SuperTrym Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Man bør ikke "forvente" å få gnagsår av et par sko. Da passer de ikke særlig godt. Nå har jo de fleste forskjellige føtter, og ettersom de fleste ikke kjøper skreddersydde sko vil jo en sko sjeldent passe perfekt med en gang. Min erfaring er at sko som kan gnage litt på starten kan bli sko som passer utrolig godt. 7 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Øh, det finnes et meget stort antall lester fra forskjellige skomerker, og man skal ha ekstremt rare føtter om man ikke finner en lest som passer godt fra første gang man bruker skoene. Det er klart at det kan være litt ubehagelig å bruke et par sko de første gangene, men det et på ingen måte det samme som at man skal "forvente gnagsår". Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Merkelig. Jeg får sjelden gnagsår. Da skal jeg gå bra langt med våte sko som ikke passer før/om det skjer. Må jo være noen som får det fortere enn andre. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Jeg syns det ser rart ut når sko ikke har noe hel. Ikke sneakers osv da. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hva synes dere om disse? Har noen som er veldig like som jeg har brukt det siste halvåret og er fortsatt ikke sikker på hva jeg mener rent kosmetisk om de pga. fraværet av helen. Det som dog er sikkert er at de er utrolig gode å gå i, selv over svært lange strekninger/tid og føles mindre "klumpete" enn lignende desert/chukka boots med større hel. Lenke til kommentar
Broseph Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Mindre pene. Stygg såle. Jeg syns det ser rart ut når sko ikke har noe hel. Har noen som er veldig like som jeg har brukt det siste halvåret og er fortsatt ikke sikker på hva jeg mener rent kosmetisk om de pga. fraværet av helen. Det som dog er sikkert er at de er utrolig gode å gå i, selv over svært lange strekninger/tid og føles mindre "klumpete" enn lignende desert/chukka boots med større hel. Dette er også mine ankepunkter ved den. Jeg klarer dog ikke bestemme meg for om jeg synes det er rart uten hel, eller om det bidrar til å gi skoene et mindre klumpete og mer "slick" (i mangel på bedre ord) utseende. Disse er også veldig gode å gå i og satt bra på foten... Dyre er de, da. Lurer på om jeg skal gå for noen mer tradisjonelle Chukkas eller desert boots. Tar gjerne imot deres anbefalinger hvis dere har noen. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 Hva med disse? Har bestilt de selv, får dem vel i løpe av en uke eller to. Ellers støtter jeg cbfns forslag om Loake Pimlico, har de selv i vanlig calf og de er veldig pene! Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 11. mars 2013 Del Skrevet 11. mars 2013 (endret) Øh, det finnes et meget stort antall lester fra forskjellige skomerker, og man skal ha ekstremt rare føtter om man ikke finner en lest som passer godt fra første gang man bruker skoene. Det er klart at det kan være litt ubehagelig å bruke et par sko de første gangene, men det et på ingen måte det samme som at man skal "forvente gnagsår". Nå var det en subjektiv mening fra en bruker. Det er jo som en sier lengre opp her at noen får gnagsår lettere, og for noen er det forskjell på hvor stort et sår er før det er gnagsår. Jeg mente ikke at man skulle forvente gnagsår, men som du skrev det virket det som om alle sko skal passe perfekt på foten fra første stund. Skoen kan passe godt selv om det er litt ubehag i starten. Endret 11. mars 2013 av SuperTrym Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hvor er det folk bestiller Sebago Docksides fra? Amazon? I så fall, hvilken selger på Amazon? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 http://www.amazon.com/Sebago-Mens-Docksides-Boat-Brown/dp/B0007T2APW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1363106992&sr=8-1&keywords=docksides for eksempel Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Kjøpte mine på XXL til halv pris.. 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 (har ikke prøvd amazon selv, men siden det er fra selve amazon, regner jeg med det er legit) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Samme. Om jeg skal ha flere (har litt lyst på noen i semsket) blir det nok på nettet, siden størrelsen nå er grei. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Hvordan er størrelsen på disse? TTS? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 12. mars 2013 Del Skrevet 12. mars 2013 Noen som har Herring Dune? Bra til prisen eller bør jeg heller spare og legge noen ekstra hundrelapper i andre sko av samme typen? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. mars 2013 Del Skrevet 13. mars 2013 (endret) Gosforth II er mye penere. 100 pund dyrere da. Loake Pimlico er også mye nevnt. Jeg synes sjelden desert boots ser bra ut. Chukka er mye finere Om jeg har forstått forskjellen mellom desert og chukka riktig Endret 13. mars 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå