Gå til innhold

Den massive skotråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg et par Loake Aldwych for noen uker siden, brukte de på julebord og slik ser de også ut etterpå..

Ser ut til å ha sølt noe på den ene skoen slik at det er et merke hvor skinnet har blitt stygt. Er også en del skrapemerker på begge skoene.

Så til spørsmålet, vil de bli seende bra ut igjen med noen form for skovoks/behandling?

Bilder i spoiler.

20121207_151311.jpg

20121207_151328.jpg

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et par Loake Aldwych for noen uker siden, brukte de på julebord og slik ser de også ut etterpå..

Ser ut til å ha sølt noe på den ene skoen slik at det er et merke hvor skinnet har blitt stygt. Er også en del skrapemerker på begge skoene.

Så til spørsmålet, vil de bli seende bra ut igjen med noen form for skovoks/behandling?

Bilder i spoiler.

20121207_151311.jpg

20121207_151328.jpg

Ikke noe problem, brukte selv disse 2-3 ganger på byen og de ble nesten 100% igjen.

pboTF.jpg

Endret av Rankiz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt brune pensko. Church's Consul. Hva synes dere? Originalt hadde jeg tenkt meg et par fra Loake, men de var i F-lest og Consul-ene var i G, som passet meg mye bedre. Jeg gjorde det bra på en eksamen jeg var redd skulle gå i vasken i dag, så jeg følte meg spandabel.

Jeg har veldig lyst til å bruke dem i kveld, men jeg har (foreløpig) bare KIWI Shoe Polish (Shine, Nourishment, Protection) Neutral. Er dette ok til førstegangsfiks? Eller er det bare sorgen? Jeg har også kalosjer, så snø og grus er ikke noe problem.

post-114048-0-43196600-1355149404_thumb.jpg

Endret av Broseph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel noen av kiwiproduktene som inneholder silikon, og de ville jeg personlig ikke brukt. Hvis ikke er det ikke noe i veien med å bruke Kiwi, men det vil ikke ha noen særlig effekt å bruke voks på et par nye sko, annet enn at de vil bli bedre polert. Voks brukes hovedsakelig av utseendemessige grunner.

Lenke til kommentar

Det er vel noen av kiwiproduktene som inneholder silikon, og de ville jeg personlig ikke brukt. Hvis ikke er det ikke noe i veien med å bruke Kiwi, men det vil ikke ha noen særlig effekt å bruke voks på et par nye sko, annet enn at de vil bli bedre polert. Voks brukes hovedsakelig av utseendemessige grunner.

Ok, takk! Det sto desverre ikke på boksen om den inneholder silikon. Jeg har sett at flere her behandler skoene rett etter kjøp. Det stod at Kiwi-en jeg har gir næring og beskyttelse i tillegg til skinn, så jeg tenkte det kunne gjøre seg med et lag.

Lenke til kommentar

Å pleie sko rett etter kjøp er ofte ganske greit, men som fkm sier, voks(om det er det du har) vil ikke ha så mye annet for seg enn å gjøre skoene blankere. Det er vel litt delte meninger om hvorvidt det gir noe særlig med beskyttelse, men jeg hadde ikke påført helt nye sko ett lag med voks, spesielt ikke om det er silikon i den. Kjøp deg heller renovator om målet er næring.

MEN når det er sagt, jeg er heller ingen ekspert på skopleie og er surrete i hodet om dagen, så håper ingen skyter meg om jeg tar feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...