SIcario Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 RM Williams er ganske klumpete i forhold til Andre chelsea boots, fordi de opprinnelig bre brukt av australske cowboyeri bushen. Andre chelseaboots er ofte "sleekere" og kan ligne mer på de du linker til fra Land's end. Det er basically smak og behag hva du foretrekker. Sjekk litt rundt på Herring, Pediwear osv, så finner dusikkert e par du liker. Og kjøp brune, ikke svarte. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Nye sko fra Herringshoes. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Pene boots! Hvilken modell? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Bootsene er disse: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=7&shoeid=202 "Pen" skoene er disse: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&colset=1&styleid=698&shoeid=5782&brandid=6&catid=84&oldcolid=3035&stype=0&colourid=1207 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Er fullt klar over formalitetskræsj og sånn med svarte chelsea boots, men jeg synes egentlig det ser ganske ok+ ut. I hovedsak på jenter da. Kan godt kjøpe brune først, de vil jo uansett skille seg fra de semskete. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Gå for brune, det ser bedre ut i 99 av 100 tilfeller. PanserJohan: Hadde det ikke vært bedre med gummisåler på bootsene? Min erfaring er at sko uten noen form for mønster under er drittglatte om vinteren, noe som kan resultere i noen ganske stygge knall og fall. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (...) PanserJohan: Hadde det ikke vært bedre med gummisåler på bootsene? Min erfaring er at sko uten noen form for mønster under er drittglatte om vinteren, noe som kan resultere i noen ganske stygge knall og fall. Etter en dags bruk, var jeg av samme oppfatning som deg, og dro til en skomaker her i Trondheim, og fikk lagt på vintersåle på de. Nå funker de som vanlige vintersko. Den sorte sålen, er det skomakeren la under. Spikret og limet fast. 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Tar deg 1-2 uker med litt bruk så er den superglatte skinnsålen ikke fullt så glatt lenger. Legge på gummisåler over skinnsåler er bare teit. 1 Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Tar deg 1-2 uker med litt bruk så er den superglatte skinnsålen ikke fullt så glatt lenger. Legge på gummisåler over skinnsåler er bare teit. At blir "bare teit", er jeg ikke helt enig i. det vises knapt, pluss at det gir skoen lengre levetid. 1 Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Har du bare lagt gummisåle over skinnsålen? Mener å ha hørt et sted at det kan komme råte i skoene hvis man gjør det, i stedet for å bytte skinnsålen ordentlig. Kunne hodt tenkt meg å gjøre det med mine RM Williams da de er livsfarlige nå om vinteren, men er redd for at en dårlig skomaker skal ødelegge dem. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Er ikke sikker på hvordan skomakeren løste dette, men han er en rutinert mann som tydeligvis har gjort dette før. Klarer ikke å se på skoen hvordan "inngrepet" er gjort. 1 Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Ser ut som om gummisålen er limt på? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Den er limt og spikret. Gidder ikke ta bilde, men du kan se små spikerhoder under. Regner med den er limt i tillegg. 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Må passe på å la skoene/sålen tørke ordentlig mellom hver gang du bruker de da. Gummisålen på toppen gjør jo at det tar lengre tid før sålen er gjennomtørr noe som øker sjansen for at den kan råtner. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Personlig tror jeg dette vil ha minimal effekt ift. forråtnelse; hva gjør denne forskjellig fra en vanlig Dainite-såle? På en gummisåle er det også mengder med lag av lær som suger til seg fuktighet like mye som en med pålimt såle. Eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Godt poeng, men med fare for å høres ut som en nyrik russer; råtner de, har jeg lært leksa mi the hard way, og får kjøpe et par nye. Med gummisåle i utgangspunktet. Garanterer at jeg poster det her, om de skulle gå i dass pga gummisålen. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Synes skinnsåle funker helt fint om vinteren mtp glatt. De er glatte de første meterne man kommer inn etter å ha gått ute, men det er det eneste. edit- ble litt feil Endret 28. januar 2013 av Bork Laser Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Personlig tror jeg dette vil ha minimal effekt ift. forråtnelse; hva gjør denne forskjellig fra en vanlig Dainite-såle? På en gummisåle er det også mengder med lag av lær som suger til seg fuktighet like mye som en med pålimt såle. Eller er jeg helt på jordet? Dainitesåler er så vidt jeg vet gummi tvers gjennom. Klart, de har jo en tynn lærlefse inni slik at man ikke trår rett på gummien, men hvis du leser bakover i tråden så har andre erfart at gummisåler som limes/spikres på slik som dette ikke er særlig holdbart, og du ender opp med å måtte bytte hele sålen på grunn av råte. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Har på et par boots med danite-såle nå, og jeg vil si det er 35-65 fordeling av gummi og lær. Endret 28. januar 2013 av cbfn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå