Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Hva har lønnen hans med saken å gjøre? Han har salgserfaring, det har tydeligvis ikke du. Hvordan du da kan latterliggjøre salgserfaringen hans skjønner ikke jeg.

 

Jeg har salgserfaring jo, både drevet smått sammen med kamerat. vi drev med import og salg av solbriller på 90 tallet, også gått salgskurs for et firma der jeg jobbet for ikke så lenge siden. Jeg lærte der at mange norske butikker selger varer med tap. Det gjør de fordi det er større tap produksjonsmessig å la varen bli stående å støve ned på et lager, eller ...kastes. Det jeg også lærte, var at det var vanskeligere å selge dyre ting, men disse tjente vi mye mer på. Si vi solgte 8 varer til fullpris og så kom det to som ville prute. De fikk samme vare inntil 5000kr rimeligere. Kan spørre hvem som helst andre som driver med salg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er interessert i forslag og kanskje kan vurdere å handle på nett, så synes jeg disse er pene: http://www.pediwear....oducts/5103.php.

 

Blå semskede sko er null stress sammen med blå jeans, btw.

Jeg har et par Loake Logan, akkurat de der, faktisk. Mine kom riktignok fra, og er branded som, Charles Tyrwhitt, men det er akkurat samme skoen. De er ikke de aller beste skoene jeg har hatt, dessverre. Jeg synes kvaliteten på gummisålen ikke er så bra som den burde vært, eller i alle fall ikke på det nivået jeg forventet. Men jeg er kanskje farvet av at jeg har mest erfaring med 1880-linjen til Loake. De er jo prisgunstige, så de er nok neppe noe spesielt dårlig kjøp.

Noen som har gode forslag til mørkebrune/burgunder derbies?

 

Har Herring Hampstead i chestnut og vurderer den samme bare i burgunder. Men samtidig så tenker jeg at hvis skoen skal være mest mulig allsidig bør den helst være en derby og mørkebrun.

 

Føler at Herring fører mest oxfords og relativt få derbies i mørkebrun. Dessuten er det først derbies så er de veldig "landlig" i stilen. Jeg kunne tenke meg noe á la Hampstead bare som en derby.

 

Makspris 2500 med frakt/toll/mva.

 

Angående diskusjonen med salg så er det nesten aldri salg på "staples" hos Herring Shoes, altså bestselgerne som f. eks Hampstead, Knightsbridge o.l.

 

Husker fra sist salg på Herring Shoes at det var en del salg der det er relativt skrapt i størrelsene, sko som var corrected grain og sko med mildt sagt spesielt utseende som trolig ligger lenge på lageret til Herring Shoes.

Vurderer du burgunder derbies, MÅ du ta deg en tur innom Dagestad og prøve skoene jeg tok bilde av her. Det er en Alfred Sargent, husker ikke hva modellen heter, men de er i Horween Chromexcel med Dainite-såle. Jeg kjøpte de lyse (som ikke er Horween), og er veldig, veldig fornøyd med dem. Jeg skal ha de andre etterhvert, det er helt sikkert. Pris var vel 2600 eller 2800.

Hva med Loake Badminton? http://www.pediwear....oducts/2454.php

Jeg har Loake Badminton, og som jeg har nevnt et par ganger tidligere er det et av mine favorittpar. Endret av Kaplan
Lenke til kommentar

Jeg har et par Loake Logan, akkurat de der, faktisk. Mine kom riktignok fra, og er branded som, Charles Tyrwhitt, men det er akkurat samme skoen. De er ikke de aller beste skoene jeg har hatt, dessverre. Jeg synes kvaliteten på gummisålen ikke er så bra som den burde vært, eller i alle fall ikke på det nivået jeg forventet. Men jeg er kanskje farvet av at jeg har mest erfaring med 1880-linjen til Loake. De er jo prisgunstige, så de er nok neppe noe spesielt dårlig kjøp.

Vurderer du burgunder derbies, MÅ du ta deg en tur innom Dagestad og prøve skoene jeg tok bilde av her. Det er en Alfred Sargent, husker ikke hva modellen heter, men de er i Horween Chromexcel med Dainite-såle. Jeg kjøpte de lyse (som ikke er Horween), og er veldig, veldig fornøyd med dem. Jeg skal ha de andre etterhvert, det er helt sikkert. Pris var vel 2600 eller 2800.

Jeg har Loake Badminton, og som jeg har nevnt et par ganger tidligere er det et av mine favorittpar.

 

Hehe, jeg så de, men skulle gjerne hatt noen som er mer "sleek"/slank i formen, men takker for tipset! Bor ikke i Oslo og er der nesten aldri så må basere meg på nett.

 

Hva synes du om bredden på disse versus sko fra Herring Shoes o.l.? Altså om du har et par som er i F -fit (gjerne Loake, Herring o.l.) vs G-fit på Badminton.

 

Aktuelle derbys fra Meermin i linkene under. Vurderer de to parene, evt. det i shell hvis jeg tar meg råd, Loake Badminton og muligens Herring Grassmere.

#1 og #2

 

Synes #2 er slankere i formen, men #1 er kanskje mer anvendelig? :hmm:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Hehe, jeg så de, men skulle gjerne hatt noen som er mer "sleek"/slank i formen, men takker for tipset! Bor ikke i Oslo og er der nesten aldri så må basere meg på nett.

 

Hva synes du om bredden på disse versus sko fra Herring Shoes o.l.? Altså om du har et par som er i F -fit (gjerne Loake, Herring o.l.) vs G-fit på Badminton.

 

Aktuelle derbys fra Meermin i linkene under. Vurderer de to parene, evt. det i shell hvis jeg tar meg råd, Loake Badminton og muligens Herring Grassmere.

#1 og #2

 

Synes #2 er slankere i formen, men #1 er kanskje mer anvendelig? :hmm:

Jeg ligger nok noe midt i mellom vanlig og G-fit, så jeg trives ganske greit med begge. Jeg bruker 8.5 i alle tre parene med Loake jeg har (Badminton, Buckingham og Logan), og jeg synes alle tre passer meg helt topp.

 

Jeg har et soft spot for brogues, så jeg synes Grassmere er flott. Av de to Meermin-skoene er nok nr 2 min favoritt, jeg har ikke helt fot (pun intended) for NST. Selv om shell-varianten fkm postet bilde av så lekker ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har både Grassmere og NSTene fra Meermin (dog i shell, som nevnt over). Jeg er kjempefornøyd med begge parene, men personlig ville jeg nok heller valgt Grassmere enn NSTene i vanlig skinn. Grassmere er solide som tanks.

 

Sikkert jeg som ikke har fulgt med i timen, men hva er NST?

 

Har googlet NST, men fant lite av relevans. :hmm:

 

Ser grassmere er omtrent samme skinnet som mine Langdales og samme konstruksjon (dainite 360' storm welt i mahogany grain) og begge er laget av Cheaney.

 

Disse passer greit med jeans eller? Bruker også chinos men er vel fortsatt mest jeans.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Norwegian Split Toe.

 

Takker, da er jeg med!

 

Er vel kanskje Grassmere som er det beste valget da de sikkert er mer holdbare enn derbiesene fra Meermin og er i medium fit vs wide (G) på Badminton (II).

 

Kanskje litt rart spørsmål; men når tåen er slik den er på Langdale og Grassmere (se bilde under), altså at den er mørkere der, er det et resultat av "burnishing" av selve læret skoen er laget av?

 

Herring-Herring%20Grassmere%20(Rubber)-Mahogany%20Grain-2997-1427-1.jpg

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Fikk endelig skoene fra Meermin i dag, og de satt som skudd. Var et par i hiro og et par i rui, begge i 11UK, så jeg var litt usikker på om det kom til å gå, men de var overraskende like i fit. 10.5UK i rui tror jeg ikke hadde gått. De er litt romslige i tærne, men ikke verre enn at de er veldig behagelige å gå med.

Bilder i bildetråden om litt. Gleder meg til å pusse! :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...