanlig nøytral skokrem. La skoene stå i 15min - 30min. Børst/tørk deretter av rester fra kremen. Vær obs på at skoene kan bli i overkant "glossy" de første dagene. 5. Sett i nye lisser. Har ganske mange par med originale brune Sebago lisser med nål. Ta kontakt pr PM om du er intr. Et lite triks ang lisser, er å ta bittelitt vaselin på for å få de til å holde etter du har knyttet de. Lissene blir litt seige og holder mye bedre. Håper dette var til hjelp! 2 Lenke til kommentar
Dockside Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Er det jeg som suger, eller sender de ikke til Norge? Jeg får bare opp at "Sebago Men's Docksides Boat Shoe cannot be shipped to the selected address" Får den samme meldingen selv. Vet ikke hvorfor de har sluttet med å sende Sebago til Norge. Kan være Aqua Terra som har søkt om å få forbud mot det???? Da var årets sommersko på plass! Fine! Horween-kolleksjonen er en premium kolleksjonen som Sebago prøver seg på i år. Får litt baseball-stich følelse, noe som er nice! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Får den samme meldingen selv. Vet ikke hvorfor de har sluttet med å sende Sebago til Norge. Kan være Aqua Terra som har søkt om å få forbud mot det???? Det høres veldig rart ut at en forhandler kan søke om at det blir forbudt å importere fra andre forhandlere... Det er nok en annen forklaring, synd, da jeg helst skulle hatt et par før jeg dro på ferie om to uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå