Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

dropkmurphy: tror du nesten må definere to ting; hva er "penere"/pent for deg og i tillegg hva er "røft" vær?

360 graders storm welt og dainite eller commandosåle er stikkord å se etter i den sammenheng. Jeg synes til dels dainite med 360' "bygger på" litt mye men commandosåle passer i mine øyne på ganske få sko.

Det er nok enkellte produsenter som lager relativt pene boots på commandosåle, men det blir for voldsomt på "vanlige" sko.

Takker, først må jeg bare be om unnskylding for min holdning, da jeg er klar over at mange her inne vet mer om sko enn meg. Tidligere diskusjon var ikke ment til å støte noen, og jeg ble sikkert litt irritert over meninger om mine..... rimeligere støvler på salg.

Mine vinterstøvler står for utbytting da de er over to år gamle, det jeg da ser etter er noe pent... Kanskje med hullspenning til lissene, som også har såler med grep. Jeg har jo blitt tipset om Red Wing.... er dette et godt tips?

Røft menes med at det må være godt grep på sålen til snø og is, men samtidig pent å se på. Behøver ikke være urimelig dyrt. Men om de er penere enn mine HH støvler så er det fint.

Jeg innrømmer HH er ikke det peneste, men det er god kvalitet til vinteren, men innrømmer er kanskje ikke så pent til fint bruk.... dvs bytur eller lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ingen er sure på meg. Noob og alt. :) Lurte på to tips, om noen kan hjelpe meg. Har som sagt et par semskede sko. Skal jeg kjøp noe behandling til disse? Hva Anbefales? Tips to... Om jeg skulle falle for tipset om å kjøpe noe penere til røft vær. Hvordan ser jeg da ut min engelske størrelse? 45. Vet jeg kjøper mye tilbud, men budgettet mitt er ca 1600.

Håper ikke folk er sure på meg da jeg er totalt noob hva gjelder sko og innrømmer det. :)

Kjøpte deg en renovator til semskede sko med farge, slik at skoene både holder seg mye samt bevarer fargen.

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=250978297628

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Mine vinterstøvler står for utbytting da de er over to år gamle, det jeg da ser etter er noe pent... Kanskje med hullspenning til lissene, som også har såler med grep. Jeg har jo blitt tipset om Red Wing.... er dette et godt tips?

Røft menes med at det må være godt grep på sålen til snø og is, men samtidig pent å se på. Behøver ikke være urimelig dyrt. Men om de er penere enn mine HH støvler så er det fint.

LL Bean Katahdin er også et godt par sko. Finnes både i vanlig og i en røffere, vanntett versjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å investere i et skikkelig sett med skoprodukter og lurer da på hvilke av disse som vil være mest nyttig og mest "bang for the buck" http://www.hangerproject.com/closet/presidential-shoe-shine-starter-kit.html#.UQ1PsEojj6U eller http://www.hangerproject.com/closet/saphir-shoeshine-starter-kit.html#.UQ1Pp0ojj6U Jeg har en skobørste fra før av, men mistenker at den ikke er av super kvalitet. Takker for interessante innspill hvis de skulle komme.

Lenke til kommentar

Høye hæler? På en herresko? Husker du hvilken modell det var? For jeg vet ikke om noen herrestøvler som har så høye hæler at det er problem. De fleste gode sko har en cm or so med hæl, det både ser bedre ut og er bedre for føttene.

Det var denne... hadde først bildet ute, men fjernet det av redsel for represalier hehe..

Det er jo Wolverine og til en ganske grei pris så vidt jeg kan se.

De kaller den Apprentice.... vel,vel

699kr

8809594814494_1086825_0_29931_jpg_zps2547c38a.jpg

Når det gjelder kona, så har hun utrolig mye mer greie på klær og stil enn meg. Hun har vel kjøpt alle klær jeg nå bruker. for sågodt som sine penger. Ellers er hun flink til å se ting som passer til meg..

Før gikk jeg mye i hoods, fritidstøy og t-shirts.. handlet ting på måfå uten å tenke meg om. Nå går jeg mest i skjorter, v-gensere, penere jakker og i en mer voksen stil. Det kan jeg vel takke henne for. Jeg ser meg heller ikke tilbake når det gjelder det.

Hun hadde derimot sansen for denne støvelen... fra LL.Bean

169501_926_41_zps71798c9f.jpg

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...