Need44speed Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) postadresse kan være tromsø eller trondheim gateadresse kan være gateveien 2 om jeg ikke tar feil Endret 26. februar 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Gateadresse kan være f. eks. en besøksadresse, men du kan få levert posten til en postboks. Da blir det postadressen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Som phelge sier er gateadresse besøksadressen/forretningsstedet. Postadressen er der man mottar post. For private er jo dette i 99% av tilfellene samme adresse (og stort sett kommer i det minste posten fram også om du sender den til besøksadressen/folkeregistrert bosted), men for bedrifter er det vel mere eller mindre hovedregelen at det er forskjellig. Stort sett fordi man får posten i postboksen tidlig om morgenen (før ordinær arbeidstid i de fleste bedrifter), mens post levert "på døren" kan kommer når som helst, avhengig av hvor postruten er. Å få post tidlig er ganske vesentlig for de fleste bedrifter, men uvesentlig for de fleste privatpersoner. Bork Laser tar altså feil. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hva om jeg har gateadressen og postadressen på samme sted? Heppo oppgir at man må både skrive inn gate- og postadressen. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hvis du bare har en adresse burde det faktisk være umulig å gjøre feil/lure mer på det. Skriv den ene adressen du har i begge feltene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Da skriver du det samme begge steder. Kan ikke skjønne at det skal være feil. (Heppo er rare) Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Trudde det var riktig at postadresse er stedet man tilhører. Altså for meg blir det postnr: 3150 Postadresse: Tolvsrød Postbokser har jo nummer. Endret 26. februar 2013 av hfthomas Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Det gjorde jeg sist gang og, men da brukte varen flere dager lengre enn estimert tid før jeg fikk den. Jeg jobber i Posten, og jobber med å sende sendinger til diverse byer i Norge, og uten at det blir oppgitt en by kan sendingen bli sendt feil. Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 God kvalitet Billig Tilgjengelig i Norge Velg to. Om de kan handles i butikk i Norge klager jeg ikke, men skal nå alltids klare å bestille fra nettet også. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Så det er altså ikke snakk om to adresser her som i leveringsadresse og faktureringsadresse? Men type "navn, gate, postnr, poststed"? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 og uten at det blir oppgitt en by kan sendingen bli sendt feil. Øh, nei. Det er både unødvendig og uvanlig å oppgi by. Man oppgir poststed og postnummer (i tillegg til gateadresse, selvfølgelig). Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Uvanlig? 99,9% av sendingene oppgir by. Poststed er det samme som byen man bor i. 0001 Oslo Så det er altså ikke snakk om to adresser her som i leveringsadresse og faktureringsadresse? Men type "navn, gate, postnr, poststed"? Nei, det er snakk om navn*, gate*, postadresse*, c/o og postnummer*. Edit: Får bare sende email til Heppo å spørre om det. Endret 26. februar 2013 av Eksboks Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Uvanlig? 99,9% av sendingene oppgir by. Poststed er det samme som byen man bor i. 0001 Oslo Kødder du eller? Vet du virkelig ikke at store deler av den norske befolkning IKKE bor i en by? Du kan ikke oppgi en by om du ikke bor i en by ffs. Det man skal oppgi er gateadresse, postnummer og poststed. Hvordan er det mulig å ikke vite det? Det at du ikke klarer å fylle ut en adresse er fullstendig sprøtt. Snakk om å gjøre noe ekstremt enkelt vanskelig. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 By, småby. whatever. Ehhhhhh, jo? Selv de som ikke bor i byer, oppgir småbyer/byer i nærheten av der de bor. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Trudde det var riktig at postadresse er stedet man tilhører. Altså for meg blir det postnr: 3150 Postadresse: Tolvsrød Postbokser har jo nummer. Du må gjerne tro det, men det er altså feil. Tolvsrød er her "poststed", og ikke postadresse. Eksboks: Du mener "poststed", ikke "by". En adresse består av gateadresse eller postboks, potsnummer og poststed. En postadresse er en type adresse (bestående av ovennevnte), en gateadresse er en annen (består også av ovennevnte, men da ikke postboks). Dette er såre enkelt, og at folk presterer å rote så mye er ganske imponerende. Dersom heppo roter med begrepsbruken, skjønner jeg til dels forvirringen, men dette er virkelig ikke vanskelig. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Det er poststed selvfølgelig. Hjernen kortslutter når åpenbare saker kommer til diskusjon..... Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 var poststed jeg tenkte på også hehe Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Apropos prisnivå på Carmina i butikk vs nettbutikk så er visstnok prisen den samme. Mulig man kan få spansk VAT o.l. refundert, usikker på dette. Det går muligens slik, men dette må nok sjekkes opp når man først er der. Endret 26. februar 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Pappa fikk igjen VAT på skoene han kjøpte hos Carmina i butikk i Barcelona. Cashet ut på flyplassen. Vær forøvrig obs på utro tjenere. Hun som ekspederte meg (jeg tok alt for hele familien) prøvde å hussle meg for 100 Euro. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Pappa fikk igjen VAT på skoene han kjøpte hos Carmina i butikk i Barcelona. Cashet ut på flyplassen. Vær forøvrig obs på utro tjenere. Hun som ekspederte meg (jeg tok alt for hele familien) prøvde å hussle meg for 100 Euro. Alright, det høres bra ut. Er interessert i derbys eller dubmonks derfra. Ser de har pene penny loafers også men er litt usikker på hvordan de funker for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå