hfthomas Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Står litt fast med et "luksus-problem". Har mange sko, men vil ha fler. Føler havet blir større og større jo mer jeg ser etter nye sko. Ser etter casual, og har fra før chelsea boots, chukkas og derbys. Vurderer et par til med chukka, men noen som ville valgt noe annet? Evt. hvilke chukkas? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Double monks? Brogue boots? Penny loafers? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 semskede derbies, longwings etc. Selv syns jeg at Loake sine pimlico er pene når det kommer til chukkas. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Vil anbefale deg å heller gå for Herring Grassmere hvis du vil ha longwings. Synes du/dere at det blir litt mye å ha både Grassmere og Langdale? Det er jo omtrent samme skinn, samme konstruksjon osv, bare at det ene er derbies mens det andre er boots. Eventuelt forslag til andre "fornuftige" derbies av god kvalitet med dainite såle? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Meermin sine chukkas og Crocket & Jones Tetbury er fine, imo. Endret 19. februar 2013 av Eksboks Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Imo er det ikke for mye. Grassmere er jo longwings i tillegg. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Double monks? Brogue boots? Penny loafers? Brogue boots er absolutt noe jeg er på utkikk etter, men ikke denne gangen semskede derbies, longwings etc. Selv syns jeg at Loake sine pimlico er pene når det kommer til chukkas. Jeg har Plimlico på lista. Men de er ikke lette å få tak i. Finner de noen steder, men de har ikke i min størrelse.. Meermin sine chukkas og Crocket & Jones Tetbury er fine, imo. Meermin sine er forsåvidt fine, men det er noe jeg ikke helt liker med de. Eller så er det bare jeg som er ekstremt kresen igjen... Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Selv har jeg planer om å kun gå for shell cordovan framover, helst fra Carmina, og hvis jeg skal ha vanlig lær blir det fra enten Carmina, G&G o.l. Men jeg har unntak for Herring Grassmere og et par semskede tassle loafers. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Blir nok et par Carmina på meg også når jeg skal til Barcelona i sommer. Hva ligger shell cordovan på fra Carmina? hfthomas: Om du får store problemer med å skaffe de om du velger å gå for de så kan alltids jeg skaffe for deg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hvordan er Herring Grassmere i størrelsen? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Står litt fast med et "luksus-problem". Har mange sko, men vil ha fler. Føler havet blir større og større jo mer jeg ser etter nye sko. Ser etter casual, og har fra før chelsea boots, chukkas og derbys. Vurderer et par til med chukka, men noen som ville valgt noe annet? Evt. hvilke chukkas? Hva med Loake Kempton? De er i mine øyne ganske pene,og de har dem både på Agnar Hagen og Grændsen hvis du er så heldig at du befinner deg i Oslo-området. Snakke forresten med personalet på Agnar Hagen her om dagen om Alden-sko. De sa at hvis de noen gang fikk inn sko fra Alden igjen, så vil det komme på mellom 8-10000 kr. Er det noen som kan fortelle meg hvorfor i all verden det blir SÅ dyrt, eventuelt noen som har noen teorier? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Hvordan er Herring Grassmere i størrelsen? Både Langdale og Grassmere er på Cheaney sin 175 lest. Jeg bruker UK 9.5 i sko fra Loake/Herring og UK 9.5 passet meg greit også i Langdale. Regner med det kan overføres til Grassmere, da det er samme lest og begge med snøring. Den er riktignok litt kjip på hælen, men det er nok fordi jeg ikke har gått de inn skikkelig enda. Forøvrig skal jeg en tur til Barcelona i slutten av mai, så regner med å stikke en tur innom butikken for å sjekke ut utvalget der. Kan man legge til grunn ca samme prisnivå som på e-shopen deres? (carminashoemaker) Endret 19. februar 2013 av Xtra Lenke til kommentar
fkm Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Synes du/dere at det blir litt mye å ha både Grassmere og Langdale? Det er jo omtrent samme skinn, samme konstruksjon osv, bare at det ene er derbies mens det andre er boots. Eventuelt forslag til andre "fornuftige" derbies av god kvalitet med dainite såle? Det er jo to totalt forskjellige sko. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 FKM: Du har både et par på meermins rui-last og herring grassmere, om ikke jeg tar feil. Hvordan er de sammenlignet med hverandre? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Grassmere er marginalt større. Jeg har dem i samme størrelse. Lenke til kommentar
charlesgoodyear Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Synes du/dere at det blir litt mye å ha både Grassmere og Langdale? Det er jo omtrent samme skinn, samme konstruksjon osv, bare at det ene er derbies mens det andre er boots. Eventuelt forslag til andre "fornuftige" derbies av god kvalitet med dainite såle? Det kjem an på om det er ei skosamling du byggjer opp, eller berre eit greitt utval av skopar til ulikt bruk. Skosamlarane vil så klart plukke begge og vel så det, medan den nøkterne skobrukar nok likevel vil sjå behovet for derbys og boots med brogue - men då heller føretrekke at broguebootsa i tillegg har commandosåle. Då vil du oppnå noko meir enn det du vil oppnå med broguederbys og -boots der begge har dainite som Grasm og Langd. Endret 19. februar 2013 av charlesgoodyear Lenke til kommentar
charlesgoodyear Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 (endret) Dropkmurphy og andre: Robinsonsshoes.com tilbyr gratis world-wide shipping og free shoetrees på alle fullpris Barker- og Loake-ordrer. Prisane i pund er stort på nivå med RRP, men med svakt pund, free shipping ww og skotre er det klårt gode alternativ ift norske skobutikkar. Endret 19. februar 2013 av charlesgoodyear 1 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Angående jodphur boots kan kanskje disse være noe? http://www.footway.n...diva-black.html. De hadde nok vært penere i brunt, men det var absolutt ikke stygge i svart heller. Var ikke noe pene, har et par jodhpur boots fra Carmina shoes. De produserer faktisk to forskjellige versioner: Mine: (Forest last) Og: Endret 20. februar 2013 av Rankiz Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 ^What he said. Kun converse eller billige skinnsko(julebord-sko) på byen. Har allerede fått stygge riper i to par som var dyre. RM Williams chelsea boots får kjørt seg, eneste paret jeg bruker på byen. Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Noen som har noen erfaringer med Moma? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå