Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herring Kendal eller Grassmere, kanskje? Loake Chester ligger mellom de i pris, men kommer ikke på gummisåle. Loake Otterburn gjør derimot det og ligger i samme prisklasse.

På AFPOS har de noen fra AS på salg, men de kommer med Commando-såler som er litt mer fremtredende enn Dainite-sålene.

 

Litt dyrere er Crockett and Jones Pembroke, men oppfyller også alle kravene.

Lenke til kommentar

Alden-skoen ser jo rålekker ut, men kommer dessverre kun i lærsåle, noe jeg tror jeg ikke skal ha på disse skoene. Dessuten ser den ut til å være utsolgt i min størrelse.

 

Grassmere er nokså like Loake Badminton som jeg har fra før, disse skoene skal være lysere. Kendall ser ut til å fit the bill ganske bra! Hos Herring fant jeg også Edinburgh, som ser OK ut til en rimelig penge, men kvaliteten er antagelig deretter.

 

Jeg har et par AS fra før, veldig fornøyd med dem, men synes de Commandosålene var vel aggressive.

 

Loake Otterburn ser slett ikke verst ut. Jeg har to par Loakes fra før og er fornøyde med dem, så det er ikke utenkelig at jeg går dit igjen. De har også en modell som heter Worton, men er usikker på hva jeg synes om den røde(!) Dainite-sålen.

 

C&J er jo stas, og Pembroke ser absolutt ut som noe jeg kunne gått for. Har du noen idé om hvordan de to last-ene den leveres på passer?

Lenke til kommentar

 

 

Har du skaffet deg et par enda? Selv har jeg en forskjærlighet for cigar shell! :love:

Kjøpte faktisk et par vintage Florsheim Imperial longwings i burgunder shell cordovan som jeg driver å restaurerer for tiden! Har falt skikkelig for dem.

 

Har ikke Florsheim ganske dårlig kvalitet, eller gjelder det bare de nye modellene?

Lenke til kommentar

Nei. Jeg har allerede et par longwings, så jeg gikk for et par NST derbies i burgunder shell fra Meermin i stedet for å prøve å være litt fornuftig. Regner dog med at neste kjøp blir et par 975 i # 8. Det er hvertfall planen, lol...

 

Så florsheimene dine på SF. Interessant behandling må jeg si, men de endte jo opp med å se bra ut! Det blir spennende å se hvordan de vil holde seg.

Lenke til kommentar

De gamle modellen er skuddsike, ja.

Absolutt, spent på hvordan de ender opp, skal slenge på et lag med Filson boot oil for underholdningens skyld når jeg får det i posten. De er så vannavvisende for øyeblikket at jeg heller bruker dem enn de vanlige bootsene mine. Veldig spent på hvordan de kommer til å se ut om et par måneders tid når oljen har trukket godt inn i læret og det virkelig viser karakter!

Lenke til kommentar

Pleier å kikke innom skopleietråden med ujevne mellomrom, men har visst gått glipp av ditt innlegg Christian. Sier meg enig med fkm - de ser bra ut! Måtte lesesetningen om vodka et par ganger, bare for å være sikker på at jeg ikke hadde lest feil.

 

Har hatt lyst til å finne et par gamle sko og bringe de tilbake til live igjen og ha som beaters, men har aldri fått ut fingeren. Merker jeg fikk inspirasjon nå, så får kanskje gjøre en innsats for å finne et par.

Lenke til kommentar

Haha, har lest litt om sopp o.l. før og tenkte at det er bedre å være den sikre siden! Nå lukter det i tillegg smått sitron hver gang jeg tar av meg skoene. For øyeblikket mangler de stedvis den ønskelige dybden og følelsen av shell cordovan, minner mer om "waxy leather" som chromexcel, men etterhvert vil oljen trekke inn i skoen og tørke bort fra utsiden og bringe tilbake dybden og glansen, forhåpentligvis(!).

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt et par gensere som ikke viser tegn til å være brukt, det ser jeg lite problem i når det tross alt kan vaskes rimelig greit. Jeg skal se meg enig i sko, har et par brukte par sko, men disse var de mest bruke jeg har kjøpt; derav behandlig med sprit og noen runder såpe.

Lenke til kommentar

Det kommer vel an på hva slags stand klærne er i? Hvis det er par sko som er tatt godt vare på, er brukt med skotrær og bare annenhver dag synes jeg ikke høres ut som noe problem. Heller ikke hvis det er ting som gensere, blazere og andre klær som ikke er i kontakt med hud og vanlige svettepunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...