Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de blir gode erstattere for mine Sebago Arlingtons. Kanskje dette blir den nye MoV-skoen?

 

 

Pebble grain er ikke tilgjengelig som RTW lengre, så du må vel over på MTO. Vurderte nemlig de i pebble grain selv, men slo ikke til før nå og de er som sagt ute av produksjon. Tror dog karangrain blir vel så bra, Xtra postet bilde av sine for litt siden.

 

Ble litt tull med quotingen her, men jeg har ikke kjøpt noe fra Meermin enda, usikker hvem som har postet bilder av sine sko fra Meermin. Tror det blir Herring Grassmere i første omgang for min del for å være forberedt på en regntung vår i Bergen, så kanskje det blir kjøp av noe fra Meermin til høsten.

 

Angående sommersko så tenker jeg plims, båtsko (Sperry eller Sebago Docksides) og loafers.

 

Angående loafers, hvilken farge ville dere gått for og har dere konkrete forslag?

 

Herring Maranello (linket under) i ginger og navy suede ser jo ikke så ille ut. At de er ca 600 kr (før mva riktignok) gjør jo at man kan kjøpe to eller tre i slengen, så fremt man treffer på størrelsen.

 

Ser Herring har en Maranello driving loafer til en relativt lav pris. Hvordan har de tilsvarende skoene fra Herring holdt seg over tid? (Torino var det vel)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg har Herring Monza og de har klart seg ganske bra gjennom deler av påsken og hele sommeren.

 

Godt å høre.

 

Ellers hva synes du om størrelsen? Gikk du ut ifra din størrelse i andre sko fra Herring og Loake eller hvordan landet du på riktig størrelse?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Ble litt tull med quotingen her, men jeg har ikke kjøpt noe fra Meermin enda, usikker hvem som har postet bilder av sine sko fra Meermin. Tror det blir Herring Grassmere i første omgang for min del for å være forberedt på en regntung vår i Bergen, så kanskje det blir kjøp av noe fra Meermin til høsten.

 

Ser Herring har en Maranello driving loafer til en relativt lav pris. Hvordan har de tilsvarende skoene fra Herring holdt seg over tid? (Torino var det vel)

Ooops. Mente visst Anti LFC.

 

Mine Torino har vært direkte dårlige. Innvendig startet sålen å smuldre opp etter ganske kort tid, så jeg er ikke videre imponert med kvaliteten,

Lenke til kommentar

Ooops. Mente visst Anti LFC.

 

Mine Torino har vært direkte dårlige. Innvendig startet sålen å smuldre opp etter ganske kort tid, så jeg er ikke videre imponert med kvaliteten,

 

Såpass, ikke noe særlig de der altså.

 

Noen som har noen anelse om lignende sko i en bedre kvalitet? Kan gjerne betale dobbelt (ca 12-1500 kr) hvis kvaliteten er såpass at den hvertfall holder mer enn en sesong.

 

Tenker primært på driving loafers, da det er ganske mange som tilbyr "vanlige" loafers.

 

Bork: Skoene fra Andy Tom så grei ut, fant ikke så mye om dem, men litt på SF. Takk!

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

ah okei

 

kom til å tenke på at jeg ikke behandla monza skoene mine så bra egentlig. Brukte de i skogen og på festival osv. :p

Den utvendige sålen på de er ikke så veldig robust akkuratt

 

Ja, ser ut som om konsensus er at driving loafers blir slitt ned veldig raskt, hvis man bruker de noe særlig. Mulig jeg heller satse på penny loafers + plims og båtsko. :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...