fkm Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det fjerner fett fra skoene, så de kan tørke ut. Bruk heller renomat. Start dog med vann og edikk. Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det er en grunn til at det heter saddle soap og ikke shoe soap. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Fett er vel viktig på sadler også? :/ Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Uten at jeg kan si noe sikkert, finnes det sikkert måter å få gjenopprettet fettet i sadler på - men det gjør kanskje at læret ikke nødvendigvis blir seende like pent ut som man gjerne helst vil at sko skal gjøre? Bare gjetter her... Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 fort gjort å gjøre feil når både afinepairofsoes og hangersproject sier det funker på sko da. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hey gutta, får jeg swag med disse? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hvorvidt du får swag eller ikke, det vet jeg ikke. De var i alle fall ikke særlig pene. 3 Lenke til kommentar
fkm Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Fett er vel viktig på sadler også? :/ Fett er åpenbart viktig på en sal også ja, men i motsetning til et par sko er det ikke så ekstremt viktig hvordan en sal ser ut, og følgelig finnes det en rekke produkter som kan brukes som ikke vil være hensiktsmessig å bruke på sko. Det er selvfølgelig ikke noe stort problem å tilføre skoene fuktighet etter at man har brukt saddle soap, men det er mer stress enn det gjerne er verdt, da det finnes en rekke produkter som kan oppfylle tilnærmet samme funksjon som saddle soap. fort gjort å gjøre feil når både afinepairofsoes og hangersproject sier det funker på sko da. For all del, det kan være helt greit å bruke. Det er bare greit å prøve det meste annet først. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Helt riktig fra fkm, mange mener at saddle soap er litt vel hardt for sko. Saphir Renomat med litt Renovateur etterpå er tilstrekkelig for 99% av tilfellene. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Damen fra Studio G12 (Eger) frarådet å bruke minkolje på dressko, men likevel anbefalte hun Saphir Renovateur. What? Har hørt at minkoljebaserte skopleie ødelegger glansen hos dressko. Amirite? Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Kan jo sammenligne saddle soap på sko med Zalo på billakk Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Nei, det er ikke riktig, forskjell på ren minkolje og minkoljebasert. Saphir har fått til en meget god formel på Renovateur som skaper meget fin glans samtidig som den gir en fin mengde med fuktighet. Lenke til kommentar
dmaa Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Sliter voldsomt med å finne et par helt enkle, elegante, sorte chelsea-boots med gummisåle og litt høyde. Disse hadde vært ideelle, men har dessverre ikke gummisåle. Andre eksempler på hva jeg søker er f.eks. Santoni og disse fra Ferragamo. Begge er dog litt for dyre i utgangspunktet, og med toll og mva blir det dessverre alt for dyrt. Tenker fortrinnsvis 2-3k, men er litt fleksibel. Har trålet ebay og søkt gjennom bl.a. luisaviaroma, stylebop, mrporter, brandos, miinto(?) og nelly elns, men uten å finne akkurat det jeg er på jakt etter. Noen som har tips, enten direkte til sko eller hvor jeg kan lete videre? Bor i Bergen. All hjelp mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Nei, det er ikke riktig, forskjell på ren minkolje og minkoljebasert. Saphir har fått til en meget god formel på Renovateur som skaper meget fin glans samtidig som den gir en fin mengde med fuktighet. Mener det var en liten diskusjon i skopleie-tråden på SF om dette. Saphir Leather Lotion er visstnok reno-light og var en bruker på SF som sverget til den i stedet for Renovateur for jevnlig tilføring av næring. (link nedenfor) Tror brukeren mente at Reno ikke var så godt egnet til dette som "alle" hevder og at den ikke burde brukes så altfor ofte. Jeg fant ikke link så jeg er på tynn is her, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg nevneverdig over å bruke Renovateur på skoene dine. http://www.afinepair...lm-lotion-125ml Endret 18. januar 2013 av Xtra Lenke til kommentar
Djfreedo Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Hva med disse? De har vel ikke gummisåle. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 ^Skippte greit over den delen når jeg leste, woops. Lenke til kommentar
dmaa Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Hva med disse? Fine de, er noen lignende modeller på ebay også til £150 som det sikkert går an å få sendt som gave, men som allerede nevnt har de dessverre kun gummi på hælen, og blir dermed litt upraktiske tenker jeg. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 (endret) Fine de, er noen lignende modeller på ebay også til £150 som det sikkert går an å få sendt som gave, men som allerede nevnt har de dessverre kun gummi på hælen, og blir dermed litt upraktiske tenker jeg. RM Williams Comfort Craftsman. Full gummisåle og har brukt de regelmessig som både vinter og høst sko i rundt 3 år. Velg poron insole btw. Endret 18. januar 2013 av Rankiz 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå